18 Reacties

vorige maand

Ik volg

vorige maand

Gaatje prikken in de speen om zuigkracht te verminderen en aankondigen dat hij (extra) mag knuffelen voor het slapen gaan

vorige maand

Ik volg

vorige maand

Hier alleen om te slapen en vaak rond 18:00 uur even als hij moe begint te worden.

vorige maand

Ja, hier nog aan de speen. Wel alleen met slapen. Ik wil het pas afbouwen als ze het iets beter begrijpt. Nu vind ik het zo zielig. 😂

vorige maand

Hier ook nog speentje met het slapen. Zou hem ook willen afbouwen, maar ze is er zo aan gehecht en zie er echt tegenop. Want zonder speen is het gegarandeerd huilen.

vorige maand

Mijn zoontje wou zelf ineens de speen niet meer.

vorige maand

Net van de speen af. Eerste 2 dagen waren even pittig. Veel gehuild en getroost, maar nu kan ze prima zonder slapen. Ook bij mijn zoon zo gedaan. Het is even de eerste paar dagen doorkomen, maar altijd zo blij als ze er vanaf zijn.

vorige maand

Reactie op Liiins

Net van de speen af. Eerste 2 dagen waren even pittig. Veel gehuild en getr ...
Op welke leeftijd heb je dat gedaan bij beide kinderen?

vorige maand

Wij geven nu overdag geen speen meer ongeacht waar. Hij vraagt er ook niet om. Bij slapen geven we het nog wel, maar vaak valt het er uit en slaapt hij soms paar uir zonder en slms huilen. Met kerst gaan we het helemaal wegdoen

vorige maand

Hier overdag afgebouwd en dat gaat nu goed. Ze kijkt er niet meer naar om. Rond een uurtje of 7 uur ‘s avonds mag ze hem weer in (voor het slapen). Ze heeft hem alleen nodig voor het inslapen, ik zie dat ze het ‘s nachts nauwelijks meer pakt als ze hem kwijt is.

vorige maand

Oja en afbouwen voor het slapen ga ik pas aan beginnen als ze bepaalde dingen beter begrijpen. Dus zo rond 2,5 jaar.

vorige maand

Mijn dochter gebruikt de speen alleen bij inslapen 10 minuten. Eerst alleen bij dutjes overdag en sinds begin september ook voor de nacht omdat ze haar duim pakte. Is trouwens wel vanaf het begin af aan een hele goede slaper. Gisteravond voor het eerst zonder speen op bed gelegd, uurtje moeite maar was wel rustig zodra ik bij haar was. Toen van 20:45-04:00 geslapen. 04:00-06:00 drama. Veel huilen, 2x teruggegaan en uiteindelijk om 06:00 bij mij in bed gelegd (dit heb ik nog nooit gedaan). Hier sliep ze gelijk. Vandaag middagdutje viel ze in slaap zonder te huilen en gewoon 2 uur geslapen. En vanavond ook zonder te huilen gewoon ingeslapen! Heel benieuwd hoe de nacht gaat verlopen maar tot nu toe valt het me alles mee. Ben ook wel blij dat ze niet haar duim opnieuw pakt. Gewoon doorzetten denk ik? Ik heb het nu wel ‘gepland’. Man is 4 nachten weg en ik heb weinig op de planning dus houd rekening met slechte nachten

vorige maand

Reactie op Fristi2023

Op welke leeftijd heb je dat gedaan bij beide kinderen?
1 jaar en 3 maanden

4 weken geleden

Hier valt de speen vaak uit snachts.. soms huilen, soms verder slapen doordat dr knuffeldoekje in bereik is om op te sabbelen.. misschien dat iets?

3 weken geleden

Hier eigenlijk nooit een speen, alleen wanneer die snachts wakker word en dan echt niet stil te krijgen is (of wij allebei kapot moe zijn even snel de speen) maar dat gebeurt eens in de 3 a 4 wkn 1 nachtje. Voor de rest geen speen

3 weken geleden

Reactie op liesje28!

Hier eigenlijk nooit een speen, alleen wanneer die snachts wakker word en d ...
Hier zelfde. Heel af en toe als ze echt echt echt tandpijn heeft. Dan is t een wonder haha.

3 weken geleden

Nee, hier heeft ze sinds een paar maanden de speen niet meer. Ze had er zelf opeens geen behoefte meer aan (wellicht tandpijn ofzo?). Ze sloeg hem de hele tijd weg of draaide haar hoofd weg.