573 Reacties
22 dagen geleden
Reactie op iklim
Geef jij borstvoeding of kunstvoeding, veel mensen maken me onzeker door te ...
Een vriendin van mij, haar kleintje kreeg ook borstvoeding en raakte hierdoor blijkbaar ook niet verzadigd genoeg. Eerste avond dat ze kunstvoeding gaf, sliep hij gelijk door.. Maar wie weet is dit toeval hoor! Al lang heel mooi dat je borstvoeding geeft. Hier lukte het helaas niet.
22 dagen geleden
Reactie op simbamimi
Een vriendin van mij, haar kleintje kreeg ook borstvoeding en raakte hierdo ...
Dit is in 9 vd 10 gevallen echt niet waar. (Geen aanval op jou hoor! Maar juist door dit soort verhalen worden sommige borstvoedinggevende mama's heel onzeker en krijgen stress waardoor de borstvoeding juist wel gaat teruglopen).
@Iklim
Bijna altijd heb je genoeg en goede melk als je borstvoeding geeft en het "normaal" verloopt.
De ideeën van niet vet genoege melk, te weinig melk etc zijn echt dingen die men vroeger dacht. Inmiddels is er zoveel meer bekend en is het eigenlijk praktisch nooit het geval.
Een kindje die borstvoeding drinkt kan ook iets sneller komen in de nacht omdat het een heel fijn en intiem momentje is, maar uiteraard is het ook heel gewoon dat een baby om een nachtvoeding vraagt (ook bij kv).
Verder hangt het wel samen met of je het "goed" doet, dwz leg je vaak genoeg aan, drinkt je kleine effectief (en zo niet, zijn andere dingen uitgesloten zoals een verkort tongriempje oid), voed je op verzoek etc.
Maar laat je aub niet gek maken door de opmerkingen van je omgeving.
Als de groei wel teveel achterblijft, is het natuurlijk zaak om te kijken waar dit aan ligt.
Dit kan je dan het beste doen met een lactatiekundige, het cb heeft er niet voldoende verstand van over het algemeen.
Verder wil ik nog zeggen dat slecht slapen bijna altijd te maken heeft met ontwikkelingen, nabijheid nodig, extra voeding juist vanwege de sprong waar een kindje in zit. Dit kost enorm veel energie dus vandaar de extra vraag om melk.
22 dagen geleden
Hoe oud was/is jullie kindje toen het begon? Mijn zoontje is 19 weken (20 gecorrigeerd), en vandaag is echt een vreeeeselijke dag. Hij huilt veel, wil dan weer spelen, dan weer huilen, geen duidelijke slaapsignalen en bij naar bed brengen hard huilen. Ik dacht eigenlijk dat we al wel in sprong 4 zaten, maar zo’n dag als vandaag heb ik nog niet eerder gehad. Niks is goed en alles lijkt te veel, maar hij wil ook juist weer geprikkeld worden. Pff… Tegelijk zie ik al wel vaardigheden die bij sprong 4 horen, zoals grijpen en vasthouden, schaterlachen, pogingen tot rollen. Het kan natuurlijk ook gewoon een slechte dag zijn - die hebben we immers allemaal weleens - maar ik vind vandaag wel heel pittig zo zeg! Of werkt sprong 4 naar een soort piek toe en neemt t daarna af? Wat zijn jullie ervaringen?
21 dagen geleden
Reactie op NMGMS
Echt elke avond 1,5 u bezig om haar in slaap te krijgen.. iemand dé gouden ...
Misschien wordt de spanning gevoeld? Zou wat langer wachten en dan echt bewust dichtbij blijven. Hand tegen wang, hoofdmassage, hand op de borstkas. Hier helpt dat om zelf ook tot rust te komen
21 dagen geleden
Weer een vervelende nacht, meneertje is elk uur wakker maar dan ook klaar wakker ben zo moe, voel me niet begrepen zit er momenteel echt doorheen. Weet ook niet wat fout doe wat ik anders kan doen hoe lang het nog gaat duren. Allemaal vraagtekens heb eerlijk gezegd ook geen hoop meer dat het overgaat voelt meer alsof deze situatie moet accepteren
21 dagen geleden
Hier ineens ook geen 06:00 meer 😭 hoe kan het hele tijd goed gaan en dan weer slecht 🙅♀️
21 dagen geleden
Oh nee meiden wat vervelend zeg 😢 hier ook. Opeens weer spoken van half 4.
Ik denk dat we niks verkeerds doen, het zijn toch de kindjes die het zelf moeten “leren”, we kunnen alleen maar handvaten aanreiken :( ik sta soms ook zo te koken, waar ik me ook meteen zo schuldig over voel. Dikke knuffel voor jullie ❤️
20 dagen geleden
Helaas weer een slechte nacht. Gelukkig wel genoten van het slapen tot 06:00, voor ongeveer 1,5 week. Nu de 2e nacht alweer met drama. Wanneer stopt het?!?!
20 dagen geleden
Hier ook zo'n slechte nacht, ik zie zo uit naar verbetering! Elk uur al gezien vanaf 22.00 en nu net helemaal niet weg te leggen, maar ook in m'n armen huilen. Leg ik hem even tussen mn benen neer terwijl ik zit valt hij ineens in slaap. Zit ik dan... In mn armen durf ik wel te slapen ondertussen, maar zo niet.
20 dagen geleden
Volgens de app is ze al ff uit sprong 4, ze is sinds 2 dagen weer drama met slapen. Is dit al sprong 5? Want die begint officieel pas op 2 januari. Meestal is ze wel paar dagen eerder qua sprongen, maar geen 2 week?