6 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Ma25
Hoe gebruiken jullie kokosolie bij spruw?
Op de tepels smeren en in het mondje toch?
2 maanden geleden
Kokosolie alleen voor de moeder, olie is te vet voor baby lijkt mij (stikgevaar)
Bij ons is spruw niet met alleen kokosolie smeren op tepels weg gegaan. Ik zou langs de huisarts gaan, dan krijg je medicatie voor de baby, 4x per dag aanbrengen/uitsmeren op de tong. Spruw kan erg hardnekkig zijn als je er te lang mee wacht! Spreek uit ervaring. Veel succes!
2 maanden geleden
Hier bij alle kinderen deze kokosolie gebruikt. Gebruik het standaard op mn tepels zelf nog nooit spruw klachten gehad. Als kids witte waas in mondje hadden deed ik klein beetje op mn vinger en wreef dit op tong, wangetjes en gehemelte kan helemaal geen kwaad want je gebuikt maar heel weinig. Je kan het daarnaast gebruiken om mee in te smeren maar ook als billenzalf. Wel zorgen dat je de pot schoon houdt zo behoudt je de antibacteriële werking van kokosolie. Ik doe altijd wat met een lepel in klein bakje of potje en dan 1 potje voor bijvoorbeeld spruw, anders potje voor billetjes. Schijnt zelfs te werken bij kalknagels hoorde ik van kraamzorg maar of dat echt zo is weer ik niet.