49 Reacties
24 dagen geleden
Maakt het uit of ze veel heeft gedronken voor ze spuugt?
We zijn een keer opgehoogd naar 150 per fles maar na een poosje ging onze zoon juist meer spugen na zo'n volle fles. Dus ben weer gezakt en dan maar vaker kleinere hoeveelheden tegelijk.
Als je gevoel zegt terug naar de huisarts moet je dat gewoon doen
24 dagen geleden
Reactie op DemiJJ
Maakt het uit of ze veel heeft gedronken voor ze spuugt?
We zijn een keer ...
Ze heeft het eigenlijk altijd al gehad maar heb het idee dat het erger wordt.
Ik geef altijd 5x150 voeding, dus 165 afgegoten naar 150. Vandaag voor de vorm 6x135 gegeven en dus 35x gespuugd. Dit maakt dus niks uit helaas. 😕
24 dagen geleden
Ik denk dat ze te veel melk krijgt. Kan dat? Dat ze niet in de gaten heeft dat ze vol zit? Heb je al geprobeerd om wat minder te geven? Of meer pauzes in te lassen? Heb verder geen ervaring met spugen.. probeer mee te denken
24 dagen geleden
Reactie op CarolineF1986
Ik denk dat ze te veel melk krijgt. Kan dat? Dat ze niet in de gaten heeft ...
Vandaag minder geprobeerd maar maakt geen verschil.
Ik zou bij te veel melk ook eerder denken, dat ze dat gelijk na de voeding teruggeeft maar 3,5 uur later spuugt ze nog.
24 dagen geleden
Kan het eventueel nog aan de soort voeding liggen...? Heb je los van de jbpm een ander voeding geprobeerd? Ben zelf nooit voorstander van wisselen, maar in dit geval kan het wel werken.
Soms kan het echt aan het merk liggen, bijvoorbeeld kruidvat voeding hoor ik vaker zulke dingen over.
24 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Kan het eventueel nog aan de soort voeding liggen...? Heb je los van de jbp ...
Ik gebruik nu de gewone nutrilon, de huisarts raadde aan om niet zomaar van voeding te switchen omdat dit ook weer veel ongemak kan geven.
Zelf denk ik er natuurlijk veel over na om wel een switch te doen maar er is zóveel voeding, waar stap je dan naar over?
Ik dacht dat het misschien verstandig is om dit eerst met een kinderarts te bespreken, als de huisarts mij ooit door wil sturen. 😅
24 dagen geleden
Reactie op Kellaaa
Ik gebruik nu de gewone nutrilon, de huisarts raadde aan om niet zomaar van ...
Ah, nutrilon is dan juist wel weer 1 waar ik nooit gedoe over hoor eigenlijk 🙈
En idd, moeilijk om zomaar over te stappen. Maar dacht meer, als je bijvoorbeeld een eigen merk zou geven, had je kunnen overstappen naar Nutrilon 😅 dus meer van wel dezelfde standaard voeding, maar dan van een ander/a merk.
Helemaal andere voeding is ook een optie, maar idd dan zou ik ook meer willen weten wat een arts adviseert.
En het cb vragen misschien?
24 dagen geleden
Reactie op Kellaaa
Vandaag minder geprobeerd maar maakt geen verschil.
Ik zou bij te veel mel ...
Hè wat naar.. lijkt op reflux dan denk ik.
24 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Ah, nutrilon is dan juist wel weer 1 waar ik nooit gedoe over hoor eigenlij ...
Ja lastig hoor. Je weet gewoon niet waar je goed aan doet!
Cb komt niet verder dan houdingen, johannesbroodpitmeel en minder voeding per keer over meer flessen.
Ik heb ook al geëxperimenteerd met andere flessen, andere spenen.
Soms probeer ik iets en dan lijkt het zomaar goed te gaan maar na een aantal uur zijn we weer terug bij af.
24 dagen geleden
Hoe vaak doe je tummy time - en hoe lang - met je baby? Het sterker maken van de spieren in het lichaam is ook goed voor de darmen en het spijsverteringskanaal an sich. Bij ons is door regelmatig tummy time te doen de verborgen reflux erg verminderd (en met hulp van osteopaat). Hier doen we vóór de voeding eerst verschonen en tummy time, omdat hij anders met tummy time opgeeft.
En misschien ook naar hoeveelheden voeding kijken per keer? Misschien vaker op een dag, maar dan minder grote porties?
24 dagen geleden
Reactie op Ebony1310
Hoe vaak doe je tummy time - en hoe lang - met je baby? Het sterker maken v ...
Tummy time tip kreeg ik ook van de osteopaat, ik probeer het echt zoveel mogelijk te doen maar ze vindt het echt vreselijk en ga haar niet laten huilen.
Ik zal inderdaad proberen om vaste tijden ervoor in te lassen, misschien helpt dit.
Minder voeding per keer helpt niet. Althans: vandaag 6 flessen gedaan ipv 5 maar maakte 0 verschil.
De osteopaat ziet me liever naar 7 flessen gaan maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen met haar slaappatroon?
Ik voed al therapeutisch…
Bedankt voor het meedenken!
24 dagen geleden
Hey! Heel veel herkenning in je verhaal, het is zo naar om te zien…
Mijn zoontje drinkt heel gulzig ik wissel de fles af met de speen. Dus paar slokjes drinken, speen in, paar slokjes drinken enz enz. Merk dat mijn zoontje hierdoor niet gulzig drinkt en de melk echt goed doorslikt door de speen. Weet natuurlijk niet of dit helpt bij jou schattige dochter (zag een hele schattige profielfoto 😍) en of het probleem hier ligt.
Ook ben ik met mijn zoontje bij de huisarts geweest voor de zure oprispingen. Dat koppie van hem er dan ook bij super zielig. Hij herkauwde ook eigenlijk de hele dag. Huisarts hier heeft overleg gehad met de kinderarts over de situatie en heeft toen esomeprazol voorgeschreven. Hij heeft nog oprispingen maar het haalt het zure kantje eraf. Waardoor het voor hem minder vervelend is. Ik zou de huisarts nog eens bellen.
Liefs voor jullie!❤️
24 dagen geleden
Reactie op Marritxox
Hey! Heel veel herkenning in je verhaal, het is zo naar om te zien…
Mijn ...
Hier kon ze ook behoorlijk gulzig drinken en ben daarom teruggegaan naar speen 1 (Avent), volgens Avent zelf zou ze al op speen 3 moeten zitten.
Met speen 1 doet ze eigenlijk wel rustig en soms té rustig, dan wissel ik halverwege af met speen 2. Anders ben ik driekwartier aan het voeden.
Speen tussendoor geven werkt hier denk ik niet, Lina is (zacht uitgedrukt) geen fan van de speen.
Wat ontzettend sneu dat jouw zoontje er ook zo’n last van heeft! En fijn dat hij er wat voor gekregen heeft, een soort maagbeschermer dus… merkte je daarin nog verschil met de frequentie van het spugen?
Wat een lieffie hè, vind haar ook zo mooi 😍
24 dagen geleden
Reactie op Kellaaa
Hier kon ze ook behoorlijk gulzig drinken en ben daarom teruggegaan naar sp ...
Haha nee dat wordt dus niks als ze niet fan van de speen is 🤣
Ja klopt een soort maagbeschermer was erg terughoudend om het te geven maar het is beter zo. De maagbeschermer vind Dexx wel heel vies om in te nemen dat koppie dan 🤣
Hij spuugt bijna niet soms 2 mondjes op een dag. Het helpt dus wel degelijk. Hoop dat er voor jullie ook een snel een oplossing komt.