555 Reacties
één maand geleden
Na 4 weken sprongetje/regressie, sliep mn zoontje 2 nachten weer beetje door tot 4/5 uur. Daarna last van zn tandjes gekregen dus weer gebroken nachten maar nu nog steeds gebroken nachten en drinkt nu ook slecht. Wilt spelen tijdjes het geven van de flesjes🤣 wat kan dit zijn? Nasleep van het sprongetje/regressie? Hij slaapt overdag wel goed, koppelt zelf zn slaapjes, en valt zelf in slaap.
één maand geleden
Reactie op Kaybxx
Nou het is hier echt een ramp slaapregressie icm tandjes. 19:30 naar bed en ...
Oh my...
één maand geleden
Reactie op L1993H
Zijn er ook baby’s bij wie sprong 4 helemaal klaar is? Hoe oud zijn die bab ...
Nou.....volgensmij is mijn kleine er door. Vorige week en die week ervoor was draaaama maar nu kan ik hem sinds gisteren weer gewoon normaal wegleggen dan brabbelt die nog naar me en lacht ie lief en gaat hij slapen de nacht in of doet zn dutje. Hen sinds 2 dagen m'n kereltje weer terug hoop dat zo even weer blijft 😃😃
één maand geleden
Zo geruststellend en helpend te lezen dat alle mama’s hier hetzelfde ervaren, hier ook om het half uur wakker snachts, tutje erin en dan weer heel even in slaap vallen en dan weer wakker. Om gek van te worden.. ik hoop dat het snel over is want dit is niet meer te doen zo! Opeens sinds vorige week aan het brabbelen, veel lachen, grijpen.. zoals ik hier lees, het is allemaal exact ‘zoals het hoort te lopen’ maar ik vind het zoooooo hard werken dit..
25 dagen geleden
Ik word niet heel veel wijzer wat nu het verschil is qua gedrag als je baby in sprong 4 zit of in de slaapregressie 🫠 jullie?
M’n meisje doet nog kortere dutjes overdag, is amper in slaap te krijgen en huilt opeens als ik haar wil laten boeren. Ze krijgt tandjes, die komen bijna door (zie 2 witte puntjes).
Schaterlachen lukt nog steeds niet volluit en rollen ook niet 😂 dit is week 3… of ben de tel kwijt.
25 dagen geleden
Reactie op DiedeH94
Ik word niet heel veel wijzer wat nu het verschil is qua gedrag als je baby ...
Lol wacht, slaapregressie is onderdeel van sprong 4…
Wordt dus tijd dat die overgaat want m’n brein trekt dit niet meer 💩
Nog tips voor dutjes overdag? Een kort duidelijk ritueel wat ik nu heb is: samen gordijn dicht doen, op aankleedkussen puckababy aan doen, Numsy aan, til haar op en geef een kus, loop nog een paar keer heel zachtjes en langzaam heen en weer in donkere kamer totdat ze gaapt, leg haar neer en stop haar toe.
Dat laatste zorgt voor een totale melt down, hoe voorzichtig ik de transitie ook maak. Sussen in bed lukt niet meer, op zij draaien lukt niet (ze kromt haar rug waardoor het niet lukt). Hand op haar hoofdje en borst lijkt het ook te verergeren terwijl dit voorheen de truc was. Sussen werkt ook niet meer. Help? 🥹
25 dagen geleden
Reactie op DiedeH94
Lol wacht, slaapregressie is onderdeel van sprong 4…
Wordt dus tijd dat die ...
Het ritueel is prima, in deze moeilijke sprong kan je helaas niet altijd voorkomen dat ze gaat huilen voor het slapen....
Bij onze dochter ook, terwijl ze zo makkelijk was met slapen. Nu idd ook erg lastig in slaap komen bij de meeste slaapjes.
Bij ons helpt vaak een paar keer even kort pakken en tegen je aan, weer neerleggen (harder huilen!) En dit een paar keer, dan ineens lukt het toch om in slaap te vallen (meestal wel mopperend, maar je hoort snel verschil in het soort huilen).
Elke keer wel weer weglopen doen wij, we merken dat erbij blijven averechts werkt.
Muziekdoosje aan, welterusten lieverd en weglopen.
9 vd 10 keer gaat ze toch slapen na meermaals dit ritueel.
Een hele enkele keer lukt het niet en gaan we wandelen, dan slaapt ze in de kinderwagen.
25 dagen geleden
Ons kleine zaterdag 19 weekjes
En we zouden over 9 dagen uit sprong 4 zijn ben benieuwd vind het een zware sprong met die slaapregressie alleen merk ik nog niet echt iets
Geen tekenen tot rollen
Geen tekenen tot echt bewust grijpen
Overdag niet langer dan 40 minuten slapen en in de nachten elke 2 uur
Ik hoop dat ik binnenkort mijn vrolijke baby terug krijg
Is dit bij jullie op de ene na de andere dag gebeurd want mijn hoop word steeds minder
25 dagen geleden
Reactie op simbamimi
Wat merkte je waardoor het over was?
Vooral het humeur. In het sprongetje kon ze zich geen minuut alleen vermaken. Nu ligt ze rustig even alleen te spelen. Eerst werd ze vaak huilend wakker, nu heel blij en vrolijk als ze wakker wordt. Eerst ging ze ook huilen bij het drinken en als het op was, nu niet meer.