9 Reacties
vorige week
Hier ook nog niet gelukt (nog niet begonnen haha) ;) maar ik ben er in tegenstelling tot anderen wel van overtuigd dat het moet kunnen zonder slaaptraing.
Volgens mij is de strategie dan eerst iets toevoegen aan het slaapritueel/zijn slaap associatie, en daarna langzaam de 1e associatie afbouwen.
Dus knuffeltje er bij, hij mag zelf in bed gaan liggen, hand op rug, etc.
En als hij daar aan gewend is langzaam het er naast liggen afbouwen.
En las ook, proberen het nieuwe zolang het goed gaat, en zodra je kindje begint te huilen of echt onrustig raakt de oude gewoonte weer inzetten. En dan dat het steeds langer goed gaat voor je er weer bij komt liggen, tot hij het zonder kan.
Dit was even uit mijn hoofd van mn cursus van liefde van een moeder (zij is echt tegen laten huilen) van toen ze helemaal niet sliep. Wou het binnekort opnieuw gaan lezen en dan een keer het zelfstandig slapen in de praktijk gaan brengen ;)
Succes!
(En je bent niet de enige haha)
vorige week
Haha ja m’n titel zegt wel slaaptraining maar doel vooral op het helpen om te leren zelf in slaap te vallen zonder huilen strijd en stress. Ik geloof er ook heilig in dat het kan (ook omdat hij dit ‘‘s middags laat zien dat hij dit prima kan) maar ik weet gewoon niet hoe of hoe ik moet beginnen 🥹
vorige week
Er is met deze leeftijd een slaapregressie, ik zou die eerst afwachten😬 onze zoon is ook 18mnd en valt nu ‘s avonds ook niet (meer) alleen in slaap. Overdag wel.
vorige week
Reactie op ~kinderwens2~
Er is met deze leeftijd een slaapregressie, ik zou die eerst afwachten😬 on ...
Oh ja maar hij valt al maanden ‘‘s avonds niet alleen in slaap. Is niet iets nieuws haha
vorige week
Zou de slaapregressie, ook al is die niet zo duidelijk, eerst afwachten. Dan ernaast blijven tot hij slaapt. Dan met een beetje afstand ernaast en dat zo afbouwen. Uiteindelijk aangeven dat je even een kop thee gaat halen en daarna terug komt en dat ook doen. En die tijd steeds meer opbouwen. 2 min, 4 min, 7 min, 10 min. En dan ook echt terugkomen. Gaat dan hopelijk vanzelf zelfstandig in slaap vallen. En steeds hetzelfde zinnetje herhalen. Bijvoorbeeld, het is bedtijd, je mag gaan slapen, alles is goed, alles is veilig, we houden van je en zien elkaar morgen weer
vorige week
Hier gaat zelfstandig in slaap vallen meestal wel oké, maar ons zoontje wordt ‘s avonds tussen 9 en 12 krijsend wakker en is dan alleen maar rustig te krijgen in onze armen. Vanaf dat moment slaapt hij dan dus ook bij ons in de armen/met één van ons in ons bed.
Wij hebben vorige week een vloerbed besteld met de hoop dat we hem dan in dat bed kunnen troosten en als hij slaapt daarna weer weg te kunnen gaan. En hopelijk kunnen we dat dan ook gaan afbouwen.
Ik ben even benieuwd; slaapt jouw zoontje het middagslaapje wel gewoon in een ledikant? Of dan ook in jullie bed?
vorige week
Reactie op ANNE1308
Hier gaat zelfstandig in slaap vallen meestal wel oké, maar ons zoontje wor ...
Alles in ons bed ☺️
3 dagen geleden
Hier exact dezelfde situatie! Vloerbed staat in bestelling en wij zijn het helemaal beu om hem in ons bed te hebben, hij schopt en slaat ook regelmatig.. vreselijk 🤣
Hij slaapt redelijk makkelijk in maar wel als ik of papa bij hem zit op een groot kussen op de grond, dan leggen we hem in zn eigen bed en slaapt ie een paar uur alleen. Maar 's nachts als ie wakker wordt lukt dat niet, slaapt ie alleen tussen ons in. Soms proberen we hem dan ook terug te leggen in zn eigen bed maar dan is ie toch vaak binnen een half uur weer wakker.
Wij gaan met het vloerbed ook proberen eerst naast hem te liggen tot ie in slaap valt maar ik weet niet wat daarna komt? Op een stoel er naast zitten?
'S middags slaapt ie in zn eigen bedje nadat hij in de kinderwagen/auto/door ons in slaap is gebracht. Dutje duurt meestal maar max een uur