13 Reacties

3 maanden geleden

Wat heeft ouderwetse verpleegkundige hiermee te maken als ik vragen mag? 😅 heb jonge verpleegkundige gehad en ook zij adviseerde mij dit.. s alleen maar beter/schoner toch dan blijven wegvegen steeds

3 maanden geleden

Bij de eerste ks wel wat over gehoord. Dit keer niet. Snap dr ook geen fluit van😅

3 maanden geleden

Ik hoefde niet te spoelen na m'n keizersnee. Deed zelf 2x per dag even afspoelen onder de douche, maar dat vond ik zelf fijn.

3 maanden geleden

Ik moest ook spoelen na de keizersnede, maar bij de eerste keizersnede niet 🤷🏼‍♀️ heb maar trouw gedaan wat ze zeiden 😂

3 maanden geleden

Ik hoefde niet te spoelen maar vond het wel fris voelen!

3 maanden geleden

Werd bij mij ook gezegd. 2 keer per dag spoelen onder de douche. Ook om de wond even schoon te spoelen zeiden ze. En vond het zelf ook wel lekker fris om al dat bloed even weg te spoelen. 😅

3 maanden geleden

Ik spoel altijd na een wc beurt 😅 is toch veel frisser dan alleen vegen 😫

3 maanden geleden

Ik moest bij mijn keizersnee ook spoelen na het plassen. Ik moet zeggen dat ik het best fijn vond. Als je veegt, komt er toch nog aardig wat bloed af en door te spoelen voelt het gelijk een stuk frisser. Hier gaven ze in het ziekenhuis een halve liter flesje water die ik via mijn onderbuik leeg moest laten lopen

3 maanden geleden

Reactie op Birgit92

Ik moest bij mijn keizersnee ook spoelen na het plassen. Ik moet zeggen dat ...
Hoe werkt dat dan? Want ik vind vegen echt smerig.

3 maanden geleden

Reactie op First1

Hoe werkt dat dan? Want ik vind vegen echt smerig.
Een flesje vullen met water (beetje lauw water vond ik het fijnst) en dat langzaam net boven je vagina leeg gieten. Het loopt dan vanzelf naar beneden en haalt het grootste deel bloed weg. Eventueel ook nog via je billen wat water langs achter laten lopen. Vervolgens nog wel even deppen met wc papier, maar dan is het ergste al weg

3 maanden geleden

Reactie op Birgit92

Een flesje vullen met water (beetje lauw water vond ik het fijnst) en dat l ...
Dankje wel ga ik ook proberen.

3 maanden geleden

Hmm hier nooit iets gehoord over spoelen. Ook vorige keer niet. Ik stond wel een paar uur na de keizersnede onder de douche.

3 maanden geleden

Kraamverpleegkundige hier: spoelen na een keizersnede is misschien minder noodzakelijk dan na een vaginale bevalling, het is wel zo hygiënisch en meeste vrouwen vinden het ook gewoon fris aanvoelen. Ik geef altijd een flesje mee, zou het zelf ook fijn vinden.