10 Reacties

3 maanden geleden

Hi! Onze zoon had dit ook, ik heb behandeld met kokosolie na een tip in een soortgelijk topic op dit forum!

3 maanden geleden

Onze dochter heeft ook al 4 weken spruw heb kokosolie gebruikt maar gaat ook nog niet echt weg, en onze arts zegt zolang ze er geen last van hebben doen ze er ook niks meer aan😣

3 maanden geleden

Mijn zoon en ik hadden ook spruw. Lactatiekundige gaf bij mij ook aan dat kokosolie op de tepels smeren goed werkt, en veel zure producten eten. Blauwe bessen schijnen ook goed te werken tegen spruw. Heb je je borst ook behandeld tegen de spruw? Verder kun je nog kijken of je dochter een te korte tongriem heeft, dat bleek bij ons het probleem te zijn. Daardoor reinigde zijn tong niet goed. Spruw is vervelend hè? Veel succes! 😘

3 maanden geleden

Reactie op MamavanD&M

Mijn zoon en ik hadden ook spruw. Lactatiekundige gaf bij mij ook aan dat ...
Ik geef helaas nog geen live borstvoeding, we zijn direct ns zijn geboorte in het ziekenhuis opgenomen geweest en daarna bleek hij bij thuiskomst spruw te hebben. Ik ga de tip van kokosolie zeker even proberen!

3 maanden geleden

Mijn oudste dochtertje had ook spruw. Nystatine kreeg ze onwijs veel krampjes van, zou die troep ook nooit meer gebruiken. Wat wel helpt zijn zure dingen, bosbessensap, citroensap. Wij gebruikte bosbessensap, na elke voeding even met een wattenstaafje met bosbessensap door de wangen en over de tong. Verder jij na en voor elke voeding je tepels wassen (anders blijven jullie elkaar besmetten) en iedere hydrofiele doek na gebruik de was in en wassen op minimaal 60°c. Speentjes, flesjes etc elke dag een keer uitkoken. Spruw is overigens iets wat je niet hoeft te behandelen zolang ze er geen last van hebben.

3 maanden geleden

Gentiaan violet las ik toendertijd ook heel veel goede verhalen over. Zelf dit niet geprobeerd, omdat het hier met de bosbessensap al opgelost was uiteindelijk.

3 maanden geleden

Was je elke dag alle hydrofielen enzo op 60 graden? Alle flesjes steeds uitkoken? De bystatine kan je het beste na elke voeding in de mond verdelen, dus niet 4x per dag. Ik heb bij mijn middelste wel 3 maanden spruw gehad, het is verschrikkelijk. Wat hier uiteindelijk hielp was de mond schoonvegen na de voeding met een gaasje gedrenkt in pure bosbessensap. Als je kokosolie probeert moet je de ongeraffineerde kokosolie hebben

3 maanden geleden

Ook als de spruw weg is gooi de spenen weg. Spruw kan je nooit helemaal uitkoken.

3 maanden geleden

Bij onze eerste dochter hebben we spruw gehad die ook niet helemaal weg ging met nystatine. Ze werd er op een gegeven moment misselijk van. Toen internet afgespeurd naar alternatieven en uiteindelijk bij pure blauwe bessensap uitgekomen. Paar keer per dag met een wattenstaafje op de tong en de tepels kun je er ook mee insmeren. Na een week kun je afbouwen. Voor de tepels werkt ook virgin kokosolie. Hierbij een voorbeeld van de pure blauwe bessensap. https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/holland-barrett-blauwe-bessensap-750ml-6100001007?utm_campaign=organic_shopping&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=17532809187&gad_source=1&gbraid=0AAAAADt3xqCrWoOu8K67S_SVkjsb0SspZ&gclid=Cj0KCQjwtsy1BhD7ARIsAHOi4xblBow5oPs118U4QysaWlh4EdCLmXz5kvXndeHDzFvhsv9ToULnCjMaAtGEEALw_wcB