10 Reacties
2 maanden geleden
Is dat nu opeens? Even je borsten masseren en melk uit laten stromen als ze te vol aanvoelen. Liefst vlak voor de voeding.
2 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Is dat nu opeens? Even je borsten masseren en melk uit laten stromen als ze ...
Mijn productie is heel laag/zo goed als weg geweest door flinke ziekte. Nu sinds drie weken weer volledig op borstvoeding over, en inmiddels ook weer flinke productie. Vandaar dat dit probleem ook nu komt.
Ik krijg heel moeilijk het toeschiet reflex zelf op gang. Zoontje moet ook zeker 15 sec stevig drinken voor het komt, maar dan is het vreselijk sterk.
Ik had dit probleem bij mijn oudste zoon ook en die weigerde helaas ook de borst op den duur.
Ik voel me een beetje radeloos omdat ik zo graag live borstvoeding wil geven.
2 maanden geleden
Reactie op MamavanD&M
Mijn productie is heel laag/zo goed als weg geweest door flinke ziekte. Nu ...
Wow, wat super dat het nog gelukt is! Mag je super trots op zijn. Even loskoppelen en laten stromen tot het druppelt. Kun je eventueel opvangen. Daarna rustig weer aanleggen.
2 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Wow, wat super dat het nog gelukt is! Mag je super trots op zijn. Even losk ...
Wat lief! Dankjewel 😊
Het was een emotionele rollercoaster. Daarom hoop ik ook zo dat ik nu wel lang kan blijven voeden.
Ik ga het proberen! Dank voor de tip 😊
2 maanden geleden
Reactie op MamavanD&M
Wat lief! Dankjewel 😊
Het was een emotionele rollercoaster. Daarom hoop ik ...
Daar vertrouwen we op!!! 💕😘
2 maanden geleden
Dit probleem heb ik ook, bij alle drie kids.
Ken je de deurbel techniek?
Even je vinger of muis van je hand stevig op de tepel duwen waar je baby niet drinkt als je de melk voelt komen.
Je toeschiet reflex wordt hiermee minder.
Het is meer bedoeld voor ongewenst lekkende borsten (als je zoogcompressen bent vergeten en je voelt de melk komen), maar ik vindt het ook goed werken voor die snelle toeschietreflex.
Ik vergeet het soms en dan verdrinkt ze bijna in de melk, zo zielig... 🙈
2 maanden geleden
Reactie op Bloempje51
Dit probleem heb ik ook, bij alle drie kids.
Ken je de deurbel techniek?
...
Ik lees het nu pas, maar dit ga ik bij de volgende voeding gelijk proberen! Dat klinkt als een snelle oplossing. Ik ken het principe inderdaad, maar nog nooit geprobeerd bij het toeschiet reflex. Dankjewel!
2 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Dacht ook nog aan liggend voeden. Dat helpt soms
Ja, dit doe ik inderdaad vaak overdag. Achterover op de bank.