Onze dochter is op dit moment precies 6 weken en we willen graag beginnen iets meer ritme in onze dag te krijgen.
Tot nu toe hebben we haar voor vrijwel elk slaapje in onze armen/de draagzak gehad. Meestal lukte het wel haar op een gegeven moment over te leggen in bijvoorbeeld de box, maar wel pas als ze in een diepe slaap was. 's Nachts (vanaf 22u) in haar eigen wiegje ging overigens wel altijd gemakkelijk.
Ik wil proberen haar wat vaker in haar wiegje te leggen, om te beginnen een slaapje eerder in de avond zodat ze als het ware rond 19u naar bed gaat ipv de 22u die het nu pas is. Dit gaat super moeizaam. Ze wil eigenlijk alleen slapen als ze op ons of in de draagzak ligt.
Ik maak me geen zorgen, weet dat ze nog heel klein is en wil niet overhaast, maar vooral op haar tempo, toewerken naar meer ritme. Toch ben ik benieuwd naar de ervaring van andere moeders. Zijn er trucjes die jullie hebben geholpen? Of lukte dit bijv. ook pas vanaf een wat latere leeftijd? Andere tips mbt slapen en ritme zijn ook welkom :)