550 Reacties
één maand geleden
Heb het idee dat we sinds gisteren er in zitten. Vaak wakker worden snachts en heel onrustig slapen. Overdag gaat gewoon nog super. Vind het nu al best pittig. Terwijl zij al heel snel doorsliep ben ik daar snel aangewend. Gisteren voor het eerst bij mij in bed gelegd maar dan slaap je ook niet. Weet ook niet zo goed wat ze wilt, of ze honger heeft koud/warm. Vind het maar lastig
één maand geleden
Hier sinds een week ook midden in sprong 4, op z’n zachts gezegd een beetje drama.
Waar ze eerst gewoon goed sliep en ‘s nachts de slaap cyclus gewoon koppelde nu na elke slaap cyclus wakker en heel moeilijk weer in slaap te krijgen. Ook vraagt ze ‘s nachts weer om een voeding.
Overdag niet weggelegd willen worden dan meteen huilen net zolang tot ze opgepakt wordt en als ik haar bij me heb weet ze ook niet wat ze moet en blijft ze mopperen, slaapjes overdag gaan ook zeer moeizaam of worden niet gedaan.
Was even vergeten hoe zwaar sprong 4 kon zijn
één maand geleden
Wanneer is dit voorbij?! Bij mn oudste dochter tot 8 maanden elke 1,5 uur wakker geweest. Ik hoop zo erg dat het deze keer echt alleen bij de 4mnd slaap regressie hoort. Van al 2 weken elke 2 uur nu al de 2e nacht elk uur. Doordat hij steeds in slaap gevoed wil worden ook nog eens omgekeerd voedingsritme ontstaan denk ik..
één maand geleden
Reactie op marie97
Wat heftig, al deze verhalen! 😵
Zijn er ook mensen bij wie het wel redelij ...
Ik vind het tot nu toe echt meevallen! Overdag is hij redelijk vrolijk en slaapt hij juist beter dan voorheen, ineens een ritme. In de nacht af en toe onrustig maar zeker ook niet elke nacht!
En toch zie ik echt nieuwe dingen zoals ineens hardop lachen, omrollen van buik naar rug!
Maar goed, ik klop dit wel even heel hard af hahaha.
één maand geleden
Reactie op Tipi
Wanneer is dit voorbij?! Bij mn oudste dochter tot 8 maanden elke 1,5 uur w ...
Stop je met voeden s nachts als hij niet meer actief drinkt? Dat is wel een trucje
één maand geleden
Reactie op CarolineF1986
Stop je met voeden s nachts als hij niet meer actief drinkt? Dat is wel een ...
Af en toe lukt dat zonder dat hij wakker wordt. Maar meestal wordt hij dan wakker en ook huilen tot ik hem weer aanleg. Meestal na een half uur ongeveer laat hij los en laat dan ook merken dat hij weer wil liggen ipv bij mij in de armen. Op dat moment kan ik hem zonder problemen wegleggen in de cosleeper. Maarja 30-60min later komt hij dan alweer.. ik zit zelfs te twijfelen of het misschien zal helpen over te gaan op de fles, dat ik meer slaap krijg. Maar als dit tijdelijk is door de regressie vind ik dat ook zonde eigenlijk. Aangezien overdag het drinken live meestal niet lukt denk ik dat het dan snel klaar is..
één maand geleden
Reactie op Tipi
Af en toe lukt dat zonder dat hij wakker wordt. Maar meestal wordt hij dan ...
Begrijp je helemaal! Is wel zuigbehoefte en niet meer drinken dan denk ik.. doe waar jij je goed bij voelt 😘
één maand geleden
Reactie op Tipi
Af en toe lukt dat zonder dat hij wakker wordt. Maar meestal wordt hij dan ...
Even hierop inhaken;
Als overdag aan de borst meestal niet lukt, heb je kans dat ie snachts die genegenheid en drinkmomenten inhaalt (ook al drinkt ie overdag ws voldoende, maar dus echt dat ie toch geniet van aan de borst liggen)...
Heel zwaar, en daarin is het aan jou om een keuze te maken of je dit nog lang volhoudt of idd op den duur wil overstappen op de fles. Lastige keuze wel!
Zou het iig nog even aankijken hoe dit zich ingewikkeld als ik jou was, voordat je te snel beslissingen neemt. Borstvoeding geven is zo bijzonder en ook iets wat je maar eenmaal (per kind dan iig) meemaakt.