9 Reacties
3 maanden geleden
Bij onze oudste wilde ik het zo lang mogelijk vermijden, omdat het zo'n moeite kan kosten om er weer vanaf te komen. Omdat ze zo'n last van buikkrampen had en behoorlijk zuigbehoefte hebben we na 3 weken toegegeven. Nog voor ze 2 werd hebben we alle spenen weer weggedaan en was ze er in een paar dagen vanaf.
Nu bij onze tweede merk ik dat ze de hele dag aan het zoeken is. Ze zou de hele dag wel willen drinken bij mij en ook met kramp is ze zonder speen bijna niet rustig te krijgen. Oftewel: wij zijn alweer overstag. Bij onze oudste heeft het nooit problemen veroorzaakt.
3 maanden geleden
Hier sinds gister ook een speen gekocht ivm veel krampjes en zuigbehoefte, ze wil hem alleen nog niet inhouden 😅
Bij mn zoontje braaf de aanbevolen maand gewacht, maar de borstvoeding loopt nu met 2,5 week al super goed en was echt wanhopig gister door alle krampjes snachts, dus dit keer beginnen we al eerder.
Overigens was stoppen bij mn zoontje heel makkelijk. Hij was met 1,5 jaar super verkouden en kom geen speen inhouden, toen hebben we hem gewoon weggelaten. ☺️
3 maanden geleden
Wij hebben wel een speen gegeven. Het scheelt een hoop stress/gedoe/fijner voor mijn tepels vanwege sterke zuigbehoefte. Ik merk zelf geen verschil met de borstvoeding en met de oudste zijn wij redelijk gemakkelijk van de speen afgekomen dus wil het eigenlijk weer zo doen bij de 2e.
3 maanden geleden
Wij gebruiken een speen om hem te sussen, maar liever niet want hij spuugt hem vaak uit en dan zijn we hem naar onze mening te vaak aan het terug stoppen. Mijn borstvoeding gaat dikke prima overigens. Hij weet echt wel het verschil tussen een speen en tepel, geloof me 🙃 heeft snel genoeg door dat er niks uit de speen komt!
3 maanden geleden
Wij geven gewoon een tutje hoor 😝
Ben heel blij dat ze m pakt met al die krampjes en zuigbehoefte! Mijn tepels en mijn pink zijn mij dankbaar haha. Hier pakt ze de Difrax X Lovi speen. Schijnt speciaal ontwikkeld te zijn voor borstvoeding ( net als de flessen van hun)