27 Reacties

2 maanden geleden

Draagdoek werkt hier goed! Mijn zoontje heeft eigenlijk vanaf het begin voo ...
Ja hier slaapt ze in de nacht ook prima in eigen bedje. Fijn dat de draagdoek helpt! Precies is verlang naar iets meer bewegingsvrijheid want ik krijg niks meer gedaan zo!

2 maanden geleden

Reactie op Milsmits

Ik zit toevallig net in precies dezelfde situatie. Ook baby van 6 wkn die a ...
Ja idd je hebt gelijk! ♡

2 maanden geleden

Reactie op EssieLE

Ja hier slaapt ze in de nacht ook prima in eigen bedje. Fijn dat de draagd ...
Als de avond goed gaat is dat toch al heel wat!! Het erge is dat ik me de hele zwangerschap verheugd heb op dat gevoel van dat kleine romper op de borstkast/buik. Ik had het zo gemist 🥰. Daarom accepteer ik het nu makkelijker. Het is dadelijk ineens voorbij en dan kan ik me niet verwijten dat ik hem meer had moeten knuffelen. Dat is fysiek onmogelijk denk ik

2 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Als de avond goed gaat is dat toch al heel wat!! Het erge is dat ik me de h ...
Ja zo had ik het nog niet bekeken! Ik was bang haar het verkeerde mee te geven.. maar zoals jij t nu brengt.. geef ik haar juist veel liefde en geborgenheid. Thnx!!

2 maanden geleden

Met de eerste dacht ik het al en nu met een tweede erbij denk ik het helemaal: onze invloed is marginaal. Het ligt zo aan het kindje zelf en ik zou je de energie besparen en kiezen voor de manier van in slaap vallen die voor jou als moeder het beste voelt.

2 maanden geleden

Reactie op EssieLE

Super lief, dank je wel. Ja ik krijg verwijten dat ik haar heb verwend en d ...
Nee joh, dit is echt dikke onzin. Je kunt je kind niet verwennen met te veel liefde en aandacht!! Nabijheid is voor ALLE baby's heel belangrijk (is zelfs een van de primaire levensbehoeftes), maar heel lelijk gezegd zijn er gewoon ouders die ervoor kiezen dit te negeren. En dat zijn degenen die zulke opmerkingen tegen je maken 😉 Vergeet niet dat mensen ook gewoon zoogdieren zijn en als je dan gaat vergelijken; kijk naar apen. Dat zijn net als mensen "dragende zoogdieren". Geen mens die het raar vindt dat een baby aapje de hele dag wordt gedragen door mama en aan haar tiet lurkt. Maar bij de mens moet een baby zsm alles zelfstandig kunnen, ook als dat biologisch gezien gewoon nog niet kan. Het is namelijk ook totaal niet vreemd als een kind met 6 maanden nog niet zelfstandig kan slapen. Wij wiegen onze dochter van 2 jaar en 8 maanden ook nog wel eens als ze moeite heeft. En als we dat niet doen, zit mijn man altijd naast haar tot ze slaapt. Heel normaal, laat je niet gek maken, lieve mama!!🥰 Doe wat voor jou goed voelt en; doe wat jullie beiden de minste stress oplevert en de meeste slaap! Dus pick your battles. 😊

2 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Met de eerste dacht ik het al en nu met een tweede erbij denk ik het helema ...
Hier ben ik het helemaal mee eens! Elk kindje is anders. Bij mijn oudste uuuuuuuren besteed aan in haar bedje te laten slapen. Die ging pas een beetje “normaal” slapen toen ze 18 maanden was. De middelste tot 5 maanden alleen maar in draagdoek en ‘s nachts bij mij in bed en die sliep vanaf een maandje of 6 overdag als een roosje en vanaf 1 jaar ‘s nachts ook. Zonder dat we daar ook maar iets voor hadden gedaan. Ik zou gewoon kiezen voor dat wat werkt, als ze maar slapen!