Hi mama’s,
Ik vind dat mijn dochtertje erg veel spuugt.
De huisarts stuurde mij vorige week weg, eigenlijk met de boodschap dat spugen er gewoon bij hoort.
Helemaal eens natuurlijk, spugen hoort erbij maar wat is een ‘normale’ hoeveelheid dat een baby spuugt?
Ik heb vandaag een foto gemaakt van elke keer dat zij gespuugd heeft en dat zijn 35 keren geweest, tussen 8:10 en 21:15.
De keren dat ze de spuug heeft doorgeslikt, zijn daar niet bij meegeteld maar dat gebeurt ook regelmatig. Net zoals de zuur oprispingen.
Ze heeft niet bij elk spuugje last maar verslikt er zich wel vaak in. De oprispingen daarentegen wordt ze verdrietig van, ik denk dat ze dan ook echt pijn heeft.
Naar mijn idee doe ik verder alles gewoon goed, het maakt niet uit of ze rechtop zit, in de wipper/kinderstoel zit of dat ze ligt… het loopt er gewoon uit.
De ene keer een mondje, de andere keer een golf (soms projectiel) en alles ertussenin.
Nutriton en johannesbroodpitmeel heb ik al geprobeerd maar daar krijgt ze echt enorme buikpijn van en huilt ze echt aan 1 stuk door.
Ik weet niet wat het doel is van dit bericht. Ik ben een beetje ten einde raad merk ik…
Wil eigenlijk wel terug naar de huisarts maar merk ook dat ik daar onzeker over ben. Ze valt namelijk niet af en huilt ook niet de hele dag, het is slechts een ‘ongemak’.
Maar 35x spugen op een dag, dat is toch niet normaal?
Liefsx