38 Reacties

19 dagen geleden

Reactie op inblijeverwachting

Volgens mij valt sprong 4 redelijk samen met die slaapregressie inderdaad. ...
Ik kan het mij niet meer herinneren van mijn eerste. Misschien helpt dat om het te relativeren 🫢

19 dagen geleden

Ik herinner mij van de eerste dat ik sprong 4 juist heel erg mee vond vallen. Had toen ook gelezen dat ie zo heftig zou zijn, maar viel mee. Wellicht stelt je dat gerust 😊. En nu denk ik maar zo: je blijft altijd fases houden waarbij ze humeuriger zijn en minder goed slapen, ook na sprong 10:)

19 dagen geleden

Hier is hij ook begonnen hoor. We hadden eindelijk na 9 weken het idee dat we de goede kant op gingen - lees nog maar 1x wakker per nacht - nu al ruim een week bijna elke twee uur wakker. ‘‘s avonds ook alleen rustig op schoot met slapen. Ik troost mezelf maar dat dit nog max 5 weken gaat duren en dan écht beter wordt. 🤷‍♀️

19 dagen geleden

Daarom ben ik bij de eerste op een gegeven moment gestopt met in het oei ik groei boek te kijken. Als we een goede periode hadden, dacht ik alleen maar, dit verandert binnenkort weer. En inderdaad zoals hierboven ook wordt gezegd, sommige sprongen waren minder heftig dan andere, terwijl die wel bekend stonden als zware. Dus vooral proberen te genieten van de rustige perioden, dus komen gelukkig telkens weer terug.

19 dagen geleden

Reactie op mar120517

Hier is hij ook begonnen hoor. We hadden eindelijk na 9 weken het idee dat ...
En dan worden ze verkouden, krijgen ze tandjes of… uit mijn ervaring is zo’n eerste jaar gewoon rommelig. Je denkt altijd: nú zijn we er!! En dat blijkt toch niet zo te zijn. Niet om te demotiveren hoor, maar wel realistisch:)

18 dagen geleden

Reactie op citrus1987

En dan worden ze verkouden, krijgen ze tandjes of… uit mijn ervaring is zo’ ...
Haha ja deze! Net als je denkt: wat een wolk van een baby en wat gaat het super dan verandert alles weer. Mijn zus heeft 4 kids en wij feliciteren elkaar bij de eerste verjaardag van onze kinderen ook met dat we het eerste jaar overleefd hebben 😉 Niet leuk, wel realistisch en met een knipoog natuurlijk!

18 dagen geleden

Reactie op citrus1987

En dan worden ze verkouden, krijgen ze tandjes of… uit mijn ervaring is zo’ ...
Haha ja dat snap ik hoor. Maar we moeten onszelf toch een beetje op de been houden dat eerste jaar… 😉

18 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Lekker samen slapen
Ja dat sowieso haha, maar is toch lastig als mama er niet is om bij te springen, vooral omdat het snachts juist moeilijker is

18 dagen geleden

Reactie op Gekke papa

Ja dat sowieso haha, maar is toch lastig als mama er niet is om bij te spri ...
Begrijp je helemaal hoor! Vannacht mocht ik er ook desondanks iedere 2 uur mee aan de slag

17 dagen geleden

Hier ook elke twee uur wakker. Vannacht dacht ik dat ik net de fles had gegeven dus speentje erin maar krijsen dus ja eruit fles maken. Dan half uur weer zitten, luier verschonen, terug leggen maar meneertje wilde niet meer in bed. Dus bij mij gelegt toen wel onrustig om 5 uur vastgehouden en uiteindelijk kwam mn partner en zei t is half zeven. Ik heb een dik oog ondertussen gestoken door een mug! Zie er uit!! Naja zometeen maar een slaapje mee slapen gelukkig nog niet aan t werk dus kan t nog even volhouden als hij overdag wat slaapjes doet die ik mee kan slapen....

17 dagen geleden

Reactie op Marieke2309

Hier ook elke twee uur wakker. Vannacht dacht ik dat ik net de fles had geg ...
Vannacht was het bij mij weer als vanouds. Even volhouden!

17 dagen geleden

Hier zitten we er ook al in maar merk niks aan ze! Misschien komt het nog

16 dagen geleden

M'n zoontje heeft het nu al paar dagen.. In de nacht slaapt hij perfect maar in de ochtend/Middag/Avond is hij verschrikkelijk.. Alleen maar krijsen en bij je willen zijn.. En gaat hij naar de kinderopvang dan is het een schatje zeggen ze en kon hij lief in de box spelen. Vraag me dan echt af wat doe ik verkeerd.. hier wilt hij niet slapen en neergelegd worden in de box en daar wel..Kan iedergeval niet wachten tot het voorbij is..

16 dagen geleden

Hebben jullie ook dat de kleine opeens niet meer in z’n eigen bedje wil liggen, maar alleen op of bij jou?

15 dagen geleden

Ik heb ook het idee dat ze hier in komt. Het in slaap vallen gaat steeds lastiger ook met veel huilen. Gelukkig is het maar een fase

15 dagen geleden

Hier is het op en af krijsen en ontroostbaar. Vooral tussen 17-19 uur (soort extreem huiluren die we voorheen nooit hadden?) en einde ochtend. Man man man. Was blij dat mn vriend net thuis kwam toen ik al 45 min een krijsend kind probeerde te kalmeren (met noise canceling headphones🤣). Wat nu uitkomst biedt is BabyTV. Daar is hij echt geobsedeerd door. Nou prima. #loedermoeder. Gelukkig slaapt hij wel goed in de nacht en overdag, dat doet hij eigenlijk altijd tijdens sprongen. Hopelijk vergaat de slaapregressie hier mild🥵.

15 dagen geleden

Hier heeft het 3 weken geduurd, het lijkt nu beter te worden. Ben zelf inmiddels een zombie 🤣 maar het wordt echt beter, heb op een gegeven moment zelfs niet eens meer geprobeerd haar overdag in box of bed te leggen. Scheelde een hoop strijd en nu begint ze langzaam weer wat zelfstandiger te worden.

8 dagen geleden

Reactie op SMommy

Hebben jullie ook dat de kleine opeens niet meer in z’n eigen bedje wil lig ...
Gelukkig, ik begon me al zorgen te maken. Middagdutje is inmiddels op schoot en probeer hem steeds in de cosleeper te leggen maar dan is hij bijna direct weer wakker. Op schoot is de enige manier om nog wat slaap te scoren. Ik denk de hele tijd, owneee hij moet zelfstandig in slaap leren vallen.