10 Reacties
één maand geleden
Sommige kindjes hebben aan het eind van de dag wat meer moeite met het verwerken van prikkels en er is vaak een stukje opgebouwde vermoeidheid van de dag. Je zou de wakkertijd dan iets kunnen inkorten (bijvoorbeeld 65 minuten ipv 75 minuten) en het dutje iets eerder aan kunnen bieden.
Sowieso is het dutje aan het eind van de dag vaak lastiger. Je zou dan kunnen kiezen voor bijvoorbeeld een dutje in de draagzak of wandelwagen of een plek waarvan je zeker weet dat hij in slaap valt.
één maand geleden
Hier wordt vaak na 18.00 ook maar een kort slaapje gedaan en vaak bij mij op de borst en soms helemaal niet. Hij valt dan tussen negen en tien in slaap voor de nacht en dat gaat eigenlijk hartstikke goed. Zolang je kindje niet oververmoeid overkomt zou ik m zoveel mogelijk volgen?
één maand geleden
Hier is hij einde dag ook vaak langer wakker, ik leg hem dan ook niet meer in bed om een soort van nacht verwarring te voorkomen. Vaak doet ie nog een powernap van 15-30 min in de wagen of stoel beneden of onze armen. Dan tussen 19/20 laatste voeding voor de nacht, die doen we altijd boven op bed en dan gaat hij lief slapen. Scheelt wel dat onze zoon opzich relaxed blijft, als hij echt over vermoeid is helpt even in slaap wiegen.
één maand geleden
Mijn baby is tussen 5 en 8 bijna altijd wakker en huilerig. Zijn de minst leuke uren van de dag. Het lukt mij nooit om hem voor 8 uur op bed te leggen. 8 uur/half 9 is een tijdje gelukt maar inmiddels lukt dat ook niet meer en is het meestal pas rond half 10 dat zijn nacht echt begint
één maand geleden
Hier wisselt het, maar zeker ook avonden waar ze heel lang wakker is! Ik volg haar, eigenlijk gaan wij altijd lekker met z'n drieën rond 20.00 naar de slaapkamer, wij chillen op bed met tv kijken en zij lekker tussen ons in. Of ze kijkt lekker rond, of ze valt in slaap. En idd soms is ze dan al wakker vanaf einde middag. Maar zolang ze verder oké is, vind ik het prima.
Zeker omdat we gewoon lekker in bed gaan liggen, kan ze in slaap vallen en zo niet, dan niet.
Ook is ze weleens huilerig dan, dan lopen we door de slaapkamer met haar om haar rustig te krijgen.
Dan is ze ws wel vermoeid, maar goed als slapen niet lukt...kan haar niet neerknuppelen 😜