551 Reacties

één maand geleden

Reactie op Bloemke13

Ja, ik twijfel dan of het niet teveel is. Soms lees je dat meer dan een lit ...
Opzich zijn 5flessen van 150+5 = 180cc heel normaal rond deze leeftijd. (Ook het cb zei dit). En het ene kind drinkt minder maar meer flessen en er zijn ook kinderen die al 180+6=210cc drinken maar dus minder flessen over de gehele dag. Mijn zoontje komt nu sinds sprong 4 weer opeens voor een fles snachts, dat deed hij een tijdje niet meer. Mja of het dus teveel is, hij groeit goed, cb had er niks over te klagen en me baby is blij 😁

één maand geleden

Reactie op roosss12

Iemand herkenning? Mijn baby is nu 4 maand. Pakt ‘s nachts 12 uur of meer. ...
Hier precies hetzelfde!

één maand geleden

Reactie op LisSel

Opzich zijn 5flessen van 150+5 = 180cc heel normaal rond deze leeftijd. (Oo ...
Huh 150 ml water + 5 scheppen = 165 in totaal? Hoe kom jij aan 180? ☺️

één maand geleden

Reactie op LisSel

Opzich zijn 5flessen van 150+5 = 180cc heel normaal rond deze leeftijd. (Oo ...
Ooo je bedoelt 6 van 150 + voeding. Ik dacht 6x 180 + voeding. We geven al sinds ze paar weken oud is 6 × 150 (165 met schepjes), en sinds een maand 5 x 180 water + voeding.

één maand geleden

Hier precies het zelfde kleine is nu 16+5 gecorrigeerd 16 weekjes al 1.5 week elke nacht om het uur wakker Sinds 2 dagen kwam hij weer elke 2/3 uur in de nacht. Maar sinds gister wilt hij overdag niet meer slapen. Hij probeert nu te grijpen en te schaterlachen Benieuwd hoe lang het gaat duren

één maand geleden

Wij zitten vgm ook in sprong 4 😭😭. Overdag zijn de dutjes verschrikkelijk. Het lukt niet meer om zelf in slaap te komen en slaapjes zijn maar 30min. Door vermoeidheid heeeeeel hangerig en huilerig😓

één maand geleden

Ik weet het niet zo goed. Het slapen gaat wel oké. Ze wordt vaak wel wakker s’nachts (rond 4 uur), maar tot nu lijkt ze ook weer in slaap te vallen. Ik merk vooral dat haar humeur zo snel kan omslaan. Sinds deze week als ik haar neerleg -maak niet uit waar- en ze gaat bijna naar bed, dan gaat ze heel hard huilen. Herkenbaar?

één maand geleden

Precies hetzelfde. Vandaag 17 weken en vechten tegen zijn slaap om vervolgens maar 30 min te slapen waar het eerst 3/3,5 uur was. De nachten zijn ook kort dus overdag ben ik best brak 😮‍💨

één maand geleden

19 weken en zitten er nu 2/3 weken in het is drama. Slaapt pas om 11-12 uur ‘s avonds en avonden veel jammeren

één maand geleden

Reactie op Kleine Emmy

Ik weet het niet zo goed. Het slapen gaat wel oké. Ze wordt vaak wel wakker ...
Bij ons ook herkenbaar, bij de laatste fles die we geven voordat ie naar bed gaat beginy onze zoon heel erg te huilen (krijsen 🥴) dit heeft ie nu 4 avonden en alleen bij de laatste fles.. misschien toch overprikkeld en moe door alle nieuwe vaardigheden ?

één maand geleden

Wij zitten er ook middenin: - overdag krijsend in slaap vallen - korte dutjes overdag en continu een beetje melk willen - vaker in de nacht een fles willen - nu besloten om rond 04:00 uur op te staan en niet meer te willen slapen Ik ben er ondertussen helemaal klaar mee

één maand geleden

Reactie op Amsterdam01

Wij zitten er ook middenin: - overdag krijsend in slaap vallen - korte dut ...
Hetzelfde hier, sliep eerst netjes tot 7 uur. Nu klaarwakker om 4.30/5.00/5.30…

één maand geleden

Reactie op Ester18

Bij ons ook herkenbaar, bij de laatste fles die we geven voordat ie naar be ...
Ja, die indruk heb ik ook. En ik heb het idee dat ze door krijgt dat ik weg kan gaan. Ach ja, ik weet het niet zo goed. Begin je al wat te merken van nieuwe vaardigheden?

één maand geleden

Vraagje: die hazenslaapjes zijn hier nu ook echt begonnen overdag. Helpen jullie je kindje elke keer weer opnieuw in slaap, of neem je slaapjes van 45 min voor lief? Ik merk dat ik, wanneer ze wakker word na de eerste cyclus, zo moeilijk terug in slaap te helpen is waardoor ik dik een half uur of langer standaard bezig ben om haar terug in slaap te helpen. Met als resultaat misschien 10 minuten extra slaap 🫠 Ik neem het dan voor lief, en breng haar weer eerder naar bed (dus niet de wakkertijd die ze normaal heeft). Ook lijkt ze heel gefrustreerd te raken wanneer ik haar in bed sus en aai. Dan draait ze veel met haar hoofd heen en weer en spartelt met haar benen, gaat harder schreeuwen. Lijkt echt te vechten tegen de slaap… Hier nog tips voor?

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Vraagje: die hazenslaapjes zijn hier nu ook echt begonnen overdag. Helpen j ...
Ik probeer het niet meer. Resulteert vaak in een gefrustreerde baby die niet in slaap valt. Ik haal hem eruit en kort ook de wakkertijd tot het volgende slaapje wat in of reageer op zijn slaapsignalen. Ik weet dat het vanzelf beter wordt, zolang mijn zoontje verder vrolijk is, neem ik de korte slaapjes maar even voor lief.

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Ik ben op zich gezegend met een goeie slaper, maar ook de laatste weken wel wat rommeliger overdag. Er zijn dagen dat ze korter dan een uur slaapt. Heb nog nooit geprobeerd haar weer te laten slapen. (Heb haar überhaupt nog nooit "in slaap geholpen", laat haar zelf in slaap vallen)....ze laat zich ook echt niet in slaap brengen, al zou ik op m'n kop staan haha. Nooit op de arm geslapen oid. Ze geeft prima aan dat ze weer wat sneller wil slapen, soms na een uur al.

één maand geleden

Reactie op Kleine Emmy

Ja, die indruk heb ik ook. En ik heb het idee dat ze door krijgt dat ik weg ...
Toevallig hebben we de fles vanavond wat eerder gegeven en hij dronk heel rustig, dus denk toch oververmoeidheid.. gisteren zijn eerste schaterlach gehoord, zo schattig.. en hij grijpt nu alles vast met beide handjes en bekijkt het aandachtig. Ook verdwijnt alles in z’n mond, inclusief z’n hele vuist haha.. bij jullie?!

één maand geleden

Hoelang duurt deze sprong? Zit er nu al 3 weken in.. pfff slaap elke nacht maar 4 uurtjes los van elkaar.

één maand geleden

Reactie op Madelief28

Ik probeer het niet meer. Resulteert vaak in een gefrustreerde baby die nie ...
Ja ik ook niet! Ze raakt dan ook echt gefrustreerd, harder huilen en spartelen. Vanochtend was ze weer om 05.42 uur wakker, wanneer je haar oppakt is ze rustig en lijkt ze bijna weer in slaap te vallen. Leg je haar in haar bedje, protest en laat zich niet troosten zo. Na een half uur maar de dag gestart, maar word er erg onzeker van. Zeker van al die slaapcoaches die zeggen dat voor 06.00/06.30 uur de dag starten juist vroeg wakker worden in de hand werkt 🥹 Heb haar om 07.30 uur in bed gelegd en ook maar van het moment gebruik gemaakt om het inbakeren af te bouwen. Een armpje los, na 5 minuten was ze met wat kreunen vertrokken. Eens kijken hoelang ze deze dut gaat maken….

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Mijn ervaring is nu dat het heel erg afhankelijk is van je kindje. Mijn oudste was echt wakker als ze wakker werd. Die heb ik nooit kunnen helpen met koppelen. Ze deed het ook prima op korte dutjes. Haar liet ik dus gewoon maar. Mijn tweede moet ik soms juist wel helpen. En hij plakt er dan ook rustig nog 45 -60 minuten achteraan. Wat ik nu doe is in bed 1x proberen door zijn speentje terug te geven (niet wiegen dus). Als dat niet werkt haal ik hem er uit (meer of terugleggen lukt dan ook echt niet). Soms blijkt dan dat niets goed is (niet willen spelen, niet eten), dan wieg ik hem in slaap en zit ik aan een contactdutje vast. Moraal van het verhaal: het is een fase. Het maakt niet uit wat je nu wel of niet doet, het verandert toch wel weer😅