10 Reacties

5 maanden geleden

Wij gaan voor een lakentje plus dekentje, mijn dochter ging pas in de ledikant over op slaapzak maar dat is heel persoonlijk.

5 maanden geleden

Bij de eerste gewoon in de kleertjes. 1x per dag omkleden. Dat is minder belastend voor de baby. Dit op advies kraamzorg. Verder lakentje met dekentje erover

5 maanden geleden

Wij hebben bij ons vorig kindje gewoon een tetradoekje tot aan zijn borst gelegd en gespannen over de matras, het was hittegolf dus dat was ideaal, een tijdje later heb ik gewone slaapzakken gebruikt, Ik heb proberen inbakeren maar hij werd er nerveus van, dus paar nachten doorbijten als hij zichtzelf wakker maakt door zijn armpjes, maar zo blij dat ik het inbakeren niet heb moeten afleren.

5 maanden geleden

Reactie op Marcilio

Wij gaan voor een lakentje plus dekentje, mijn dochter ging pas in de ledik ...
Hier hetzelfde, tweede had wel duidelijk behoefte aan soort van inbakeren. Hij ging vooral goed op een vlinderslaapzakje omdat hij het liefste met de armen omhoog lag. Per kindje is het zo verschillend wat ze fijn vinden

5 maanden geleden

Onze dame trapte alles van zich af, dus op dag 2 al een slaapzak. Inbakeren mocht niet vanwege mogelijke familiaire heupdysplasie.

5 maanden geleden

Wij gaan beginnen met gewoon in kleertjes laten slapen, hebben wel het nunki lakentjes aangeschaft voor extra geborgenheid. Mocht ze dit dan toch niet fijn vinden is een slaapzakje of iets anders zo aangeschaft 😊

5 maanden geleden

Heb van puckababy en gewone inbakerdoek 1 tweedehands via Vinted aangeschaft om ff uit te proberen wat de baby fijn vindt. Mijn zoon bleek fan van de puckababy (die toen gekocht, maar daarna uitgeleend en nu kwijt haha). Had hem achteraf eerder moeten inbakeren, dus wil het nu alvast in huis hebben.

5 maanden geleden

Hier sliep de eerste ingebakerd onder een dekentje. Had een nieuwe piep aangeschaft maar onze grote baby leek daar zo’n worstje/burrito in dat het er echt niet comfi uit zag. Nooit gedragen dus. Daarna overgegaan op slaapzak.

5 maanden geleden

Mijn advies koop vooral nog niks of in iedergeval niet te veel. Je weet niet hoe je kindje is. Mijn oudste (sep22) wilde vooral ingebakerd slapen. Kraamzorg heeft ons dit geleerd met een grote hydrofiele doek. (Handig en goedkoop) In een inbakerslaapzak werd hij helemaal wild. (Geleend van een kennis om te proberen) Na een maandje of 3 heb ik dit afgebouwd en ben ik overgestapt op de Hema slaapzakjes met afritsbare mouw. Deze heb ik pas gekocht op het moment dat ik ze nodig had. Het is zo besteld/gehaald en zonde als je al die dure dingen niet gebruikt.

5 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Mijn advies koop vooral nog niks of in iedergeval niet te veel. Je weet nie ...
Ohja en qua kleren idd wat hieronder al stond. Gewoon in het begin in kleertjes en 1x per dag omkleden. Na een maandje a 2 zijn we wel pyjamas gaan gebruiken.