21 Reacties
één maand geleden
Probiotica infantis bio kult, ik vind deze het beste omdat hier geen maltodextrine in zit. Die andere probiotica’s hebben dat wel.
Welke geitenmelk gebruikte je? De beste is pure goat hier zit het minste troep in. Over het algemeen is dit wel makkelijker te verteren dan koemelk.
Mijn kinderen gaan slechter op sab Simplex omdat dit toch een chemisch goedje is, dit kan ook effect hebben op haar maag.
Pepti kan je idd ook proberen hebben wij bij mijn zoontje ook gedaan maar wordt niet vergoed.
één maand geleden
Wij gebruiken sinds een aantal weken pepti vanwege vermoedelijk koemelkeiwit allergie. Binnenkort krijgen wij een provocatie test in het ziekenhuis en als het dan “bewezen” allergie is krijgen wij de voeding vergoed.
Geitenmelk wordt dan afgeraden aangezien deze eiwitten erg op dat van koemelk lijken.
Wij hebben sab simplex geprobeerd alleen leek het juist erger te worden qua krampen. Datzelfde geldt voor de jbpm van Holland & Barrett.
Probiotica leek ook niks te helpen.
Na een ziekenhuisopname van een week ter observatie is er verborgen reflux vastgesteld en gebruiken wij pepti in combinatie met nutriton om in te dikken. Dit gaat de laatste tijd erg goed gelukkig en de reflux lijkt een heel stuk verbeterd.
Krampjes bleven wel helaas (wel minder als voor de pepti) wij zijn naar 2 verschillende osteopaten geweest en dit leek wel geholpen te hebben.
Wij zijn gisteren gestart met inflacol op aanraden van tegen krampjes dus dat is nog even afwachten.
één maand geleden
Ik ben gisteren ook bij de huisarts weggestuurd. Spugen is vaak huilen want de oprispingen doen zeer, ze blijft dan slikken en blijft er dan ook in. Loopt ze rood aan.
Nutriton en pure JBPM geprobeerd en dan gilt ze van de buikpijn, dat doe ik niet meer.
Rechtop voeden, rechtop houden, andere fles, andere speen, boeren en weet ik het wat je kan proberen. Het maakt geen verschil.
Ik weet het ook even niet meer 🙃
Mijn dochter huilt trouwens niet de hele dag maar puur met de oprispingen en dan heeft echt paniek en pijn. Ik ben vooral bang dat dit vanaf hier alleen maar van kwaad tot erger gaat… ☹️
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ik ben gisteren ook bij de huisarts weggestuurd. Spugen is vaak huilen want ...
Hoe veel schepjes JBPM gebruikte je? Wij doen namelijk van de nutriton ongeveer een half maatschepje (dit deden ze in het ziekenhuis ook) en dat gaat goed. Wij hoorde van onze buren dat die 4/5 scheppen deden en dat de voeding net pap was (veel te veel natuurlijk) en dat hun kindje ook erg buikpijn kreeg ervan.
één maand geleden
Reactie op Sherise30
Hoe veel schepjes JBPM gebruikte je? Wij doen namelijk van de nutriton onge ...
Ik deed eerst 1 schepje en na heftige reactie inderdaad een halve maar maakt geen verschil, het is echt krijsen daarna en met de pure variant dus ook. Mijn kindje kan er gewoon niet tegen blijkbaar…
één maand geleden
Hier hetzelfde probleem.. gebruiken nutrilon AR, dat gaat gek genoeg de eerste 1,5 a 2 uur goed, als we haar niet binnen een kwartier plat leggen, maar na die 1,5 a 2 uur is het altijd huilen van de oprispingen en spugen.. ik vind het zo zielig. Zeker als ze door het zuur in een huilbui komt versterkt het elkaar alleen maar.. door het huilen moet ze boeren en dan komt er weer zuur mee, wat pijn doet, dus gaat ze weer huilen etc..
We hebben wel via de CB de voorzichtige mogelijk voor medicijnen, maar die hebben toch best een hoge kans op bijwerkingen dat we toch heel voorzichtig blijven.
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Klote hé… ik kreeg net ook weer een golf zuur over me heen. Stiiiiiinken, j ...
Ja echt zo zielig! Nou inderdaad het stinkt echt.. bij jou willen ze dus niks geven?
Ik vraag me ook zo af hoe je dan naar minder voedingen op een dag moet als een lege maag het probleem lijkt..
één maand geleden
Reactie op Dekker28
Ja echt zo zielig! Nou inderdaad het stinkt echt.. bij jou willen ze dus ni ...
Lina zit nu wel op 5 voedingen per dag, ik kom anders écht niet uit met slaapjes en die vind ik toch wel heel belangrijk. Zij geeft duidelijk aan dat ze lang slapen nodig heeft, als ik haar wakker maak is ze weer over de zeik omdat ze moe is, dan valt ze niet in slaap en is ze uuuuuren wakker.
Ik weet niet meer waar ik goed aan doe hoor. Vandaag maar weer een kleinere speen op de fles gedaan, in de hoop dat rustiger drinken dan misschien nog helpt 🤷🏼♀️
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Lina zit nu wel op 5 voedingen per dag, ik kom anders écht niet uit met sla ...
Kan je haar op dr zij voeden? Die tip kregen wij vanuit het ziekenhuis. Bv op je benen, dan valt de melk eerst in de wangzak voor ze het doorslikken waardoor het ook meer moeite kost.
Wij zitten nog steeds op 6 voedingen per dag, nu 120ml ze weegt ook wel pas 4270 gram (afgelopen dinsdag). Maar langer tussen de voedingen accepteert ze niet.. en slapen zijn allemaal hazeslaapjes sinds kort ook weer dramatisch in de nacht, maar ik vermoed dat we al sprong 3 in gaan, andere sprongen had ze ook vroeg 😅
23 dagen geleden
@elisa hoe is het nu met jullie?
Wij hebben, nadat ze afgelopen weekend weer ontzettend aan het krijsen was van de pijn, gaviscon baby besteld. En zijn daar gister mee begonnen, lijkt al veel te helpen! Ze spuugt nog wel af en toe, maar ze huilt er niet bij en ruikt al veel minder zuur uit haar mond! We hadden met het CB al eens gesproken over maagzuurremmers maar waren heel terughoudend erin, maar als wij zien hoe dit helpt en Zoë zoveel rustiger is willen we er wel mee gaan starten.