9 Reacties

één maand geleden

Nou wij dachten vanavond met een avondritueel te starten bij onze baby van 7 weken. 19:30 gestart met een voeding en een badje om haar lekker rozig het bed in te krijgen.. het is nu 00:17 en ze slaapt nu sinds 2 minuten 🤦🏻‍♀️ Kortom, al mijn pogingen om de dag te reguleren voor een goede nacht zijn zowaar nog altijd voor niets geweest dus ik laat baby het voor nu nog maar zelf bepalen 😅

één maand geleden

Mijn ervaring is dat baby’s uiteindelijk zelf in een schema komen. Dus ik doe geen poging meer. Nu zit ons kindje inmiddels zelfs op een schema met voedingen om 7-11-15-23 en daartussen dan nog 1 of 2. Slapen wisselt nog erg, maar als cyclussen beter kunnen worden gekoppeld volgt dat ook. Vaak rond 3 maanden wordt dat wat beter. Ik zou dus niet teveel forceren nu. Moe = slapen, honger = voeden.

één maand geleden

Bij ons vergelijkbare situatie. Komt vanzelf wat ritme in. 21 uur laatste voeding en 22 uur echt slapen. Eerder misschien een hazenslaapje. Heeft geen zin om dit te veranderen. Go with the flower en volg je kindje

één maand geleden

Komt vanzelf. En niet vergeten dat een vast tijdstip van opstaan ‘s ochtends en naar bed gaan ‘s avonds op zichzelf ook al een ritme is he! Bij mijn eerste raakte ik snel gefrustreerd wanneer het overdag niet lukte om een vast ritme te krijgen, maar nu weet ik dat dit vanzelf zal ontstaan. Komt goed dus!

één maand geleden

Thanks ladies. Was ook mijn gevoel maar was even vergeten hoe het ging bij nr 1. Toen googlede ik echt letterlijk alles. Maar doe dat nu niet meer haha. Dus geen idee meer

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Bij ons vergelijkbare situatie. Komt vanzelf wat ritme in. 21 uur laatste v ...
Dat doet onze dochter ook! Eerder op bed leggen frustreert haar en ons daardoor ook en als ze rond 22:00 a 22:30 slaapt ze heerlijk in en ook nog eens door!

één maand geleden

Hoi! Ik ben dan ook benieuwd: mijn zoontje is nu 3 maanden en slaapt ’s’nachts goed maar overdag niet. Wanneer moet je wat aanpassen/bieden aan ritme?

één maand geleden

Overdag hanteren wij na de voeding een wakkertijd van zo’n 1,5 uur en daarna doen we ons zoontje op bed. Hij slaapt dan telkens zo’n 1,5 tot max 2,5 uur (vooral een lang middagdutje)

één maand geleden

Reactie op Zomerkindje24

Overdag hanteren wij na de voeding een wakkertijd van zo’n 1,5 uur en daarn ...
Wat fijn zeg dat hij overdag zo goed slaapt!