13 Reacties

3 maanden geleden
Allereerst, je faalt niet! Een baby is nou eenmaal niet te programeren, en bij niemand gaat het altijd maar perfect (wat dat ook mogelijk zijn). Sterker nog, je hoort vaak alleen de positieve dingen, terwijl er echt bij iedereen minder makkelijke momenten zijn.
Verder hebben wij niet perse een strak ritme, alleen wel qua wakkertijd. Een slaapje onder de 45 minuten is eigenlijk net geen goede slaap en betekend dat ze er binnen 1,5 uur zeker weer in ligt. Soms zelf al na 1 uur.
Slaapt ze langer, dan is de wakkertijd 1,5 tot 2 uur, meestal tegenwoordig wel 2 uurtjes wakker.
Gelukkig doet ze hier bijna nooit alleen maar hazeslaapjes. 4 slaapjea op een dag is wel de max, want er is minimaal wel 1 slaapje van zeker een uur.
Soms ook ineens zomaar 2 uur of langer, maar de laatste tijd vaker wel kort hoor.
6 dutjes is veel, maar omdat ze zo kort zijn dus wel goed hoor. Zeker niet langer wakker proberen te houden, dat werkt averechts.

3 maanden geleden
Dit heeft niks met falen te maken maar alles met een normaal kindje. Hazenslaapjes zijn nog steeds heel normaal op deze leeftijd, onze dochter van 5.5 maand doet er ook nog 5 of 6 op een dag.
Ik probeer sinds gisteren of ze na haar hazenslaapje nog even verder wil slapen bij mij op de arm. Gisteren 1x gelukt en vandaag ook 1x.
De slaapjes aan elkaar koppelen komt straks vanzelf, los van helpen haar weer in slaap te krijgen doe je hier volgens mij weinig aan 😊
Moet wel zeggen dat ik ook enorm uitkijk naar het moment dat het zover is 🙈

3 maanden geleden
Reactie op Beanie85
Allereerst, je faalt niet! Een baby is nou eenmaal niet te programeren, en ...
Dankjewel! Ik ga morgen eens na haar hazeslaapje haar wakkertijd proberen in te korten. Heb dit vandaag ook geprobeerd, maar alsnog duurt het een uur voor ze slaapt.. morgen nieuwe ronde 🤞🏼

3 maanden geleden
Reactie op Boomklevertje
Dit heeft niks met falen te maken maar alles met een normaal kindje. Hazens ...
Ik probeer dat ook! Maar slaag er zelden in. Dus probeer haar dan eerder op bed te doen/wakkertijd in te korten. Maar beide resulteren nog in weinig succes.
Nou zeg dat wel! Ons dochtertje wil ook alleen maar gewiegd worden. Ik ben zó uitgeput. Kan soms wel gillen van frustratie, dus dan tel ik weer even tot 10 en er weer tegenaan. Maar het is echt enorm pittig!

3 maanden geleden
Ik probeer dat ook! Maar slaag er zelden in. Dus probeer haar dan eerder op ...
Ik heb het eerder ook geprobeerd en dan werkte het totaal niet, ze moeten er denk ik ook aan toe zijn.
Gisteren lukte het hier ook weer totaal niet..
Tot 10 tellen helpt mij ook goed, maar ook de mantra 'dit gaat voorbij'

3 maanden geleden
Weet je zeker dat alle onrust stokers weg zijn? En daar bedoel ik mee: krampjes, boertjes, vastzittend nekje of schouders die vast zitten.
Onze dochter is 5mnd, soms slaapt ze 45min maar dan gaat ze ook met 1u weer naar bed soms nog korter. Slaapt ze 2/3u dan heeft ze een wakkertijd van 1,5u. Als ze korter slaapt dan let ik heel goed op, soms gaat ze nog eerder dan 1u wakkertijd weer naar bed.
Ik neem de camera overal mee naar toe, als ze wakker wordt dan reken ik meteen weer uit wanneer ze weer naar bed moet. Je mag er wat van vinden maar voor ons werkt het prima, ze slaapt bijna elke dag zo ongeveer dezelfde tijden en we hebben een heel fijn ritme.

2 maanden geleden
Wij deden onze zoon steeds na 2 uur in bed en hij bleef maar hazenslaapjes doen. Nu bijna 6 maand en het gaat veel beter. Wij staan niet meer dan 3 dutjes toe. 7:00 op 9:15-10:00 slaap 12:15/12:30 slaap t/m 14:15/14:30 en dan 16:45-17:00 . Als de middagdut mislukt van 16:15-17;00. 19:00.
Dat een tijdje aanhouden, zoveel mogelijk dezelfde tijden aanhouden ook al liep alles in de soep hielp hier uiteindelijk.
Het zijn in bed tijden trouwens naar bed brengen doen we een kwartier van te voren.

2 maanden geleden
Sprong 5 kan ook voor slechte slaapjes zorgen! Wij zijn zo ongeveer uit de sprong nu en ze slaapt gewoon weer zoals voorheen.
Ik heb vast gehouden aan de routine en hetzelfde bedritueel en ze pakt het nu dus zo weer op.

2 maanden geleden
Je faalt absoluut niet! Hoort er allemaal bij, soms moet je even weer dingen opnieuw uitvinden. Juist super goed dat je hier hulp zoekt.
Wij legden onze dochter een tijd lang na 1 / 1,5 uur wakker tijd weer op bed. Dat werkte een hele tijd heel goed, totdat haar slaapjes steeds korter werden en de dag rommeliger (o.a. steeds eerder willen drinken, moeilijker in slaap komen etc .). We hebben toen één dag geprobeerd haar tussen dutjes door langer wakker te houden, zo'n 2 / 2,5 uur. Waar ik dacht slaap signalen te zien (waardoor ik haar normaal gesproken op bed zou leggen), hield ik haar nu gewoon nog even wakker. Dat bleek ze makkelijk vol te houden. Die signalen interpreteerde ik blijkbaar niet goed. Ze viel meteen wat makkelijker in slaap voor haar dutjes, en haar dutjes werden ook weer langer: meestal 45 min maar soms ook 75. We zijn dus uiteindelijk bij die langere wakker tijd gebleven en dat gaat nog steeds goed. Misschien werkt dit ook voor jullie?