10 Reacties
3 maanden geleden
Ja! Ik herken dit heel erg van mijn eerste bevalling. Het was net na de bevalling heel erg wazig allemaal. Ik heb de hele borstvoeding periode slechter gezien en drie maanden daarna werd het beter. De opticien gaf aan dat het de hormonen zijn. En vaker voorkomt.
Ik had na die tijd wel een andere bril sterkte, maar het wordt zeker weer beter!
Nu na de tweede ook weer, maar wel iets minder erg.
3 maanden geleden
Ik heb hier inderdaad ook last van!! Ik dacht eigenlijk dat het misschien door telefoon gebruik kwam tijdens de (nacht)voeding/vermoeidheid ofzo maar ook met bril op zie ik inderdaad slechter sinds de bevalling… ben benieuwd of het na de borstvoeding weer beter gaat
3 maanden geleden
Reactie op Loulau
Ja ik heb nu geen bril.. of nog nooit gehad ook nog.. maar las inderdaad da ...
Ah, ja het kan best vervelend zijn hè? En ik denk dat weinig slaap ook zeker niet mee helpt hoor. Ik slaap nu beter nu dan dat we de eerste weken bij onze eerste zoon deden. En dat maakt ook zeker verschil.
Zodra je hormonen weer in balans zijn, wordt het echt weer een stuk beter. Het kan alleen wel erg lang duren.
Het is wat hè? Al die hormonen 🤭
3 maanden geleden
Ja kan heel goed, dit komt door veranderende hormonen in o.a. je ooglens.
Advies is om zolang je borstvoeding geeft geen dure bril of lenzen aan te schaffen , zo goedkoop mogelijke opties kiezen en als je gestopt bent en een heel stuk verder ontzwangert bent weer opnieuw laten meten en voor een goede bril of lenzen gaan.
(Heb heel lang als professional in de oogheelkunde gewerkt vandaar dit advies 👀)
3 maanden geleden
Reactie op Bloempje51
Ja kan heel goed, dit komt door veranderende hormonen in o.a. je ooglens.
A ...
Ja, precies. Dit is mij toen ook verteld. Dank voor de heldere uitleg!