18 Reacties

2 maanden geleden

Niet naar luisteren! Heel normaal dat ze dat nog niet kunnen! Gewoon lekker laten slapen op alle manieren die wel werken: draagdoek/kinderwagen/op schoot/auto etc etc. Zelf slapen komt uiteindelijk als ze eraan toe zijn, tot die tijd gewoon helpen. 😊

2 maanden geleden

Nou heb precies met hetzelfde geworsteld. Lekker bij jou in slaap laten vallen. Jouw kleine heeft simpelweg gewoon nog niet de tools om zelf in slaap te kunnen vallen. Vanaf 4 a 6 maanden ontwikkelen ze dit pas. Mijn dochter v 6 weken kan bij 1 slaapje in de box een beetje zelf in slaap vallen.. ik sus en wieg haar dan nog in de box. De rest valt ze na de voeding of nadat ik haar heb gewiegd. Daarna na 20 min wegleggen of als je de tijd heb lekker bij jou laten slapen. Ik heb zelf onlangs dezelfde vraag hier gesteld. Zie baby zelf slapen 6 weken. Heb hele fijne antwoorden gehad.

2 maanden geleden

Reactie op EssieLE

Nou heb precies met hetzelfde geworsteld. Lekker bij jou in slaap laten val ...
Hou de wakkertijden aan e n let op de vermoeidheidssignalen van je kleine. Laat hem eerst wat vaker bij jou slapen.. zodat hij wat langer slaapt. Slapen doet slapen.. Hou vol en dan komt het goed. Ik merk hier al vooruitgang

2 maanden geleden

Reactie op EssieLE

Nou heb precies met hetzelfde geworsteld. Lekker bij jou in slaap laten val ...
Dit is niet helemaal waar. Want er zijn best veel kinderen die heel goed zelf in slaap vallen of juist bepaalde slaapjes zelfstandig in slaap moeten vallen om goed te kunnen slapen. Tot 3weken heeft yinthe veel bij mij geslapen, wat huidhonger gehad en extreem veel krampjes. Toen had ze echt op de nacht slaap ons nodig om in slaap te komen. Vanaf week 2 wil ze in de nacht eigenlijk niet met ons slapen. Sinds dien slaapt ze in een dichte cosleeper aan ons voeteneind anders pikt ze t niet! Ik leg haar rond 8 uur half 9 in haar slaapzak in haar cosleeper en ze is vertrokken zonder dat ik er iets aan heb hoeven doen. We hebben wel voor de avond een vast bed ritueel en we gaan vanaf deze week ook 1 dutje proberen te laten doen en dan kijken wat voor haar een fijn ritueel is voor een dutje voor haar. Maar Yinthe valt bijna altijd zelfstandig in slaap alleen met krampjes niet. Dus als je kindje er zelf aan toe is gaan ze dit doen. Dus t is niet zo dat ze dit dan pas leren 😉 t is indd of ze er wel of niet aan toe zijn dat ze dan dat echt wel gaan aangeven wat ze fijn vinden. Zolang ze bij jou in slaap willen vallen is dat dikke prima hoor! Lekker genieten van die momenten want t kan zomaar van de een op de andere dag voorbij zijn. T kan pittig zijn! Dat weet ik van Maud maar al te goed! Die had extreme huidhonger tot bijna 3 maanden waardoor ik bijna 24/7 met haar moest sjouwen... Tot ze naar de opvang ging haha

2 maanden geleden

Hier slaapt de kleine vent snachts in zijn co sleeper die appart van het bed staat. Hij slaapt van 2230 tot 0530 en dan nog een blok van 6 tot 9. Ik leg hem kort na de voeding weg, want tijdens voeding valt hij in slaap. Overdag wil hij soms een half uur in de wagen of box slapen. Maar hij slaapt het beste boven op ons.

2 maanden geleden

Ben wel benieuwd waarom ze dat adviseren, weet je dat? Hier gaat dat hem ook echt niet worden hoor haha, heeft echt hulp nodig om in slaap te komen wat ik goed begrijp, zijn nog zo klein! Hier helpt de draagzak erg goed en white noise, met het laatste is het gisteren voor het eerst gelukt om hem in het nestje in slaap te laten vallen waar ik naast zat!

2 maanden geleden

Reactie op katieperrie

Ben wel benieuwd waarom ze dat adviseren, weet je dat? Hier gaat dat hem oo ...
Wij lopen in ziekenhuis omdat hij zoveel krijst en pijn heeft en ze willen achterhalen hoe en wat. Toen zei ze wakker momentje van baby van 6 weken is een uur.. maar dat is bij ons echt niet ben blij als hij een uur slaapt in totaal. En toen vertelde ze dus dat hij wakker in bed gelegd moet worden ingebakerd, en als die gaat huilen speen geven hand op ze hoofd en buikje en geen oog contact maken en weg lopen. Nou het werkt gewoon niet!

2 maanden geleden

Reactie op joycelagendijk

Wij lopen in ziekenhuis omdat hij zoveel krijst en pijn heeft en ze willen ...
Pff dat zou ik niet eens kunnen. Laat de onze dan gewoon lekker op mij in slaap vallen. Onze is nu 2 weken en die is ook veel langer wakker dan een uur🤣 snachts slaapt ie wel, maar overdag gewoon niet zo heel veel

2 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Pff dat zou ik niet eens kunnen. Laat de onze dan gewoon lekker op mij in s ...
Nee precies! Maar bij ons denken ze nu aan dat hij zo oververmoeid is dat je in visuele cirkel komt waardoor hij dus zoveel krijst

2 maanden geleden

Nee precies! Maar bij ons denken ze nu aan dat hij zo oververmoeid is dat j ...
Hmmm maar doet hij dat ook als je hem bij je in slaap laat vallen? De onze kan ik wegleggen (30min of uurtje) overdag en dan begint hij ook te brullen. Heeft soms ook echt cluster momenten, maar zolang hij in de nacht zoveel slaapt vind ik het niet erg. Als we gaan wandelen slaapt hij ook (doe eerst luier, dan voeding en dan wandelen)

2 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Hmmm maar doet hij dat ook als je hem bij je in slaap laat vallen? De onze ...
Ik kan hem niet wegleggen zodra die in ze bed ligt krijst die de hele boel bij elkaar en dan is die zo overstuur dat die echt nog heel lang na snikt. De nachten gaan wisselend ene nacht slaapt die hele nacht in bed andere nacht in baby nestje bij mij in bed. En soms hele nachten wakker met hem!

2 maanden geleden

Ben je al langs een osteopaat geweest? Misschien kan die jullie helpen met iets waar de kleine last van heeft. Soms is het heel simpel bijvoorbeeld verschoven nekwerveltje oid.

2 maanden geleden

Reactie op Bmwz

Ben je al langs een osteopaat geweest? Misschien kan die jullie helpen met ...
Nee nog niet geweest die hoorde me verhaal aan die stuurde me naar kinderfysio en die gaf weer baby massage. Maar werkte niet echt. Donderdag nog afspr in ziekenhuis dan daarna misschien toch proberen

2 maanden geleden

Wat een onzin. Dat is een methode die je doet als ze ouder zijn. Beste is aan de wakker tijden houden, inbakeren, wiegen en weg leggen. Dus slapend wegleggen. Je gaat pas oefenen met wakker wegleggen rond 3/4 maanden. Probeer anders de KARP methode. En probeer koemelkeiwitallergie uit te sluiten.

2 maanden geleden

Ach wat rot voor jullie dat het zo moeilijk gaat! En dat zou ik ook niet kunnen hoor, je baby zo weg leggen als hij huilt. En dan zonder oogcontact ook.. lekker niet naar luisteren zou ik zeggen. Het oververmoeide stuk zou wel kunnen, merk hier ook dat hij dan gaat huilen terwijl hij gewoon moe is. Dan dus echt hulp nodig om in slaap te komen. Heb je al een draagzak/doek? Hier gaat hij dan eerst beetje protesteren, dan nog wat rondkijken en dan gaat hij slapen. Even rondlopen en uiteindelijk kan ik gaan zitten en de draagzak afdoen en slaapt dan op mij verder.

2 maanden geleden

Hier ook bij de eerste veel moeite gedaan en moeten doen om hem in slaap te krijgen. Heeft echt een aantal weken gekost.. Nu bij onze dochter eerder begonnen met dutjes in bed te laten doen. Dit gaat tot nu toe eigenlijk heel goed. Ik leg haar ook vaker wakker in bed en valt dan vaak zelf in slaap. Soms moet ik wel 1 of 2x terug. Dan aai ik haar even of wieg ik der een beetje en dan kan ze zo 2/3 uur slapen soms nog wel langer. Maar begin van de avond lukt dit ook vaak niet omdat ze dan kramp heeft vaak. Ik leg haar ingebakerd in bed, met een muziek mobiel aan.

2 maanden geleden

Eens met wallflower!! Dit is echt voor oudere kindjes, wat een gekkigheid zeg. Ik heb me echt al jaren verdiept in slaaptrainen en de voor en nadelen. Verschilt echt per kindje en heb. Echt 100 methodes geprobeerd bij mijn dochter toen ze ouder werd. Eindstand ben ik gaan “veilig samen slapen” en doe ik dat nu nog steeds en ze is 2 jaar en 3 maanden. Ligt maar net aan de. Behoefte van je kindje. Nu met de 2de al meteen gezegd: ik ga niks forceren en juist loslaten. Want het idee dat je iets kan trainen gaat je echt zo f**** gefrustreerd maken. Tenminste dat is mijn ervaring als het niet lukte. En nu zoveel chiller want ik weet gewoon dat het is zoals het is met de kleine. Lees anders even bij @cozybabysleep die heeft mij super erg geholpen! Je leert alles over je newborn slaap en ouder natuurlijk.

2 maanden geleden

Laat ik beginnen met dat je vooral niets moet, behalve dan goed voor je kind zorgen op jouw eigen manier 🙂 Onze oudste, nu 3, heeft de eerste veertien maanden amper geslapen. Onze baby, nu 8 weken, slaapt al zes weken 11 uur ‘s nachts met één nachtvoeding tussendoor. Ik weet niet wat het geheim is.. Ik weet wel dat ik bij de oudste te gestressed was rondom slapen en te veel dingen heb geprobeerd en die vervolgens niet lang genoeg de kans heb gegeven dus dat kan ik je als tip mee geven: bedenk een routine die bij jou en jullie past en houd daar minstens twee weken aan vast.