32 Reacties
3 maanden geleden
Ik kan het nog niet, moet er nog niet aan denken 🙈 pas als hij wat ouder is…
3 maanden geleden
Bij ons slaapt de kleine nu bijna 1,5 week op zijn eigen kamertje. Dit omdat hij ook erg veel geluiden maakt snachts waardoor ik constant rechtop in bed zat. De kamer is naar die van ons en ik heb beide deuren wijd open en de babyfoon aan (die slaat aan zodra hij okk echt begint te huilen ipv bij elk geluidje) sinds dat we dat doen ben ik en onze zoon zoveel uitgeruster. Nu dlaapt hij 1x in de middag in zijn kamertje en dan savonds/snachts.
Vond het mega spannend maar wel veel beter. Ook vond im het lastig rn was im bang voor reacties zoals dat ik een slechte moeder zou zijn dat hij nu al op zn eigen kamertje slaap. Maar voor ons werkt dit en wij zijn er mega blij mee hoe het nu gaat.
3 maanden geleden
Reactie op Chella0501
Bij ons slaapt de kleine nu bijna 1,5 week op zijn eigen kamertje. Dit omda ...
Oh en de kleine is as dinsdag 5 weekjes.
3 maanden geleden
Ik zou zeggen vooral doen wat voor jullie werkt. Onze kleine van 15 juli gaat ook naar haar eigen kamer deze week. Heel fijn om haar bij ons te hebben gehad, maar ook heel belangrijk voor ieders nachtrust dat ze een kamertje opschuift. Ik laat wel de komende tijd de co-sleeper bij ons op de kamer staan voor het geval er een onrustige nacht bij zit. Dan ligt ze zo weer bij ons mocht het écht nodig zijn.
3 maanden geleden
Vooral kiezen voor je eigen slaap! Ik kan ook niet tegen die slaap geluidjes. Mijn eerste dochter sliep ook redelijk snel op dr eigen kamer. Nu slaap ik naast de kleine met oordoppen die dempen (hoor de rest er wel doorheen). Maar vooral omdat deze man nog niet heel duidelijk huilt als ie honger heeft. Mijn dochter zette wel een keel op ;)
3 maanden geleden
Ik heb hem wel nog op onze kamer. Ondanks de geluidjes geven ze wel aan dat het veiliger zou zijn, dus zeker die eerste weken accepteer ik het lichter slapen dan maar.
3 maanden geleden
Vanaf 7 maanden gedaan bij m'n zoontje. Ze komt nu toch nog voor nacht voedingen dus zie het nut niet en het verkleint de kans op wiegen dood
3 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Vanaf 7 maanden gedaan bij m'n zoontje. Ze komt nu toch nog voor nacht voed ...
En het is heel leuk voor je vriend maar jij slaapt toch niet als je kleintje zo verweg ligt. 3 weken is heel jong. Zit je dalijk de hele nacht op de babyfoon te kijken. Je moet doen waar jij je fijn bij voelt hij zoekt het maar uit 🤣
3 maanden geleden
M’n eerste dochter heeft ruim een jaar bij ons op de kamer gelegen (ook wegens ruimtegebrek).
Nu een nieuw huis maar zeker het streven dit weer minstens een half jaar te doen. Zeker als ze zo klein zijn voelt het voor mij niet goed als ze ‘ver weg’ liggen. Ze horen bij me in de buurt te zijn voor mijn gevoel. Dus dat stukje wat je schrijft snap ik.
Ik neem het vaker wakker worden door de geluidjes voor lief. Voor m’n vriend zou ik dan oordoppen kopen. Hahah dat herinnert me eraan dat m’n vriend soms met noisecancelling koptelefoon op in slaap viel
3 maanden geleden
Reactie op zon22
M’n eerste dochter heeft ruim een jaar bij ons op de kamer gelegen (ook weg ...
Haha ja hierom slaap ik dus gewoon met oordoppen naast beiden. Wanneer ik eindelijk slaap snurkt mijn vent me wakker haha.
Ik geloof sowieso dat een baby meer heeft aan een blije moeder die zich niet DOOD OP voelt (wanneer onnodig) dan de al hele kleine kans oo wiegen dood nog meer te verkleinen. Overigens hadden ze wss in de tijd van dat advies ook nog niet zulke geavanceerde babyfoons met beeld en geluid.
3 maanden geleden
M'n dochter is naar der kamer gegaan toen ik weer ging werken (3 maanden). Toen had ik meer nachtrust nodig (ivm verantwoordelijkheid baan).
Omstebuurt oordoppen zou ook een optie zijn als tussen oplossing. Of m'n vriend die slaapt naast de cosleeper, die slaapt er meer doorheen. Ik slaap er iets verder vandaan. Kan ook :)
3 maanden geleden
Vanaf dag één. 🤭! Wat je zegt, ik kan gewoon niet slapen van al die geluidjes. Hij slaapt prima op z’n eigen kamer en komt ‘s nachts alleen voor een voeding! Dus helemaal goed dan toch ☺️.
3 maanden geleden
Onze kleine man is na 4 weken naar zijn eigen kamer gegaan. Hij is een prima slaper maar maakt inderdaad ook wat geluidjes of dan beweegt hij met zijn armpjes (terwijl hij gewoon lekker slaapt). Hierdoor werden we elke keer onnodig wakker om even te kijken etc. We merkten dat we elkaar hierdoor juist wakker hielden.
Hij slaapt dus nu al paar weken op zijn eigen kamertje en dat gaat super! Hij slaapt langer en wij slapen beter :) vaak houden we hem na zijn flesjes heel eventjes op de borst zodat hij geborgenheid voelt en weer lekker in slaap kan vallen (soms leggen we hem ook na zijn flesje alweer weg als hij al moe is).
We hebben al wel vrij snel hem eerst overdag een slaapje op z'n kamer laten doen zodat hij kon wennen aan zijn kamer.
Voor nu gaat het top :) ik vond het ook moeilijk maar nu baby blij, ouders blij.
3 maanden geleden
Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Ik vind dat een kleine baby dichtbij je hoort te zijn en heb 8 maanden de cosleeper gebruikt.
3 maanden geleden
Ons zoontje hebben we met 1 jaar pas op zijn eigen kamer laten slapen, meteen toen we in ons nieuwe huis gingen wonen.
Dochter (nu 6 weken) slaapt ook nog op onze slaapkamer in de co-sleeper. Ondanks de geluidjes en het lichter slapen wil ik dat nog wel een paar maanden zo houden. Denk dat ik anders helemaal niet kan slapen als ze in haar eigen kamer ligt😂. We hebben wel white noise aan snachts, dat werkt voor haar goed maar voor mij ook zodat ik niet elk klein geluidje hoor!
3 maanden geleden
Onze eerste dochter is met 6 maanden naar haar eigen kamer gegaan. Nu is onze tweede dochter 6 weekjes en ben ook weer van plan om haar met 6 maanden naar haar kamer te doen. Niet eerder🙂
3 maanden geleden
Bedankt voor alle reacties! We zijn er nog niet over uit, dus voor nu nog even bij ons. Wellicht dat we hem overdag wat vaker in z’n bedje gaan leggen wel om alvast te wennen aan zijn eigen kamer!