7 Reacties

15 dagen geleden

Ik volg. Overdag heeft ons zoontje wel de speen nodig om in slaap te komen. ‘s nachts meestal niet

15 dagen geleden

Ik volg ook, heb dezelfde vraag.

12 dagen geleden

Wij zijn van plan om de speen in een keer cold-turkey af te pakken rond 4 maanden. Dan neemt inderdaad de zuigbehoefte wat af en zijn ze nog te klein om echt gehecht te zijn aan hun speentje. Het zullen een aantal moeilijke dagen worden, maar daarna weet je kindje niet meer dat de speen bestaat.

12 dagen geleden

Ik heb een zoontje van drie, die heeft z’n speen nog en dat is echt een drama! Wij hebben dus ook besloten om rond 8 maanden de speen weg te halen bij m’n dochter

12 dagen geleden

Een speen kan bij oudere kindjes ook een heerlije pavlov zijn om te slapem en ze leren hem best snel zelf pakken en indoen. Onze dochter has hem tot 2.5 toen afscheid van genomen. Altijd als ze daarvoor dr spee. Kreeg ging ze instant slapen. Ik vond het handig

12 dagen geleden

Bij onze oudste dochter met 3 maanden gestopt en nu weer met onze jongste dochter 3 maanden. Je kan ervoor kiezen om cold turkey te stoppen, of beginnen met in de ochtend geen speentje (dan zijn ze meestal te moe). Geef je kindje dan een doekje in zn handen of zn vuistje om een beetje te totten

12 dagen geleden

Zou wel in de gaten houden of ze niet gaan duimen. Dat is hier gebeurd. Dat is nog moeilijker af te leren ☹️