9 Reacties
2 maanden geleden
Pff.. hier ook 1 in sprong 2. Wij merken inderdaad slecht slapen, korte slaapjes of heel moeilijk in slaap komen, maar wel heel moe zijn. ‘s Nachts wat onrustiger. Overdag maakt het niet uit wat we doen; wiegen, sussen, wandelen, draagzak het helpt momenteel niks.
En inderdaad na 1,5 à 2 uur alweer honger hebben, maar als je dan de fles aanbiedt, heel weinig drinken, steeds de fles uit de mond drukken of heel lang over de voeding doen. En veel huilen.. Hopelijk zijn we er gauw doorheen, vind het voor hem zo sneu, heel zijn wereldje weer op z’n kop.
2 maanden geleden
Wij merken het hier aan dat hij nieuwe dingen kan (meer "praten", tegen speeltjes aan slaan, hoofd beter omhoog houden, liever andersom zitten met zn rug tegen onze borst), wel wat andere dingen die anders gaan zoals dat hij ineens moeilijk doet over het ene flesje afgekolfde melk op een dag terwijl hij hiervoor dat helemaal prima vond, en ook onrustiger aan de borst drinken richting einde van een voeding
2 maanden geleden
Nou, ze kijkt dus sinds maandag naar haar handjes en kan haar hoofd heel goed rechtop houden en dan heen en weer kijken, dat hoort geloof ik bij deze sprong. Maar maandag was ze gecorrigeerd pas 6 weken en 2 dagen. De week ervoor was ze de hele week vet overstuur en onrustig.
2 maanden geleden
Ik lees even mee. Ik vind het moeilijk om dit bij onze dochter op te merken. Ze is namelijk ook ruim 3 weken te vroeg geboren en dan zeggen ze dat ze sprong later kan komen. Maar ik bemerk sinds enkele dagen dat ze “onrustiger” drinkt. Vaker komen en dan vervolgens maar een kleine portie drinken. Wat meer miemelen en dan niet tevreden zijn met knuffels en kusjes en veel slapen overdag. Ze is nu 9 weken.
2 maanden geleden
Reactie op Mom|Dad
Ik lees even mee. Ik vind het moeilijk om dit bij onze dochter op te merken ...
Ze rekenen een x periode vanaf de uitgerekende datum en dan zit er volgens mij 2 weken speling rondom die sprong. Maar lees ook wel eens dat ouders niks merken van de sprong.
2 maanden geleden
Ik merk niet dat ons zoontje onrustiger is, maar merk wel nieuwe interesses bij hem. Hij kijkt sinds een week naar zijn handjes en sinds 2 dagen heeft hij ook belletjes bij zijn mond. Hij is ook met zijn tong zijn mond aan het ontdekken. Hij slaat tegen speeltjes aan die boven hem hangen en vind het mega interessant om er naar te kijken.
Zwart en wit plaatjes worden ‘saai’. Rood trekt hem meer.
Hij is nu 8 weken en 3 dagen, maar is 2 weken ‘te vroeg’ geboren
2 maanden geleden
Net gehad, onrust duurde iets minder dan een week. Daarna kregen we het vrolijkste ventje terug die alleen maar lacht en contact probeert te maken, heel lief! Was de onrust waard 😄