9 Reacties
één maand geleden
Nou wij dachten vanavond met een avondritueel te starten bij onze baby van 7 weken. 19:30 gestart met een voeding en een badje om haar lekker rozig het bed in te krijgen.. het is nu 00:17 en ze slaapt nu sinds 2 minuten 🤦🏻♀️ Kortom, al mijn pogingen om de dag te reguleren voor een goede nacht zijn zowaar nog altijd voor niets geweest dus ik laat baby het voor nu nog maar zelf bepalen 😅
één maand geleden
Mijn ervaring is dat baby’s uiteindelijk zelf in een schema komen. Dus ik doe geen poging meer. Nu zit ons kindje inmiddels zelfs op een schema met voedingen om 7-11-15-23 en daartussen dan nog 1 of 2. Slapen wisselt nog erg, maar als cyclussen beter kunnen worden gekoppeld volgt dat ook. Vaak rond 3 maanden wordt dat wat beter. Ik zou dus niet teveel forceren nu. Moe = slapen, honger = voeden.
één maand geleden
Bij ons vergelijkbare situatie. Komt vanzelf wat ritme in. 21 uur laatste voeding en 22 uur echt slapen. Eerder misschien een hazenslaapje. Heeft geen zin om dit te veranderen. Go with the flower en volg je kindje
één maand geleden
Komt vanzelf. En niet vergeten dat een vast tijdstip van opstaan ‘s ochtends en naar bed gaan ‘s avonds op zichzelf ook al een ritme is he! Bij mijn eerste raakte ik snel gefrustreerd wanneer het overdag niet lukte om een vast ritme te krijgen, maar nu weet ik dat dit vanzelf zal ontstaan. Komt goed dus!
één maand geleden
Overdag hanteren wij na de voeding een wakkertijd van zo’n 1,5 uur en daarna doen we ons zoontje op bed. Hij slaapt dan telkens zo’n 1,5 tot max 2,5 uur (vooral een lang middagdutje)
één maand geleden
Reactie op Zomerkindje24
Overdag hanteren wij na de voeding een wakkertijd van zo’n 1,5 uur en daarn ...
Wat fijn zeg dat hij overdag zo goed slaapt!