554 Reacties

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Dat doe ik ook :) op de grond ermee en helpen rollen zodat ze voelt hoe het ...
Ja... Dat gevoel ken ik ook 😭

één maand geleden

Reactie op savagex1998

Bijna 21 weken hier still going strong
In de regressie? Of merk je er juist niks van 😅

één maand geleden

Reactie op annesv92

Oké ik zit erop te wachten haha. Bij mijn andere twee kende ik de termen ni ...
Tsja sommige hebben geluk en merken er niks van. Helaas nu wel. Maar wanhoop niet, ik vond bij mn eerste de vierde sprong het heftigst en alle sprongen die daarna kwamen herinner ik me niet eens. Dus wees niet bang voor wat er nog meer komt, dat is zonde.

één maand geleden

Zijn er meer die tegen het probleem aanlopen dat je baby te vroeg de nacht al in wil? Meestal rond 16.45 lukt het eindelijk hem in slaap te krijgen, maar als ik hem niet wakker maakkan hij dan ineens uren slapen. Als ik hem wel wakker maak een niet blije baby die alleen tevreden is als ik met hem rondloop om te rekken naar een iets latere tijd. Zijn nacht is dan ook alweer rond 5.00 klaar, niet zo gek natuurlijk (met een aantal voedingen tussendoor)..ik vind het lastig hieruit komen!

één maand geleden

Hier is het ook drama. Ze wordt nu elke 2u wakker ‘s nachts en valt alleen weer snel in slaap door te voeden. Overdag is ze ook onrustig met drinken en korte slaapjes en veel weerstand. Is dit de slaapregressie/sprong en gaat dit over of leer ik haar nu een verkeerde slaapassociatie aan als ik haar om de 2 u voed? Ik was bezig met een ritme inbouwen nou dat lukt dus echt voor geen meter zo. Het breekt me nu wel echt een beetje op🥲

één maand geleden

Reactie op Frietjes

Hier is het ook drama. Ze wordt nu elke 2u wakker ‘s nachts en valt alleen ...
Hier precies hetzelfde, behalve dan dat hier slapen overdag goed gaat. Ik probeer er maar op te vertrouwen dat het voorbij gaat. Op deze leeftijd zo snel een slechte associatie aanleren kan ik me bijna niet voorstellen.. maar ben geen expert!

één maand geleden

Reactie op Frietjes

Hier is het ook drama. Ze wordt nu elke 2u wakker ‘s nachts en valt alleen ...
Ik denk dat het een groeispurt is. Dat heeft mijn zoon ook weleens een paar dagen. Gaat wel weer over. Er was een onderzoek dat bijhield wanneer de kindjes echt groeide. Nou dat bleek dus bijna overnight te zijn en dan 3 weken niks. Dus waarschijnlijk niks aan het handje

één maand geleden

Reactie op Tipi

Zijn er meer die tegen het probleem aanlopen dat je baby te vroeg de nacht ...
Zou proberen om de ochtend te rekken. Bijvoorbeeld door huid op huid contact. Tot uur of 6:30? Dan heb je kans dat hij s avonds ook later gaat slapen. Ze hebben zo'n 12 a 13 uur per dag te besteden aan spelen/het leven leven, drinken en dutjes doen.

één maand geleden

De mijne is nu is 18 weken nu en veel komt me bekend voor! Hij slaapt al een maandje niet meer door terwijl hij voorheen makkelijk 7-10 uurtjes door sliep. Nu wordtie om de 3/4 uur wakker😅😅😅 Ook merken we dattie veel honger heeft. We geven hem sinds kort af en toe vooral laatste de laatste fles 210+7 schepjes. Maar hij haalt de 4 uurtjes echt niet. Hongerige baby i guess haha wie heeft dit ook? Moet ik me zorgen maken?

één maand geleden

Hier zijn de nachten echt drama. Soms gewoon klaarwakker en dan maakt hij echt herrie. Vaak wakker, heel vaak de speen moeten geven. Begin van de nacht gaat goed maar vanaf 3/4 uur drama. Komt dit ooit goed en herkennen jullie dit?

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Zou proberen om de ochtend te rekken. Bijvoorbeeld door huid op huid contac ...
Gisteren middagdutje gerekt door aan de borst te laten slapen, waardoor bedtijd 18.45. vannacht helaas steeds een half uurtje slaap maar in de cosleeper, waarna weer aan de borst. Ik probeer s morgens inderdaad ook al te rekken door aan de borst/in mn armen verder te slapen. Maar eigenlijk is dat nu de hele nacht zo 😅. Nu vanaf 4.40 een kletsende baby naast me..

één maand geleden

Reactie op layla223

Hier ook! Nu bijna 18 weken en het lijkt wel erger te worden ipv beter. Ik ...
Nou wat denk je! Vannacht sliep hij ineens door tot 5:00 uur!🥳 Ik hoop dat dit niet eenmalig was en het inderdaad vanaf nu goed gaat😅

één maand geleden

Reactie op layla223

Nou wat denk je! Vannacht sliep hij ineens door tot 5:00 uur!🥳 Ik hoop dat ...
Het kan ineens omslaan hoor!! Volgens mij heb ik een week geleden een reach geplaatst onder dit bericht. Ineens sinds 2/3 dagen slaapt ze overdag 1,5 uur per keer. Eerst was het 20 minuten/30 minuten. Ze heeft ineens routine gekregen. Merk nu ook dat ze dezelfde tijdstippen wakker wordt in de nacht voor voeding. Voorheen werd ze 1 keer wakker voor een voeding nu 2 keer, maar ook dat komt goed weet ik zeker :)

één maand geleden

Reactie op GenialeZwaan349918

Het kan ineens omslaan hoor!! Volgens mij heb ik een week geleden een reach ...
Ook overdag vraagt ze zelfde tijdstippen om voeding, slapen ook dezelfde tijdstippen. 😁

één maand geleden

Volgens mij is het hier ook begonnen 🎉 Veel wakker ‘s nachts, ofwel huilend of brabbelend. Speentje helpt vaak niet meer, wilt dan aan de borst. Ik neem haar dan maar bij ons in bed, maar eigenlijk wil ik dat ook weer niet (ondanks dat ik het heel fijn vind) omdat ik haar geen slaap associatie aan wil wennen. Vanochtend was ze al om 5.30 wakker, uiteindelijk na een voeding en bij ons in bed nog in slaap gevallen tot 8.00. Ben benieuwd hoelang ik dit zo trek 😅

één maand geleden

Reactie op Tipi

Gisteren middagdutje gerekt door aan de borst te laten slapen, waardoor bed ...
Oo dat is pittig. Maar... Dat had ik precies zo en nu ligt hij weer heerlijk s nachts in de cosleeper. Komt goed!

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Oo dat is pittig. Maar... Dat had ik precies zo en nu ligt hij weer heerlij ...
Dat klinkt hoopvol!

één maand geleden

Stoppen de hazenslaapjes ooit?! Ons zoontje deed al veel hazenslaapjes, maar voorheen kreeg ik hem nog wel in slaap met de speen. Nu wilt hij alleen maar verder slapen in mijn armen. Het lijkt echt oneindig. Wie ervaart dit ook zo? Oh en snachts standaard vanaf 04;30 wakker…

één maand geleden

Reactie op simbamimi

Stoppen de hazenslaapjes ooit?! Ons zoontje deed al veel hazenslaapjes, maa ...
Ja, ik ervaar het ook. Was helaas altijd al zo, baby heeft nooit lange slaapjes gehad. Tegenwoordig wel iets langer, misschien 40 min gemiddeld. Ik denk dat het bij ons altijd zo zal blijven 😫

één maand geleden

Reactie op simbamimi

Stoppen de hazenslaapjes ooit?! Ons zoontje deed al veel hazenslaapjes, maa ...
Mijn oudste deed ook alleen maar hazenslaapjes. Vanaf een maand of 5 / 5,5 werden de ochtendslaapjes langer en vanaf een maand of 7/8 ging hij ook in de middag langer slapen. Het komt echt goed! 👍🏼