8 Reacties

3 maanden geleden

Owja, we gebruiken al infacol

3 maanden geleden

Balen! Iets met geur van jou bij je kindje leggen?

3 maanden geleden

Wij slapen samen, voeden op zij en slaapt daarna als een roosje

3 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Wij slapen samen, voeden op zij en slaapt daarna als een roosje
Slaapt ze dan ergens op/in of echt tegen je aan ?

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Balen! Iets met geur van jou bij je kindje leggen?
Kan ik nog proberen indd dankje

3 maanden geleden

Bedje warm maken met kruik

3 maanden geleden

Wij hadden ‘s avonds ook steeds drama met naar bed gaan na de laatste voeding. Ze was dan super wakker en onrustig. We hebben nu ontdekt dat het bij ons echt helpt om haar eerder op bed te leggen, dus na de 1 na laatste avondvoeding. En daarnaast ‘s avonds niet tot te laat op pad te gaan. (Dus even minder gezellig, maar doen wel leuke dingen overdag met vriendinnen en met mijn partner in het weekend) De een na laatste fles geef ik beneden en dan ligt ze even een half uurtje bij mij met een slaapmuziekje aan. Dan ga ik met haar naar boven, leg ik haar in haar bedje en wrijf over haar hoofdje/geef zo nodig een speentje tot ze wat dieper in slaap valt of we doen haar in bad. Dan ga ik gewoon naar beneden als ze rustig ligt en valt ze uiteindelijk zelf in diepe slaap. Als dat niet lukt en ze gaat huilen ga ik terug en troost ik haar in bed. Wij pakken haar dan niet meer op. De laatste verschoning/ voeding voor de nacht geven we dan boven. Zo min mogelijk licht aan en zo min mogelijk praten/prikkels. Ze valt dan vrij snel weer in slaap en leg haar dan in bed met evt speen en klein lampje aan die vanzelf uitgaat na 15 min. Ik denk echt dat een kleine baat heeft bij een bepaalde routine en dat ze dan vanzelf de routine gaan herkennen waardoor het slapen beter word. Wij zijn daar ook nog niet, maar proberen zoveel mogelijk rust reinheid en regelmaat te bieden in de avonden. En ohja ik leg een knuffeltje dichtbij haar waar ik een aantal nachten mee geslapen heb wat naar mij ruikt. Lijkt ook wel wat te helpen.

3 maanden geleden

Reactie op kimthielen17

Slaapt ze dan ergens op/in of echt tegen je aan ?
Hij ligt op een handdoek op een matras richting de zijkant van het matras. We leggen een kussen op de grond (mocht hij van bed vallen, maar gebeurt niet want hij kan zich niet draaien maar toch). Ook een groot stevig kussen op de zijkant van het bed zodat hij überhaupt niet kan rollen. Dan nog een voedingskussen als een soort u om hem heen, maar niet te dichtbij (voor geborgenheid en om ervoor te zorgen dat we niet op hem rollen als we zelf slapen). Ik leg hem soms op zijn zij, maar daar moet je je wel comfortabel bij voelen. Ik maak me niet zo druk. Dit hierboven werkt super! Als hij troost nodig heeft ben je er zo bij en je kan gemakkelijk je hand op z’n buikje leggen (vindt hij fijn).