551 Reacties
één maand geleden
Reactie op Beanie85
Even hierop inhaken;
Als overdag aan de borst meestal niet lukt, heb je kan ...
Hij geniet er s nachts echt van denk ik inderdaad. Overdag lukt het alleen als de peuter er niet is en ik met hem in een donkere kamer ga zitten of staand wiegend. Hij drinkt wel redelijk uit de fles, maar is niet perse zn voorkeur ook lijkt het. Met moeite kom ik op 300ml uit. Avond/nacht zijn dan borstvoeding. De oudste ging al snel borstweigeren, waardoor ik het nu extra bijzonder vindt dat mn zoontje er wel van geniet, maar er zit ook een grens aan qua volhouden inderdaad.
één maand geleden
Reactie op Tipi
Hij geniet er s nachts echt van denk ik inderdaad. Overdag lukt het alleen ...
Lastig!
Wat ik doe (geen idee of dat voor jullie werkt) is eigenlijk alle voedingen zo mogelijk liggend op bed.
Is voor ons beide de fijnste positie. Op de arm drinkt ze beduidend korter en is snel afgeleid.
Liggend (eventueel ook een beetje de kamer schemerig) gaat het wel goed en heeft ze de tijd en geduld.
300 is idd niet veel, dit tankt ie dus wel bij in de nacht...
Ook verschillende flessen geprobeerd?
één maand geleden
Reactie op Tipi
Mee eens ja, de eerste minuten drinkt hij actief, daarna niet meer. Dan lij ...
Begrijp je.. wel vermoeiend om speen te zijn s nachts lijkt me.. wellicht inderdaad liggend voeden, dan is die nabijheid er en desnoods stop je de voeding dan als hij niet meer actief drinkt. Dan nog even knuffelen bij mama en weer slapen.
één maand geleden
Reactie op Beanie85
Lastig!
Wat ik doe (geen idee of dat voor jullie werkt) is eigenlijk alle ...
Ik probeer het soms liggend inderdaad, maar ik ben echt een buikslaper, waardoor ik de hele tijd denk: wanneer kan ik uit deze houding? Nu met veel kussens in mn rug en voedingskussen, zodat ik wel half kan liggen en beetje weg kan dommelen. Ja hij tankt echt wel bij s nachts. Heb net toch maar grotere flesspeen gekocht. Tot nu toe difrax S, om het niet te makkelijk te maken ivm voorkeur anders krijgen voor de fles. Maar ik wil toch echt uit dit cirkeltje komen, dat hij s nachts zoveel nodig heeft. Dus nog even kijken of ik het aandurf de M speen te gebruiken.. Difrax pakt hij gelukkig wel prima
één maand geleden
Reactie op CarolineF1986
Begrijp je.. wel vermoeiend om speen te zijn s nachts lijkt me.. wellicht i ...
Ik ga het vannacht gewoon maar eens proberen ja, korter slaap dan nu kan ik toch bijna niet krijgen haha. Afkoppelen als hij niet meer actief drinkt en dan kijken of ik hem wiegend in slaap kan brengen, lukt meestal overdag wel als hij geen honger meer heeft
één maand geleden
Reactie op Tipi
Ik ga het vannacht gewoon maar eens proberen ja, korter slaap dan nu kan ik ...
Ik duim voor je! Squatten wil ook weleens helpen
één maand geleden
Reactie op Tipi
Ik probeer het soms liggend inderdaad, maar ik ben echt een buikslaper, waa ...
Bedoel ook juist overdag liggend te voeden. Misschien lukt het dan wel en zit je niet meer zoveel met flessen te knoeien, drinkt ie hopelijk beter uit je borst zodat ie overdag meer binnen krijgt, en dan de nacht dus minder nodig heeft.
(Tenminste, ik begrijp dat het niet perse is dat je overdag perse de fles wil geven toch? Als ie goed de borst pakt zou dat mooi zijn?)
Verder ook slim om anders de grotere speen te proberen, gewoon kijken hoe dat gaat.
Je merkt snel genoeg als dat te snel gaat.
één maand geleden
Heftig! Hij kan opeens beginnen met heel hard huilen, houdt er geen stem meer aan over😩 Slaapt ook korter achterelkaar in de nacht dan voorheen
één maand geleden
Reactie op Beanie85
Bedoel ook juist overdag liggend te voeden. Misschien lukt het dan wel en z ...
Klopt, ik heb overdag geen voorkeur voor de fles, is meer zo gegroeid, omdat hij te afgeleid raakt van zijn zus, dan gaat er met de fles meer in dan met de borst. Ik kan eens proberen of hij liggend minder afgeleid raakt. soms werkt squattend voeden ook, maar is zo vermoeiend haha
één maand geleden
Reactie op Tipi
Klopt, ik heb overdag geen voorkeur voor de fles, is meer zo gegroeid, omda ...
🤣 oh wow, dat lijkt me heel vermoeiend (wel een goeie training meteen 😅)..
Vergis je trouwens niet, drinkend krijgen ze wel echt sneller meer binnen dan met de fles.
Mijn dochter drinkt bijvoorbeeld soms maar 5 minuten (en max eigenlijk altijd maar 10, 5 min per kant)en groeit echt als kool...
Om de 3 uur en in de nacht slaapt ze door of komt 1 keer.
Dus kort drinken betekend niet altijd weinig drinken.
één maand geleden
Ik denk dat m’n dochter ook langzaam aan in de regressie komt:
- hazenslaapjes overdag. Sinds kort kreunt ze wanneer ze in slaap gaat vallen (zelfstandig) maar voorafgaand hard huilen, wat ik niet ken.
- heel wisselend wakker worden: van half 5 en dan opeens weer 7 uur (voorheen standaard half 7/7 uur)
- heel vrolijk zijn en schaterlachen oefenen
- haar stem van hard/zacht uitproberen en na “babbelen”
- beter grijpen en aanpakken van speeltjes
- de benen gaan de lucht in en vallen soms naar de zijkant. Van buik naar rug rollen is maar een paar keer gelukt.
Ze is nu 16+2 dagen en ik ben zo bang dat het erger word 🫣 qua slaap dan. Ikzelf kan echt niet tegen minder slaap en saluut alle mama’s die elk uur van de nacht voorbij zien komen.
één maand geleden
Reactie op Beanie85
🤣 oh wow, dat lijkt me heel vermoeiend (wel een goeie training meteen 😅). ...
Haha ja, ik ben de laatste tijd zelfs wat afgevallen! Ik vind het zo lastig inschatten idd als hij kort drinkt of hij wel echt wat binnen heeft. Maar als ik bedenk dat ik meestal zo'n 50ml per kant kolf en het dan ook wel best leeg aanvoelt kan ik me niet voorstellen dat hij per keer meer dan 50 drinkt, aangezien hij overdag al helemaal niet het geduld heeft voor de 2e kant. lijkt me heerlijk van die korte voedimgsmomenten trouwens wel, heeft ze dat altijd al gedaan?
één maand geleden
Reactie op Tipi
Haha ja met wiegen bedoel ik ook eigenlijk squatten. Ik denk dat ik al heel ...
Hahaha de afgelopen weken wel ja 😀
één maand geleden
Reactie op Tipi
Haha ja, ik ben de laatste tijd zelfs wat afgevallen! Ik vind het zo lastig ...
Ja, altijd gedaan! Maakte me helemaal in het begin weleens druk of ze genoeg binnen kreeg, maar goeie plasluiers en een perfecte groei (altijd op de bovenlijn) en heel tevreden. Dus dat zegt genoeg.
Wat je kolft is vaak wel iets minder dan wanneer ze bij je drinken, en bovendien zou (ws iets meer dan) 100ml per voedingsmoment ook prima zijn. Als je uitgaat van zo'n 6/7 voedingsmomenten...en nog nachtvoeding. Dan is dat voldoende!
Zou in jouw geval toch eens proberen wat meer live te voeden overdag. Maar goed, natuurlijk helemaal zelf kijken wat je prettig vind. Maar ik denk dat het voor de nacht wel zou kunnen gaan schelen op den duur, misschien 1 voeding maar dat lijkt me te overzien 😊
één maand geleden
Jongens, geen idee of dit kan. Zoontje is nu 19+2 weken en het lijkt alsof hij nu alweer een sprong heeft (+al weken slaapregressie). Maar sinds zondag zijn de dutjes maar 20 minuutjes en heeeeel veel flesjes. Wel 5/6 van 180cc. Hij is wel gewoon heel vrolijk. Kan dit?
In week 14 had hij dit ook en zag je echt dat hij begon te schaterlachen, kletsen met verschillende stemintonaties). Omrollen kan hij alleen van buik naar rug.
Wat kan dit ineens zijn?