38 Reacties

21 dagen geleden

Ah zielig. Hopelijk is ze er snel doorheen en kan ze weer lekker slapen🤍🌿 Ik denk hier al heel de tijd oh zal wel weer een sprongetje zijn hahah, slechte slaper😅 al gaat het overdag nu al een paar dagen beter. Wel is die heel vrolijk gelukkig. Maar de nachten pfff nog erger..... Pure marteling is het die gebroken nachten, vermoeidheid ten top hier! Dus kan bij ons momenteel niet erger haha. Hij is 13 weken zou dit al sprong 4 kunnen zijn??

21 dagen geleden

Heel veel knuffelen en troosten , we moeten er toch door heen dus het liefst zo goed mogelijk met heel veel geduld !! De momenten dat het kan toch even voor mezelf kiezen en ontspannen , die was komt wel en koken zo makkelijk mogelijk. Ik probeer te slapen wanneer het kan. Succes!!!

21 dagen geleden

Mijn meisje is maandag 12 weken en wij zitten in sprong 3 😓 Ze reageert tot nu toe behoorlijk op de sprongetjes en ook bij deze sprong is het slapen dramatisch. Ze sliep al weken door snachts (23:00-8:00) En nu super onrustig elke nacht, wakker, extra voeding. Ook overdag is ze meer chagerijnig en slaapt het liefste tegen je aan. Zou het bij jou ook niet nog sprong 3 kunnen zijn?

21 dagen geleden

Sprong 3 is ze gelukkig al door, al vond ik deze heel erg mee alle . Ons meisje zit volgens de Oei ik groei-app over 3 dagen in sprong 4, vandaar. En omdat ik overal om me heen hoor en lees dat dit een heftige sprong is, ben ik toch bang voor wat er gaat komen 🙈

20 dagen geleden

Hoe rekenen jullie met die sprongetjes? Je moet de uitgerekende datum invullen. Op basis daarvan vorige week in sprong 3 en nu een ‘goede’ periode. Echter was er vorige week niets aan de hand en juist deze week pittig en lijkt het sprong 3. Als ik haar geboortedatum in vul staat er dat ze net is begonnen aan sprong 3. Ben benieuwd hoe jullie dat hebben ingevuld.

20 dagen geleden

Reactie op Mama0724

Hoe rekenen jullie met die sprongetjes? Je moet de uitgerekende datum invul ...
Wat ik bij mijn oudste gezien heb (10jaar) en nu bij mijn baby (11+4) is dat ik de berekeningen van oei ik groei los kan laten🙈 Mijn jongste is 2 weken eerder geboren en zou dus nu nog niet in sprong 3 moeten zitten. Toch zit ze telkens wel in een sprongetje en mijn oudste heeft dit precies zo gehad. Ik heb in de app nu dus inderdaad gewoon haar geboortedatum ingevuld ipv de uitgerekende datum en zo kom ik in de juiste periode/sprong.

20 dagen geleden

Reactie op Mama0724

Hoe rekenen jullie met die sprongetjes? Je moet de uitgerekende datum invul ...
Kan 2 weken afwijken

20 dagen geleden

Ik vind het moeilijk als papa zijnde. Mn vrouw is afgelopen woensdag weer begonnen met werken (nachtdienst in verstandelijke gehandicaptenzorg) en laat dat nou net het moment zijn dat ze volgens ons sprongetje 4 heeft. Heb gisterennacht bijna 5 uur zitten kloten om haar in slaap te krijgen. En nu begint het weer opnieuw. Overdag is ze rustig maar ‘s avonds wordt het moeilijk

20 dagen geleden

Reactie op Gekke papa

Ik vind het moeilijk als papa zijnde. Mn vrouw is afgelopen woensdag weer b ...
Lekker samen slapen

20 dagen geleden

Reactie op Gekke papa

Ik vind het moeilijk als papa zijnde. Mn vrouw is afgelopen woensdag weer b ...
Wat leuk een papa op het forum!! Dat lees je niet vaak. Ook voor jou sterkte met de sprong

20 dagen geleden

Sprong 4 begint hier bijna en ik zie er best tegerop... bij mijn 2 andere kinderen viel deze sprong zo ongeveer tegelijk met dat ik weer moest gaan werken. Ik heb nu 9 weken ouderschapsverlof, zodat ik niet hoef te werken tijdens de sprong, het is niet helemaal de reden natuurlijk maar ik heb er wel rekening mee gehouden want wat was het heftig toen...! Veel huilen, niet slapen, veel onrust .. Misschien is dat nu allemaal niet zo heftig bij deze baby maar ik ben blij dat ik niet hoef te werken.

20 dagen geleden

Hier is het ook begonnen… What.the.Fuck. Wordt opeens meerdere keren per nacht overstuur wakker en gisteren overdag heeft hij anderhalf uur geslapen over 4 dutjes verdeeld.

20 dagen geleden

Weet iemand hoe lang dit ongeveer kan duren?

20 dagen geleden

Reactie op SMommy

Weet iemand hoe lang dit ongeveer kan duren?
Volgens mij rond de 4 weken, zo staat het in de oei ik groei app en dat kan ik me ook herinneren van mijn andere 2 kinderen. Voor mijn gevoel duurde die sprong eindeloos... vond het de heftigste van allemaal.. 🙃

20 dagen geleden

Reactie op Noa33

Wat ik bij mijn oudste gezien heb (10jaar) en nu bij mijn baby (11+4) is da ...
Ik ga nu misschien een hele domme vraag stellen maargoed 🥲 Merk je dan dat de kleine dus eerder in een sprongetje komt? Als voorbeeld: mijn zoontje is een week voor de uitgerekende datum geboren, op precies 39 weken. En ik merkte dus een week voor hij in sprong 3 zou moeten zitten al bepaalde verandering bij hem in zijn hele doen en laten. Toen zijn eigenlijke sprongetje begon was er niets meer aan de hand bij hem. Ik dacht dus dat dit meer toeval zou zijn, maar misschien dus toch niet zo dom gedacht 😅🙈

20 dagen geleden

Reactie op xsheroon

Ik ga nu misschien een hele domme vraag stellen maargoed 🥲 Merk je dan da ...
Ja, kan 2 weken afwijken beide kanten op

20 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Lekker samen slapen
Heb je ook een tip voor goed samen slapen? Een babynestje bijvoorbeeld?

20 dagen geleden

Reactie op xsheroon

Heb je ook een tip voor goed samen slapen? Een babynestje bijvoorbeeld?
Ik leg hem naast mij op mijn arm met neusje naar mij toe wijzend en dekbed naar beneden. Gaat prima op deze manier.

19 dagen geleden

Hebben jullie het over de 4 maanden slaapregressie? Hopelijk wel, want anders zijn er dus twee rotperiodes vlak na elkaar 🙈🙈

19 dagen geleden

Volgens mij valt sprong 4 redelijk samen met die slaapregressie inderdaad. Dat verklaart misschien ook waarom het zo’n heftige sprong schijnt te zijn 🙈🙈 Hier lijkt het slapen nu wel weer goed te gaan, maar ze is dan ook nog ‘maar’ 3,5 maand oud.. Ik zie er ook best tegenop, juist omdat het zo heftig schijnt te zijn. Maar misschien maak ik mijzelf onbewust ook wel gek met die gedachte 😆