565 Reacties
23 dagen geleden
Reactie op DiedeH94
Oh jeetje, ik snap heel goed dat je door de stress van werk niet meer in sl ...
Dank voor de tip. ❤️ Ik geef altijd in het donker borstvoeding. Misschien beginnen met ontspanningsoefeningen ☺️
23 dagen geleden
Hoi lieve mama’s,
Onze baby heeft een pittige start gehad en we zien daarom nog regelmatig een super fijne kinderarts
We hebben ook de problemen rondom het (niet) slapen besproken en dit zijn voor mij super bemoedigende woorden geweest die ik graag met jullie deel!
Natuurlijk goed om te benoemen dat dit niet voor iedereen werkt en iedere mama het op haar manier doet en dat dat juist heel fijn en goed is!
Maar als ik hiermee een andere mama kan helpen is dat al fijn!
💛laat het slapen los, maar bied wel de mogelijkheid om te slapen (bijv wandelen maar niet als doel dat ze gaat slapen) zo ben je zelf meer ontspannen!
💛zelfstandig in slaap vallen hoeft echt nog niet, ik besprak een voorbeeld en daaruit bleek dat zelfs 7 maanden nog erg jong hiervoor is
💛trainen/focussen op doorslapen/zelfstandig in slaap vallen als je kindje hier niet klaar voor is werkt vaak niet, als ze een lastige periode hebben kan je weer opnieuw beginnen
💛geniet van je kindje en dat je ze nog bij je kan dragen en houden om te slapen
💛je doet het goed!
23 dagen geleden
Reactie op Burgje
Zoontje is nu 22 weken en 4 dagen
Fijn om te lezen. Merk je al wel iets van sprong 5? De sprongen zijn wel kort op elkaar haha
23 dagen geleden
Reactie op DiedeH94
Oh wat ik lees was het weer raak vannacht 🫣
Hier had ik gisteren per onge ...
Niet alle kindjes hebben evenveel slaap nodig in de nacht. Dus misschien geldt dat voor jouw kindje?
Bron is boek zachte nachten 😊
23 dagen geleden
Reactie op Burgje
Hahah daar wil ik nog niet over nadenken 🤭
Groot gelijk haha! Lekker genieten
23 dagen geleden
Even een vraag.. overal leer ik dat je je baby nu moet trainen om zelfstandig in slaap te vallen, maar wat word hier onder gezien? Ons zoontje leg ik in bed, met zijn speentje en ik blijf er altijd wel even bij tot hij slaapt ( en of speen terug te geven ) maar hij valt dan wel zelf in slaap, ik hoef hem niet te wiegen ect. Valt dit dan onder zelfstandig in slaap vallen?
23 dagen geleden
Reactie op simbamimi
Even een vraag.. overal leer ik dat je je baby nu moet trainen om zelfstand ...
Ja zeker, maar laat je vooral ook niet te gek maken met de berichten wat "moet".
Je doet het goed!
En binnenkort lukt het misschien weer een poosje niet, of een keertje. Ook dat hoort er allemaal bij!
23 dagen geleden
Reactie op simbamimi
Even een vraag.. overal leer ik dat je je baby nu moet trainen om zelfstand ...
Laat je idd niet gek maken! Het is normaal dat kleintjes rond deze leeftijd en tot wel 6 maanden meer ondersteuning nodig hebben met in slaap vallen.
Ikzelf ben nu zover met mijn dochter dat ze zelfstandig in slaap kan vallen, lukt dat niet na 20 minuten of ze is erg overstuur, dan geef ik haar alsnog de speen. Soms pakt ze die, soms niet.
Dan haal ik haar uit bed en loop even met haar om te kalmeren en tegen haar te zingen.
Wanneer ze rustig is, leg ik haar weer terug. Ik weet pas sinds deze week dat ik haar in bed ook kan kalmeren door tegen haar te blijven zingen 😅
Ook dat gaat met vallen en opstaan. En als het niet lukt, wieg ik haar in slaap. Zo simpel is het.
Helaas slaapt ze niet meer in de draagzak en wandelwagen, te nieuwsgierig. Tenzij ik 1,5 uur met haar ga wandelen terwijl ik dat qua conditie nog niet vol houd (daarna ontzettend pijn in m’n schaambot 🫠).
Ik denk hoe je het nu doet, prima is. Het kan zijn dat ie went een de speen en niet zonder in slaap kan vallen, als hij hem zelf niet kan hanteren.
Maar kijk vooral wat voor jullie, ook op lange termijn, werkt
22 dagen geleden
Zoontje van 5 maanden gaat in de middag naar zijn bedje.. hij slaapt dan 3 kwartier ongeveer en daarna wordt het moeilijk. Als ik hem dan bij mij in bed leggen slaapt ie meteen en zo nog een uur. Eigenlijk ook niet handig voor als ik in januari weer moet gaan werken.. maar in z'n bedje pakt ie het gewoon niet meer op..
22 dagen geleden
Reactie op Popje1607
Zoontje van 5 maanden gaat in de middag naar zijn bedje.. hij slaapt dan 3 ...
Ik doe het zelf ook omdat ik het wel gezellig vind om samen te chillen in de middag in bed. In de avond en nacht slaapt hij zelf in bed maar ook dan vanaf 6u tot 8u in de ochtend bij mij omdat het hem dan zelf niet meer lukt..
22 dagen geleden
Nog meer die alweer met een onrustige baby zitten. Nacht is net begonnen 😭 (00:09)
22 dagen geleden
Hier ook, elke keer even wakker en huilen. Als je hem oppakt en wiegt slaapt ie zo weer verder maar dat doen we dus 6 keer per nacht 😅
22 dagen geleden
Hoe oud zijn jullie kindjes en vanaf welke week zitten jullie er al in?😢
22 dagen geleden
Reactie op Romyyyyyyy
Hoe oud zijn jullie kindjes en vanaf welke week zitten jullie er al in?😢
Bijna 20 weken, naar mijn idee begon het ongeveer 4 weken geleden te rommelen 🫠
Ze begint nu pas het schaterlachen onder de knie te krijgen en probeert met al haar kracht te draaien (afzetten met benen, ze draait heel de box door 😂). Het lukt nog niet.
Ik hoop dat het onderhand naar stabieler vaarwater mag gaan.