551 Reacties
één maand geleden
Reactie op Ester18
Toevallig hebben we de fles vanavond wat eerder gegeven en hij dronk heel r ...
Haha, wat heerlijk! Een schaterlach is in de maak. Ze grinnikt wel hardop! En inderdaad dat doet onze kleine ook, ze pakt nu veel dingen met twee handen. En die hand, die verdwijnt regelmatig in de mond, ook s’nachts. Ze rolt ook sinds 2 weken!
één maand geleden
Reactie op Marieke2309
Hoelang duurt deze sprong? Zit er nu al 3 weken in.. pfff slaap elke nacht ...
Wij zitten er nu ook al 3 weken in, vraag me ook af hoe lang het nog duurt. Over 2 weken moet ik werken, hoop dat het dan wel voorbij is..
één maand geleden
Hier ook 17 weken maar ik herken eigenlijk niet veel van de verhalen en ben verbaasd. Echt niet bedoeld om op te scheppen en miss komt het bij ons nog maar ze slaapt al weken van 2300 tot 0600 door voor een voeding en dan nog tot 0900. Slapen jullie babys veel alleen in eigen kamers oid? Die van mij slaapt overdag de dutjes op mij of in de draagzak. Savonds van 1800 tot 2300 ook bij mij slapen veel aan de borst en dan even een wakker/speeluurtje en snachts in de cosleeper naast mij. Ik doe dat ook omdat ik eens gehoord heb dat de baby niet lang zonder de moeder kan en dat t snacht dus wel lukt omdat ze de rest van de dag zoveel bij me is.
één maand geleden
Hoi mama’s, hoelang heeft sprong 4/slaapregressie bij jullie geduurd? We zitten er inmiddels al 4 weken in (dacht 3 weken). Nog even geduld?
één maand geleden
Reactie op Baby050724
Hoi mama’s, hoelang heeft sprong 4/slaapregressie bij jullie geduurd? We zi ...
Wij zitten er ook 4 weken in. Eerst slaap en nu de sprong. Volgens mij 6 weken kan het duren
één maand geleden
Reactie op inkk
Hier ook 17 weken maar ik herken eigenlijk niet veel van de verhalen en ben ...
Nee hoor. Hier ook een plakkerd.
Sinds kort wel wat meer dutjes overdag in de cosleeper, maar dat is omdat hij niet meer in slaap kon vallen met zijn oudere zus in de buurt. Maar alsnog: minstens 1 contactdut, veel gedragen willen worden, veel samen spelen, cosleeper en borstvoeding. En nu al 5 weken elke 2 uur 's nachts (of zelfs eerder😵). Terwijl hij daarvoor er zo 6 uur tussen kon laten.
De oudste had minder die contactbehoefte (kon veel beter alleen spelen en viel voor haar dutjes makkelijker in de box in slaap) en daarbij merkte ik vrijwel niets van de slaapregressie of sprongen.
Volgens mij ligt het meer aan je kind dan aan jou óf ze er last van hebben. En als ouder moet je daar natuurlijk vervolgens wel zo goed mogelijk op reageren.
één maand geleden
Inmiddels 16 weken en wordt wisselend wakker 's nachts. Afgelopen 2 nachten rond 1/2 uur en dan weer om 6 uur. Valt me wel op dat hij echt meteen krijsend wakker wordt en niet te troosten, geven dan ook een kleinere fles en dan slaapt hij wel meteen weer. Vind het echt zo zielig voor hem dat hij zo krijsend wakker wordt. Verder gaat overdag opzich nog wel prima, ene keer wat beter dan de andere. Wel elk dutje in slaap helpen maar dat was hiervoor ook al. En nog lekker veel contactdutjes. Meestal doen we 1e en 3e dutje in bed en als hij hem niet volledig afmaakt dan verder op ons of de draagzak. Hij wil ook veel vermaakt worden en liefst alleen maar kletsen/lachen/op schoot.
Leuke dingen die we steeds meer zien is naar zijn vuistjes kijken, echt terug kletsen als je geluidjes tegen hem maakt, steeds beter grijpen en het mooist vind het nog wel op het verschoonkussen dan gaat hij alle kanten op met zijn benen, lekker trappen etc.
één maand geleden
Vandaag precies 17 weken en een minder leuke bijkomstigheid bij alle onrust is het opeens heel hard huilen wanneer ze naar bed gaat.
In de armen alles goed, wanneer ze neer wordt gelegd is het krijsen :(
Is dit verlatingsangst? Op andere momenten (bijv in de box of wandelwagen) heeft ze dit nooit
één maand geleden
Hier is het drama vooral in de nachten, overdag wel heel druk en zeurderig maar wel slaapjes doen, maar snachts vaak wakker en ook vaak niet meer terug te leggen. Mijn vriend is maar verkast naar de zolder voor nu want het is niet te doen. Gelukkig ben ik nog niet aan t werk 😵 en weet ik dat ook dit weer voorbij gaat, hij ontwikkelt zich zo hard nu dat is ook wel weer heel leuk om te zien
één maand geleden
Mijn baby is nu 16 + 4 weken. Voorheen ging slapen in de avond erg goed. Hij sliep in de co sleeper. We konden hem heel makkelijk neerleggen en dan sliep hij weer door. Maar sinds gister is hij op geen manier neer fe leggen. Hij huilt zodra we hem neerleggen en slaapt verder als we hem oppakken. Gisternacht heb ik hem op mij laten slapen maar dat wil ik deze nacht voorkomen omdat ik dan niet slaap. Herkent iemand dit? Hebben jullie tips?
één maand geleden
Reactie op inkk
Hier ook 17 weken maar ik herken eigenlijk niet veel van de verhalen en ben ...
Ja ligt misschien ook aan de baby?
M’n zoontje slaapt bij mij en overdag vaak ook op mij of draagzak (soms kinderwagen).
Maar hij komt alsnog om de 3/4 uur en eind van de nacht soms zelfs 2 uur. Hij is wel lekker bovenin de curve en hij drinkt graag 😜. Ik doe gewoon lekker op vraag dus ga hem ook niet weigeren.
één maand geleden
Sinds gisteravond is het bij ons begonnen denk ik. Vanaf 22:00u niet willen slapen behalve bij papa of mama op schoot. Super hard krijsen zodra ze wllrdr neergelegd.. in de afgelopen bijna 7u alle 3 bijna geen oog dicht gedaan... Nu liggen man en dochter te slapen. Ik hoop dat ik vanmiddag nog even kan bijslapen. Onze dochter is nu 18 weken.
Het positieve is dat ze ineens met speelgoed wil spelen, heel veel praten, alles in de mond willen stoppen, veel dingen willen zien.
één maand geleden
Dames mijn zoontje wil ineens niks meer slapen overdag😬😬 .......met als resultaat einde middag dood op eergisteren was hij helemaal over zn toeren. Dit gaat nu al dagen zo aan en Ik weet me even geen raad meer. Ik hou een 1/ 1.5 wakker tijd ong aan want anders raakt hij helemaal overprikkeld en is hik s avonss compleet overstuur (was voorheen niet zo) sinds 2 weken ong. Ik zat net tegen iedereen te verkondigen wat voor n heerlijk mannetje het is maar nu is het wel even anders krijg hem dus gewoon nergens meer in slaap. Hij is 19 weken. Ik mis m'n ventje van 1,5 week terug Hoelang gaat dit duren word er nu toch wel beetje humeurig en verdrietig van 😅😅
één maand geleden
Volgens de app is ze uit sprong 4. Ik helemaal blij. Ik dacht: volgens mij zijn we er best ‘goed’ doorheen gekomen, met wat dagen dat je denkt, poh (zeker met een verkoudheid). Sinds 3 dagen heel erg huilen (lees: krijsen) als ik haar neerleg. De kleine krijgt … tandjes! Hoe gaat dat bij jullie?
één maand geleden
Reactie op Kleine Emmy
Volgens de app is ze uit sprong 4. Ik helemaal blij. Ik dacht: volgens mij ...
Hier hetzelfde! Na 4 weken eindelijk 2 goede nachten gehad en daarna begonnen de tandjes.. ons zoontje kan nog wel vrolijk en speels zijn maar is daarnaast wel huilerig, hangerig en de huiltjes zijn inderdaad eerder krijsen