21 Reacties
één maand geleden
Oh absoluut. Elke avond voelt het als een hel en achteraf valt het mee 🤣
Man eigen bedrijf en momenteel druk dus die is er vaak pas laat of na eten weer meteen weg dus doe het voornamelijk alleen. Als hij er is zorgt hij ervoor dat de oudste gaat slapen als ik met de baby bezig ben, zou het graag ook eens willen wisselen want de baby zeurt dan nog en de oudste is gewoon knuffelen 🤣🫣
Kleine nu bijna 3 maanden en oudste 3 jaar.
Ze liggen gelukkig allebei wel tussen 7 en 8 te slapen, dan even een bak koffie en ook naar bed..😅
Niet echt tips, vaak raak ik zelf echt geïrriteerd en moet dan richting de Kids maar doen alsof dat niet is.
Nu was de kleine man al moe dus probeer m eerder naar bed te brengen, was hij het duidelijk niet mee eens dus nu toch maar weer bij me, en proberen het straks nog maar een keer.😅 oudste is nu gelukkig op het punt dat hij ook echt moe word rond deze tijd dus dit is het enige uur op de dag dat hij rustig is, zodra de baby op bed lig moet hij ook meteen naar bed zodat hij ook niet oververmoeid raakt. Hij ligt op dit moment languit op de salontafel tv te kijken 🤣
één maand geleden
Geen peuter en geen man hier, wel huiluurtjes op het moment dat ik honger heb en moe ben.
Het enige wat helpt is blijven ademhalen en maar gewoon doen wat het meeste voorrang heeft..
Wat betreft je man die zijn ei kwijt wil: kan hij beter mee wachten en jou helpen met eten en de kids?
één maand geleden
Zo herkenbaar. En dan heeft onze baby nog niet eens een huil uurtje maat peuter wel MEGA dwars rond bedtijd, 3 jaar en net het wel of niey middagdutje ding. Dood vermoeiend, dan staat ze aan het hekje in dr deur te schreeuwen naar beneden en dan wordt de baby weer wakker. Ik kan dr dan letterlijk wel wat aandoen. Nee ik weet dat ze het niet kan helpen, maar echt zo einde dag ben ik ook op. Tot 10 tellen en hopen dat beiden snel rustig worden en hun ogen dicht doen (of iig hun snavel houden).
één maand geleden
Ik heb het vooral zwaar in de ochtend sinds de oudste naar school gaat. Kleuter klaarmaken terwijl ik de baby ook nog heb die wilt drinken en daarna niet meer neergelegd wilt worden. Alles komt tegelijkertijd en er zit een tijdsdruk achter want we moeten op tijd de deur uit. Ik ben gesloopt al om half 9 in de ochtend. Moet er helemaal van bijkomen als ik weer thuis ben haha.
één maand geleden
Ik persoonlijk vindt dit echt een hele leuke uitdaging iedere dag weer hier een peuter van bijna 4 dus bijna kleuter ze is aan het wennen op school dus heel moe vooral eind van de week. Dan nog een peuter van net 2 met een sterk karakter. En de baby nu 12 weken. Vaak als ik de kids heb opgehaald van de opvang geeft ik ze wat te eten komkommer paprika tomaat of fruit wat op moet en wat te drinken (dan hebben ze hun groente maar weer gehad 🤣 en is dat geen strijd aan tafel) dan zet ik de baby bij mij in de triptrap en kan tijdens het koken met haar kletsen of vermaken. Mijn man werkt thuis dus is vaak om kwart over 5 half 6 weer beneden en helpt dan direct. De oudste twee helpen graag met alles dus hun laat ik vaak tafel dekken terwijl ik aan het koken ben. Dan kan het gebeuren dat we allemaal uit een plastic beker drinken en van een kinderbord eten maar ik kan wel rustig eten koken en de kinderen vinden het leuk.
één maand geleden
Pfff nou hier ook joh! Wij hebben een peuter van 4 jaar die net een paar weken naar school gaat, dus lekker brutaal en dwars is! Bloed van onder je nagels soms, vooral bij mama en die is niet zo heel geduldig 😅 Baby is wel redelijk makkelijk, 9 weken, maar op de een of andere manier hoe het ritme ook geweest is. Fles en eten komen altijd tegelijk lijkt het wel 😂 Vooral blijven ademhalen en kijken of je 's middags al eten kan klaar zetten of iets!
één maand geleden
Zo voel ik mij ook rond die tijd. Het is het heftigste van de dag. Blijven ademhalen en lekker met komkommer voor de tv zetten. Dan maar iets later eten of naar bed als het echt uit de hand loopt. Draagzak geeft ook wat verlichting
één maand geleden
Ja lastig hè die tijd. Ik probeer altijd in de ochtend al te koken zodat ik het ‘s avonds alleen hoef op te warmen.
Vroeg eten. Dus rond 17.30. Als mijn man er is brengt hij de oudsten naar bed en doe ik de baby. Als hij er niet is zorg ik dat de baby vlak voor bed tijd wordt gevoed. Als hij dan vrolijk is doe ik hem er in een wippertje bij terwijl ik de andere 2 naar bed breng. Als hij moe is doe ik hem in een draagdoek om de andere 2 naar bed te brengen. Badderen doen we niet ‘s avonds. Dat redden we niet. Dus even washandje om schoon te maken. Moet zeggen dat het steeds vlotter gaat. Vandaag had ik ze allebei in 30 minuten in bed. En de baby heeft zich wel vermaakt in het wippertje. Ik heb de bedrituelen wat ingekort en dat snappen ze wel tegenwoordig. Allebei nog maar 1 verhaaltje bijvoorbeeld
één maand geleden
Reactie op kich
Dit heb ik ook. Op de ochtenden zit zo een tijdsdruk met school en fruit ma ...
Ik doe sinds een paar avonden fruit en groente van te voren snijden! Dat scheelt echt 's ochtends, zeker met die tijdsdruk dat die op tijd op school moet wezen. En de kans dat de fles van de baby in die tijd valt
één maand geleden
Wij hebben een warmhoudlade in de keuken, dus ik kook altijd om 15.30u en gooi het eten daar in en maak de keuken vast schoon.
Dit kun je ook heel makkelijk doen met overschotels. Ik kook ook vaak voor twee dagen.
Voor mij is de druk er af als ik weet dat de maaltijd klaar staat en ik niks meer hoef te doen aan het eten.
één maand geleden
Mijn ‘regime’ is nu dit 😂 Ik kook zo veel mogelijk van tevoren (avond er voor, ‘s morgens of ‘s middags). Ik kook vaak in grotere porties en vries dan in. Ik zet iedere dag iets (anders) te spelen en al vast wat snack groente klaar voor de oudste. En de baby in de draagzak. Sinds ik dit doe is het echt zó veel beter!