8 Reacties
3 maanden geleden
Heftig zeg! Niet een beetje duf van de morfine waardoor je wat kan slapen? Ik heb helaas geen tips voor je. Succes en knap goed op!!! En natuurlijk gefeliciteerd 😊🥰
3 maanden geleden
Hee! Jeetje wat heftig! Heel herkenbaar! Ik heb na een inleiding en bevalling van maandagavond tot woensdagochtend ook een spoedkeizersnede gehad. Ik herken je gevoel en de pijn van de wond. Om heel eerlijk te zijn, de pijn wordt de komende dagen nog niet minder. Probeer consequent de pijnstillers te pakken die je mag op een vast tijdstip zodat je een spiegel opbouwt. Nu in het ziekenhuis zou ik vragen om medicatie die je eventueel extra mag hebben. Probeer straks thuis echt je rust te pakken. Goed gebruik te maken van eventuele kraamhulp of een eventueel netwerk wat je hebt. Gun jezelf de tijd en de ruimte. De eerste week / 1,5 week voelde voor mij uitzichtloos en ik dacht dit houdt nooit op ( is natuurlijk altijd persoonlijk) maar geloof me, het wordt beter echt! Uiteindelijk zul je iedere dag verbetering zien! Vergeet niet een keizersnede is een grote buikoperatie! En naast die indrukken, je bevallingsverhaal, is er nu ook een kindje bijgekomen die veel van je vraagt. Zorg goed voor jezelf, pak de rust, luister misschien een ontspannen muziekje of podcast. Probeer te genieten van je prachtige wondertje. En nogmaals, het wordt echt beter ❤️🍀 veel liefs
3 maanden geleden
Hoi hoi :) Gefeliciteerd met jullie dochter 💕 onze zoon is om 12:54 geboren dus ze zijn bijna hetzelfde moment ter wereld gekomen.. hier vanuit ander ziekenhuis en ook spoedkeizersnede gehad vandaag en een enorme rollercoaster voorafgaand. Heel intens! Wond doet ook erg zeer. Ik vraag wel om medicatie dus heb net morfine gehad en dan straks weer paracetamol en diclofenac. Doet zeer en lig sowieso nog wakker van alle indrukken. Kijk wel lekker naar ons heerlijke zoontje die het heel knap doet 💙 elke drie uur voeden, dus slapen is toch al erg lastig. Ik probeer vooral een moment van bezinning te pakken. Naar ons zoontje kijken, de eerste foto’s bekijken, beetje mijmeren met m’n ogen dicht. Naast de pijn heb ik vooral enorm veel dorst. Drink liters.. enige voordeel van de kathedeter. Denk wel dat het ook goed is om lekker door te spoelen zo na alles. Heel veel sterkte 🙏🏻🙏🏻 ik heb er zelf vertrouwen in dat het snel hersteld maar wel met de nodige rust. Ik ben zelf super actief (ook in zwangerschap ligt het einde!!) dus zal lastig worden maar ga mezelf echt dwingen om de eerste tijd uit te zitten zodat ik er daarna weer snel bovenop kom. Lekker vertroetelen, gezond eten, 1 keer naar beneden en omhoog per dag (hopelijk lukt dat!) veel liefde met ons kersverse gezinnetje, onze naasten die de kleine ontmoeten etc. M’n vriend en het personeel verzorgen ons nu super fijn en probeer hem nu zoveel mogelijk te laten slapen, morgen weer zijn beurt met van alles ! Dus daar ook van genieten zolang het kan. Zet hem op, je kan het! En laat de emoties ook daar zijn. We hebben niet zomaar iets
meegemaakt en dat moet ook inzakken 🍀 geniet van de kleine en de momentjes die daar bij komen. Liefs!
3 maanden geleden
Gefeliciteerd met jullie kindjes! Hier ervaring met 1x spoed en 1x gepland. Het doet de eerste week gewoon echt veel pijn. Daarna wordt het geleidelijk aan minder. Rustig aan, niet te snel willen. Het is mega kut, ook omdat je niet echt zelf voor je kindje kan zorgen, maar het komt echt weer goed. Spiegel opbouwen met paracetamol en vraag eventueel tramadol mee voor naar huis. Niet teveel van slikken, alleen bijvoorbeeld met slapen. Zodra je het gevoel hebt: ik kan rechtop staan, doen! Dan voel je je ook beter uiteindelijk. Komt echt goed. Sterkte ♥️
3 maanden geleden
Ik heb de eerste nacht na de ks niet geslapen - overdonderd door alles wat er die dag gebeurd was, waarschijnlijk teveel adrenaline en idd mega oncomfortabel met de pijn. Ik ben een zijslaper dus ja succes hè 😉 Heb wat korte slaapjes gedaan, maar verwacht er niet teveel van. Ik zette mijn rugleuning wat omlaag maar verre van plat, beetje gedoezeld en afvrn toe kort geslapen. Komen ook steeds mensen binnen... Eigenlijk sliep ik pas thuis weer goed. Weinig hoopvol voor je, sorry. Het enige wat ik kan zeggen is zorg dat je weet wat je aan pijnstillers mag innemen als je ontslagen wordt, en hou je daar zeker de eerste dagen goed aan. Ik mocht 8pcm en 3 ibuprofen (400mg) per dag bijvoorbeeld, kreeg in het ziekenhuis nog een paar oxycodon erbij maar die geven ze niet mee natuurlijk, moet je ook echt niet langer dan een paar dagen willen nemen. De eerste week is afzien, maar je komt er doorheen en het gaat vooruit!
3 maanden geleden
Reactie op JJFH
Uiteindelijk is het gelukt om me in te bouwen met kussens 😅 heerlijk kunne ...
Wat fijn om te lezen dat je nog hebt kunnen slapen. En wat een heftige situatie zo tijdens de bevalling.
Zelf heb ik nu voor de 2e keer een keizersnede gehad. Die keer gepland. Maar door de misselijkheid en braakbewegingen helemaal beurs en blauw geworden.
Morgen ben ik 2 weken verder en ik kan zeggen dat het sinds een dag of 3 echt snel vooruit gaat. Elke dag wordt ik wakker en denk ik ja ik voel me echt veel beter dan gisteren. Ik maak nu een wandeling van ongeveer 10 minuten. Elke dag even een stukje en kom vanzelf weer verder.
Mijn tip is om het echt rustig aan te doen. Blijf lekker 2 nachtjes in het ziekenhuis. Ik speelde veel met het bed om te kunnen slapen. Beetje schuin, wikde ik weer zitten rug omhoog.
En daarnaast doe ook thuis de aankomende weken rustig aan. In het begin gewoon lekker veel knuffelen en wanneer het kan neem je steeds meer de zorg over. En als laatste pas het huishouden.
Heel veel geluk met de kleine . 😊
3 maanden geleden
Hier vorige week 3e keizersnede ondergaan. In vergelijking met de vorige 2 vond ik deze veel beter qua pijn. Komt ook door de samenstelling van de ruggenprik waarbij ik de 1e dag al de katheter uit had en moest douchen. Na 24 uur weer thuis. Was 7 jaar geleden wel anders.
De eerste dagen is op de rug het fijnst ingebouwd in kussens. In het ziekenhuis je rugleuning iets omhoog maar niet te ver en je voeteneind iets omhoog tegen het wegzakken.
Bij draaien etc een handdoek of iets tegen je wond drukken om tegendruk te geven als je veel pijn hebt. Bewegen is belangrijk maar teveel is ook niet goed. Het heeft echt tijd nodig en wordt snel beter.
Geniet van jullie kleine wondertje!