5 Reacties
22 dagen geleden
Ik heb een koperspiraal gehad. Laten zetten door huisarts, het viel mee hoor qua pijn al verloor ik best veel bloed toen ik daar lag (heel ongebruikelijk en dat kwam bijna nooit voor zei de huisarts). De verloskundige zal misschien wel veel vaker een spiraal plaatsen dus dat is wel een fijn idee!
Gedurende de dag dat de spiraal geplaatst was, kreeg ik wel een weeig gevoel, onprettig, werken ging niet echt lekker🥲
Maar een warme douche hielp wel en een dag later zwakte de pijn af.
Eerste keer ongesteld (of 2? Weet niet meer exact) kwam dit gevoel weer terug. Toen dacht ik wel even shit dit is echt veel heftiger dan ik verwacht had😆 gelukkig zwakte dat ook wat af na 2 maanden. Al is het wel waar dat je menstruaties echt wel pijnlijker worden en langer gaan duren. Normaal was ik ongeveer 5-7 dagen ongesteld en met de koperspiraal zeker 10-12 dagen. Ik wilde ook perse geen hormonen dus ik had het ervoor over maar ik weet niet of ik het nog eens zal nemen.
22 dagen geleden
Ik laat mijn spiraal altijd door de gynaecoloog plaatsen. Die hebben iets meer ervaring vind ik. Volgens mij kan het ook bij de verloskundige. Ook kunnen zij meteen met de echo zien of ie goed zit. Bij de huisarts heb je die echoapparaat niet (die van mij niet i.i.g.)
22 dagen geleden
Ik heb net een Kyleena spiraal laten plaatsen (wel met hormonen dus). Had er hiervoor ook al eentje, toen vond ik het plaatsen heel pijnlijk en meerdere dagen met een kruik op de bank gelegen erna. Deze keer door de verloskundige laten plaatsen en amper wat van gevoeld, ze hebben verdovende spray gebruikt (dit prikte een beetje). Daarna ook 0 last gehad. Schijnt dat het makkelijker gaat als je bevallen bent 😊 succes!
22 dagen geleden
Ik heb afgelopen woensdag de koperspiraal laten plaatsen bij de huisarts.
Ik vond de pijn echt heel erg meevallen, maar ik heb wel een hoge pijngrens.
Het deed alleen pijn toen ze met een tang de baarmoeder naar beneden trok en toen ze die tang aan het einde weer losmaakte. Ik vond het voelen als een heftige menstruatie kramp.
Erna heb ik nog even zeurderige menstruatie kramp gehad en wat bloedverlies. Bloedverlies heb ik nu nog een beetje, maar vooral met afvegen.
Ik zag er ook wel tegenop, maar als je bent bevallen, is dit peanuts. Tenminste zo zei mijn huisarts het. Ik kon me er wel in vinden, maar weet dat het voor iedereen anders is.
22 dagen geleden
Ook ik heb afgelopen woensdag de koper spiraal laten zetten bij de verloskundige en het is mij 100% meegevallen. Je voelt wat druk van onder door de eenden bek en zo’n tang die ze gebruikt. Ik moest een paar x van haar hoesten en toen was het al klaar. Ook bloedde ik, maar dat is normaal want ze maakt een gaatje in de baarmoedermond. Zou minstens twee dagen bloedden, maar woensdagavond was het bloeden al voorbij. Ik heb wel vooraf 2 Aleve Feminax gehad en gedurende de woensdag elke 5 uur weer 1. Want had wel krampen. Donderdag nergens last meer van gehad.