15 Reacties
2 maanden geleden
Wij maken hem wel wakker. Hij krijgt half 7 fles en maken hem dan om half 11 wakker voor de laatste fles. Hierdoor maken ze juist in de nacht wanneer je zelf slaapt een langere slaap periode.
2 maanden geleden
Reactie op Charis91
Hoeveel flesjes krijgt hij nu? En welke tijden? 😊
Misschien als t lukt ku ...
Hij krijgt 7 flessen van 135 (120+4 scheppen).
Ligt er een beetje aan of hij er 3 of 4 uur thuis zitten. We beginnen rond 7.00/7.30 uur met de flesjes. Meestal komen we uit om 20.30 en 23.30 uur bij zn laatste flessen! Misschien iets eerder z’n fles geven is het proberen waard!
2 maanden geleden
Reactie op MoedigeBos436408
Hij krijgt 7 flessen van 135 (120+4 scheppen).
Ligt er een beetje aan of h ...
Mag ik vragen waarom jullie nu nog 7 flesjes geven?
Bij ons is vrij snel ( bij 4 weken al) door het CB gezegd dat we naar 6 flessen mochten inclusief de nacht met overdag 4 uur ertussen. Als de nachtfles dan wegvalt blijven er 5 over.
Wij geven nu dus 5 flesjes om 07, 11, 15, 19 en tussen 22/23.
De ochtend & avond fles is 180 water + 6 schepjes. We gieten deze nog wel af naar 180 ml. De overige flesjes zijn 150 ml water + 5 schepjes.
Geen aanval maar ben gewoon echt oprecht benieuwd 😊 ben bang dat ik nu te weinig geef en er te lang tussen laat zitten. Onze zoon is nu overigens 9 weken.
2 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Wij maken hem wel wakker. Hij krijgt half 7 fles en maken hem dan om half 1 ...
Goede tip! En hoe laat leggen jullie de kleine op bed?
2 maanden geleden
Reactie op Charis91
Mag ik vragen waarom jullie nu nog 7 flesjes geven?
Bij ons is vrij snel ...
De hoeveelheid flessen hangt ook van van de hoeveelheid die een kind per keer drinkt. Mijn dochter kon net als jouw kindje al best veel per keer drinken, terwijl m’n zoon nu ook nog 7 flessen drinkt en iedere keer iets minder. Per kind verschillend dus..
Vooral kijken naar de totale inname met 24 uur. Hoe je dat verdeelt is voor iedereen anders 🙂
2 maanden geleden
Reactie op Wielrenster
De hoeveelheid flessen hangt ook van van de hoeveelheid die een kind per ke ...
Ja dat begrijp ik 😊 haha
Wij zaten ook op 7 flessen van 120 cc maar door CB is vrij snel gezegd ga maar naar 6 flessen en als de nacht weg valt 5 flessen. Vandaar mijn vraag 😊
2 maanden geleden
Goede tip! En hoe laat leggen jullie de kleine op bed?
Op dit moment pas na de fles van 22.30. we zijn wel aan het bedenken hoe we het anders kunnen gaan doen. Hij is vaak niet wakker te krijgen namelijk omdat hij pas rond 9 uur in slaap valt. Voeding is op rimte slapen op verzoek. 😅
2 maanden geleden
Reactie op Charis91
Ja dat begrijp ik 😊 haha
Wij zaten ook op 7 flessen van 120 cc maar door ...
En hoe veel cc krijgt de kleine bij jullie dan per fles? Bij ons komt hij vaak echt nog om de 3 uur
2 maanden geleden
En hoe veel cc krijgt de kleine bij jullie dan per fles? Bij ons komt hij v ...
Hij krijgt 5 flessen om 7, 11, 15, 19 en tussen 22/23. Hij krijgt in zijn ochtend fles en avond 180 ml water + 6 schepjes wat we erna afgieten tot 180 ml. De overige flesjes krijgt hij 150 water + 5 schepjes.
Toen wij op 120 cc zaten kwam die ook om de 3 uur. Toen zei CB ga naar 6 flesjes om de 4 uur maar dan wel meer inhoud. Sinds wij tijdens de avond fles 180 geven slaapt hij ook door tot de volgende ochtend 6 of 7 uur.