32 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou het nog niet kunnen nu (ook bijna 3 weken). Ik sliep altijd al met oordoppen in en nu nog steeds, dat helpt mij wel! Hoor niet ieder geluidje maar wel een huiltje. Vriend slaapt ook met noise cancelling in dus kan je ook nog proberen!

3 maanden geleden

Reactie op AnoniemGD

Onze kleine man is na 4 weken naar zijn eigen kamer gegaan. Hij is een prim ...
Bij onze dochter hebben we het ook zo gedaan, vanaf ongeveer week 6. Onze kleine nu is 1 week dus nu nog lekker op onze kamer en kijken wel wanneer hij naar z’n eigen bedje gaat. Volg vooral jullie eigen gevoel, dan is het altijd goed 🥰

3 maanden geleden

Hoe doen jullie dat dan precies op de eigen kamer? Mijn zoon valt eigenlijk alleen heel rustig in slaap wanneer ik hem op m’n zij voed bij ons in bed. Dan slaapt hij rustig tot zijn volgende voeding (meestal) zonder onrust. Als we hem in slaap wiegen en dan in bedje leggen wordt en blijft hij wakker, als we hem wakker in bed leggen idem. Overdag slaapt hij in de box, in onze armen, in de draagdoek, in het nestje, in de kinderwagen etc (waar wij zijn).

3 maanden geleden

Wij leggen onze dochter elke dag voor 1 slaapje in haar eigen kamer. Even geen prikkels en dan kan ze wennen. ‘s avonds slaapt ze bij ons in de kamer in een co sleeper, verder in de woonkamer in een nestje.

3 maanden geleden

Mijn beiden kinderen liggen vanaf eerste dag thuis op hun eigen kamer. Ik heb daar echt géén moeite mee. Ze slapen goed en ik geef borstvoeding.

3 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Hoe doen jullie dat dan precies op de eigen kamer? Mijn zoon valt eigenlijk ...
Ik heb bij mijn oudste dochter echt geoefend toen ze een week of 10/11 was net overdag wakker wegleggen in bed. Op dat moment voelde dat goed. Het was echt leren zelfstandig in slaap vallen. Ik zette een tijd voor mezelf bijvoorbeeld 20 min dat ik dit ging proberen en als ze huilde ging ik gerug voor een aai en een speentje. Soms stond in wel 10x in 5 min terug binnen. Lukte het niet in die 20 min dan kwam ze weer in de draagzak slapen. Lukte het wel was het winst. Zou heb ik het haar gewoon ‘geleerd’. Daarvoor sliep ze overdag eigenlijk alleen in dr draagzak en op ons. Alleen vanaf de 23;00 voeding kon in haar compleet in coma in dr eigen ledikang leggen en na de nachtvoedinhen wachtte ik gewoon 20 min tot diepe slaap tot ik dr weglegde. Het oefenen met zelfstandig in slaap vallen was intensief maat daarna altijd profijt van gehad. Nu hebben we ee zoontje van 2 weken en ga ik ook hem weer op zijn eigen kamer leren dlapen wanneer dat goed voelt. Nu nog niet, vind het veel te gezellig dat ie erbij is. Van mij hoeft ie nog niet een slaapje per dag in zijn bed te slapen.

3 maanden geleden

Bij ons slaapt ze sinds vannacht op haar eigen kamer. Ze is nu vandaag twee weken oud. Wij hebben de deur open en de babyfoon op het nachtkastje staan zodat ik haar kan zien. Wij konden ook niet slapen van alle geluidjes. Bij mijn zoon hetzelfde gedaan en dat is toen ook super goed gegaan. Sliep al vrij snel goed door en wij ook.

3 maanden geleden

Hoe doen jullie dat dan precies op de eigen kamer? Mijn zoon valt eigenlijk ...
Wij zijn eerst begonnen met hem 1x overdag op bed leggen op het moment dat hij echt heel moe was en we merkten dat hij diep sliep. We lieten hem dan eerst bij ons in slaap vallen. Daarna legden we hem op bed. We legden hem dan niet zo in 1 keet pats boem op bed (tenzij hij zo ver heen was) maar op zijn kamer bijvoorbeeld nog een paar minuutjes even wiegen. Dat lukt eigenlijk vaak best goed, hij slaapt dan zo door. De gordijnen doen we trouwens wel half open zodat het niet donker is op zijn kamer, om ook een beetje te wennen aan dag en nacht. Is een kwestie van proberen. Gaat ook lang niet altijd goed bij ons hoor. Hij mag best even jammeren, maar we laten hem niet lang door huilen. Want ook wel eens wil helpen is dat we even bij hem blijven zitten, maar wel uit zicht. Als hij dan een beetje begint te jammeren of zijn oogjes open doet, dan praten we een zachtjes tegen hem en leggen we een hand op z'n borst. Zo voelt hij toch die geborgenheid. Ook dit werkt lang niet altijd hoor 😅 Is toch een kwestie van uitproberen wat wel/niet werkt. En geduld 🥲

3 maanden geleden

Reactie op AnoniemGD

Wij zijn eerst begonnen met hem 1x overdag op bed leggen op het moment dat ...
Dankjewel voor de goede tips! Slaapt hij daar in zijn ledikant of cosleeper?

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Ik heb bij mijn oudste dochter echt geoefend toen ze een week of 10/11 was ...
Dankjewel :)

3 maanden geleden

Dankjewel voor de goede tips! Slaapt hij daar in zijn ledikant of cosleeper ...
Hij slaapt voor nu dan nog in de cosleeper. Daar past hij nog prima in en kent hij. We willen vooral nu dat zijn bedje en eigen kamer een positieve en fijne omgeving voor hem is. In de hoop dat hij het slapen dan ook koppeld als fijn en veilig. We leggen hem trouwens niet de hele dag boven hoor, we willen hem ook aanleren dat hij in principe overal kan slapen.

3 maanden geleden

Reactie op AnoniemGD

Hij slaapt voor nu dan nog in de cosleeper. Daar past hij nog prima in en k ...
Oké dankje! Gaan we over een tijdje ook eens introduceren 🤗