4 Reacties

2 dagen geleden

Ik bied twee verschillende bekers tegelijkertijd aan en zeg dan: wil je uit deze of deze drinken? Dat werkt vaak. Moet wel actief aanbieden

2 dagen geleden

En iets warmer water helpt ook

2 dagen geleden

Hier ook een matig drinkend zoontje. Hij drinkt op een dag met veel moeite misschien 200 ml uit bekers, soms nog minder zelfs. Mede reden waarom ik nog geen voorstander ben van het verder afbouwen van zn flesje. Hij drinkt een fles (met melk, of waterige nutrilon) namelijk wel in 1 teug leeg. Dmv flesjes krijgt hij per dag nog zo’n 250 ml binnen. Zit ie in totaal dus op nog geen halve liter vocht.. Wat hier (soms) helpt bij het drinken uit iets anders dan een fles: - even uit speelsituatie halen, drinken aanbieden en niet bij de eerste ‘nee’ weer weghalen maar rustig voor hem houden, hij zegt vaak nee en pakt na een paar tellen dan tóch de beker om te drinken. - zelf ook iets te drinken pakken en proosten met hem. Na het ‘proosten’ dan een slokje drinken. En dat een paar keer herhalen. - uit een open beker laten drinken, dat vindt hij de laatste tijd machtig interessant. Wel elke keer maar 1 slokje inschenken want anders kiept ie de hele beker over zich heen of hij gaat er met zn handen in lopen roeren. - soms wil hij perse mijn drinken hebben, vooral als ik doe alsof hij het niet mag hebben😂. Verder probeer ik nog wel eens smiddags ipv rauwkost> soep (=groente + vocht) te geven en de laatste tijd af en toe sochtends een smoothie ipv gewoon fruit. Maar ook met al bovenstaande trucjes in zn vochtinname nog steeds niet denderend. En een truucje wat de ene dag werkt, werkt de volgende dag weer totaal niet.

2 dagen geleden

Hier ook lastig.