39 Reacties
4 maanden geleden
De beste tip is accepteren dat je wakker bent en het een uurtje later opnieuw proberen.
Wat betreft maagzuur: ik heb nu omeprazol 40mg via de huisarts en ik ben van die ellende af. Zalig!
Verder herken ik je andere klachten ook heel erg maarja, daar kan je echt weinig aan doen… (denk ik)
4 maanden geleden
Hier ook omeprazol via de gynaecoloog en kleinere porties eten en niet meer na 18u eten 😬
Voor de rest weinig advies... helaas zelf ook slechte nachten vanwege rug/bekken klachten
4 maanden geleden
Aan overgeven is mijn advies🫣 eerste en nu 2de zwangerschap alles proberen te doen maar het enige wat ik aanraad is vooral NIET je telefoon pakken en gaan scrollen.
Als het me echt niet lukt dan doe ik m’n avond ritueel Bob Ross video’s kijken en dan duurt het echt 10 minuten en ben ik out😂
4 maanden geleden
Verschrikkelijk he! En dan nog het zweet niet kwijt kunnen door die plastic onderlegger. Vannacht ligt dat ding niet meer op bed, dan maar een nat matras als de bevalling begint met vliezen breken hoor. Ook klaar mee.
4 maanden geleden
Ik slaap vaak beter door een magnesium badje voor het slapen. Verder misschien een voordehand liggende tip maar idd accepteren, telefoon weg voor het slapen gaan en mediteren. Ik sliep veel beter nadat mijn dochter was geboren (ondanks nachtelijke voedings sessies). Gewoon die buik weg was zalig!!
Ik denk dat slecht slapen er gewoon bij hoort vooral niet te druk om maken en lekker overdag dutten als je je handen vrij hebt!
4 maanden geleden
Reactie op coco1109
Aan overgeven is mijn advies🫣 eerste en nu 2de zwangerschap alles proberen ...
Daar heb ik gister serieus aan zitten denken😂. Deed ik toen ik jonger was al. Uiteindelijk niet gedaan.
4 maanden geleden
Reactie op ~kinderwens2~
Daar heb ik gister serieus aan zitten denken😂. Deed ik toen ik jonger was ...
Jaaa heerlijk!! Hier echt iedere avond en val echt met 5 minuten in slaap😂 en de hele zwangerschap zit ik de weken af te tellen met de weekend marathons, zo gezellig ofzo🥰
4 maanden geleden
Reactie op aardbeienbanaan
Verschrikkelijk he! En dan nog het zweet niet kwijt kunnen door die plastic ...
Ik las een een ander topic dat je van die pads kunt kopen voor puppies die zindelijk moeten worden en die op je bed kan doen. Die kraken niet en zijn minder plakkerig dan het plastic, en dan heb je toch redelijke bescherming van je bed! Misschien heb je daar wat aan.
4 maanden geleden
Ik lig dus niet echt wakker ‘s nachts (gelukkig), maar word simpelweg suuuuuuper vaak wakker. Ik kom dan wel weer in slaap, maar het lijkt wel hele oppervlakkige slaap aangezien ik vaak elk half uur weer wakker word. Voor mijn zwangerschap sliep ik echt als een roosje 🥹.
4 maanden geleden
Hier: Niks meer eten na 20:00 en standaard 1 tot 2 Rennies voor het slapen gaan. Een zwangerschapskussen tussen mijn benen zodat mijn benen wat uit elkaar liggen. Alleen het omdraaien ‘s nachts is een hele workout met zo’n kussen en mezelf haha. Het is even niet meer zo comfortabel helaas, weet er alles van met 39+2. Nog even volhouden 😅
4 maanden geleden
Gaviscon drank ipv Rennies! Niet lekker maar helpt mij heel goed voor de nacht.
4 maanden geleden
Glaasje melk (klein glaasje ;-) voor slapengaan hielp bij mij tegen maagzuur. Word daar niet meer wakker van. Liggen Rennies op m’n nachtkastje voor het geval dat. Kussen tussen mn knieën. Moet 1 keer per nacht naar toilet en slaap daarna weer in. Soms na toiletbezoek strakke buik maar door rustig ademen trekt dat weg.