49 Reacties
24 dagen geleden
Reactie op Marritxox
Haha nee dat wordt dus niks als ze niet fan van de speen is 🤣
Ja klopt ee ...
Ja, de huisarts vertelde inderdaad al dat ze terughoudend zijn met het geven ervan.
Wat ontzettend fijn dat het zo goed werkt bij jullie!
Viel Dexx af door het spugen?
Ik zal het trucje met de speen tussendoor evengoed proberen, al denk ik dat het voor Lina alleen maar frustratie op zal leveren. 😅
24 dagen geleden
Reactie op Kellaaa
Tummy time tip kreeg ik ook van de osteopaat, ik probeer het echt zoveel mo ...
Onze kleine vond en vindt tummy time ook echt verschrikkelijk. We begonnen hier met amper 20 a 30sec met heel veel juichen en aanmoedigen. Door het toch elke dag meerdere keren te doen, zitten we nu op ongeveer 3 a 4 minuten per sessie en dan 3 a 4 keer op een dag. Nog steeds misschien niet zoals het volgens het boekje moet, maar voor ons een hele mijlpaal😅. Ik appte mijn schoonmoeder heel verdrietig dat hij het zo moeilijk vond. Ze appte terug "de aanhouder wint, het wordt echt beter met de tijd" (ze heeft altijd op kdv gewerkt). Dat gaf moed. En het hielp echt tegen de reflux. Dus hopelijk kun je de kracht vinden om hier ritme, regelmaat en moed voor vinden om dit te doen.
Ooh, en eerst over iets heen leggen met de bovenarmen in het begin hielp gigantisch 🙏🏼 you got this! 🙏🏼❤️
24 dagen geleden
Reactie op Ebony1310
Onze kleine vond en vindt tummy time ook echt verschrikkelijk. We begonnen ...
Oh, dan valt het hier misschien toch mee want ze redt het nu wel ongeveer een minuut of 2/3. Alleen doe ik het maar 1x per dag.
Ik doe inderdaad iets onder haar armen, eerst een handdoek maar heb nu zo’n tummy time kussen van Done by deer. De ene keer doe ik het met en de andere keer zonder, net hoe moe ze is.
Als ze al even wakker is en ik leg haar op haar buik, gaat ze gewoon liggen chillen. 😂
Werk zelf ook op KDV en ik weet dat het allemaal beter wordt maar we moeten er nu wel doorheen. 😅
24 dagen geleden
Jeetje wat ontzettend vervelend! Ik vind 35 ook echt wel als veel klinken...
Hier ook een spugerd en ook adviezen voor gevraagd. Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd maar voor de zekerheid: wij houden haar na de voeding een halfuur overeind en dat lijkt wel te helpen. Al komt hier soms ook opeens nog een golf uren later 🙊
Tummy time lijkt hier ook wel wat te doen en mijn dochter vond het ook vreselijk. Nu doe ik het vaak bij mij op de buik en dat gaat sinds dit weekend soms zelfs gepaard met lachjes.
Tot slot: ik geef zelf borstvoeding maar mijn schoonzus zweerde bij kv van de Kruidvat waar al jbm in zat. Snap ook dat je niet zomaar wil switchen maar wie weet kun je dit vragen aan een kinderarts als je ooit wordt doorverwezen...
Ik begrijp dat je er niet heel veel aan hebt omdat je natuurlijk alles al geprobeerd hebt. Dus vanaf hier vooral een digitale knuffel en heel veel sterkte gewenst!
24 dagen geleden
Reactie op Kellaaa
Ja lastig hoor. Je weet gewoon niet waar je goed aan doet!
Cb komt niet v ...
Ahhh, lastig! Ja flessen zat ik idd ook aan te denken, maar dus al gedaan.
Verder heb je ook ar voeding, het kán een ander effect (beter) hebben dan zelf de jbpm toe te voegen aan eigen voeding.
Je zou het kunnen overwegen.
En sja, heel misschien toch eens een huismerk voeding. Bijv ah bio ofzo? Ik zelf zou dat wel aandurven, omdat formule 1 echt aan strenge eisen moet voldoen dus qua samenstelling praktisch hetzelfde is. Maar, toch nét even anders qua smaak of structuur kan zijn, wat dus net anders kan vallen.
Kijk het spugen zal niet 123 weg zijn, want reflux moet je nou eenmaal overheen groeien. Maar minder zou al heel welkom zijn toch!
24 dagen geleden
Klinkt alsof je alles doet wat je kan doen, als het jou onvoldoende gerust stelt dan moet de HA gewoon doorverwijzen hoor, klaar. Een kinderarts kan jou misschien meer geruststelling geven.
Hier nooit gespuugd en sinds een paar dagen soms een hele voeding en soms ineens een grote boog. Lijkt meer te worden, lees ik wel vaker maar niet waarom (behalve meer beweeglijkheid van de baby's op deze leeftijd).
Het klinkt goed dat ze niet afvalt maar klinkt niet goed dat je er niet gerust onder bent dus ik zou lekker weer HA bellen en aangeven dat je toch een doorverwijzing wil.
24 dagen geleden
Ach wat sneu.. en 35x per dag lijkt me inderdaad niet normaal? Maar goed dat is ook maar mijn totaal niet medisch onderlegde mening, maar als moeder voelt dat niet goed nee! Heb je het al zo concreet tegen de huisarts gezegd? Zou nog een keer bellen en ook het cb, zij kunnen ook doorverwijzen. Sterkte!!
24 dagen geleden
Reactie op Kellaaa
Maar is dit niet vooral om het lucht uit het lijfje te helpen?
Dit is om haar helemaal te laten ontspannen. En een ontspannen baby zorgt ook voor een doorlopende spijsvertering. Je zou het kunnen proberen. Liefs
24 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Ahhh, lastig! Ja flessen zat ik idd ook aan te denken, maar dus al gedaan.
...
Ja ik vind switchen van voeding dus lastig omdat dit vaak gepaard gaat met buikpijn en welke kies je dan.
Daarom wil ik dit toch met een arts oid bespreken en niet zomaar blind iets kiezen.
Zeker aangezien ze op jbpm zo heftig reageerde.
24 dagen geleden
Reactie op Kellaaa
Ja, de huisarts vertelde inderdaad al dat ze terughoudend zijn met het geve ...
Sinds een week spuugt Oscar ook erg veel in mijn beleving. Wilde voor adviezen naar het inloopspreekuur van het consultatiebureau vandaag. Maar gezien ik hier nu aardig wat tips voorbij zie komen waar ik nog mee aan de slag kan stel ik het even een weekje uit.
Ik ben sinds gister begonnen met dat trucje met de speen, Oscar moet ook niets van de speen hebben, maar tijdens het drinken helpt het wel. Hij eet ook heel gulzig, werkt een fles van 160 ml binnen 10 minuten weg als ik er niet om denk. Maar nu met speen tussendoor gaat ie uit zichzelf al rustiger drinken na een aantal keer "gefopt" te worden met de speen
24 dagen geleden
Mijn oudste gaf ook constant mondjes terug, 35 keer per dag klinkt heel bekend. Als ik jouw verhaal zo lees (en me sommige foto's herinner van toen de klaagmuur nog leefde🤣), was de hoeveelheid wel veel minder dan bij Lina. Echt mondjes, soms iets meer. Ook had ze niet die oprispingen of het herkauwen.
We hielden haar omhoog, even jbpm geprobeerd, goed boeren, het maakte niets uit. Ze spuugde ook de hele dag door, of het nou 15 minuten of bijna 3 uur na haar voeding was. Tummytime was ook áltijd spugen (deed het dus ook veel te weinig). Uiteindelijk ging het met de tijd over.
Het spugen klinkt mij dus niet problematisch in de oren, maar dat ongemak en die pijn bij haar slokdarmpje wel. Ik zou dus vooral daarme terug naar de huisarts!
24 dagen geleden
Mijn lieve meisje heeft hier ook last van al sinds haar geboorte. Wat hier een beetje helpt is haar (dr Brown) prematuur speentje (ook al is ze nooit prematuur geweest en we gebruiken het met 12 weken nog steeds) en max 120 ml drinken. Daar doet ze ongeveer 20-25 min over. Daarna laten boeren (komt vaak ook spuug mee) en rechtop laten zitten. Bij ons was ook Johannesbroodpitmeel geadviseerd maar daar kreeg ze echt obstipatie van.. Sofia is dus 12 weken en volgens het CJG kan dat prematuur speentje geen kwaad. Op gegeven moment hopen we wel te switchen naar de nummer 1 speen.
Misschien helpt het bij jullie ook een beetje! Succes 🍀
23 dagen geleden
Reactie op Iris Z
Mijn lieve meisje heeft hier ook last van al sinds haar geboorte. Wat hier ...
Ik gebruik de 1 speen van Avent, die gaat trager dan de 1 van Dr Browns (die fles gebruikte ik tot vorige week). Volgens Avent zou ze al op speen 3 ‘moeten’ zitten maar met speen 2 heeft ze binnen 20 minuten haar fles op.
Met speen 1 doet ze er 25-30 minuten over. Als ze moe is, lukt speen 1 haar niet, dan start ik wel met speen 1 maar zodra de grootste honger gestild is, wissel ik naar speen 2.
Uiteindelijk maakt het voor het spugen geen verschil maar voor m’n gevoel doe ik in elk geval iets. 🤷🏼♀️