9 Reacties
2 weken geleden
Dat ze dit uitspreekt vind ik al onwijs knap. Vanaf nu gaat het ook sneller en gaat ze veel meer kunnen praten. Betreft het lopen. Mijn nichtje en neefje liepen pas echt met 2+ jaar. Elke kind ontwikkeld zich anders. Het kan zo zijn dat ze dit onwijs eng vind. Je kan vanuit de consultatiebureau een verwijzing krijgen naar een kinder fysiotherapeut.
2 weken geleden
Het lichaam is ofwel bezig met motoriek, fijne motoriek of communicatie. Beiden tegelijkertijd is nog te veel.
2 weken geleden
In een ander vergelijkbare topic ook gereageerd, maar jou verhaal is nagenoeg 1 op 1 vergelijkbaar met ons zoontje.
Hij is ruim 18 maanden en tot vorige week liep hij vooral langs de tafel en bank enzo en soms aan de hand. Maar aan de hand ging hij ook vaak snel zitten.
Afgelopen maandag kwam hij uit het niets zelf in 1x naar ons toe gelopen 😂 en nu loopt hij de kamer rond. Hij kon denk ik al veel eerder prima lopen maar hij ging het duidelijk pas doen op het moment dat hij er klaar voor was.
Ohjaa, hij was inderdaad ook eerst druk bezig met woordjes etc. Dus komt vanzelf!
Liefs
2 weken geleden
Zo te horen was de focus de laatste weken op woordjes leren! Juist al best wel veel woordjes voor 18 maanden! Er zijn genoeg kindjes die op deze leeftijd nog nauwelijks praten. En ze zeggen dat de eerste 10 woordjes leren best even duurt en het daarna heel rap gaat. Ze staat vast aan het begin van een enorme kletskous te worden! En dat lopen pakt ze vast binnenkort weer op!
5 dagen geleden
Inmiddels toont ze nog steeds geen interesse in lopen, ze praat wel meer en meer, kan ook al bijna haar naam zeggen en ze herkent en benoemt
mensen op foto’s , enkel dat lopen wil maar niet lukken
4 dagen geleden
Mijn dochter (bijna 18 mnd) is onder begeleiding van een kinderfysio omdat ze motorisch achterloopt. Inmiddels zet ze gemakkelkjk stapjes langs de meubels en ook wat stapjes aan 2 handen.
Fysio gaf aan dat het ook veel samenhangt met zelfvertrouwen opbouwen. Ze gaf nog als tip om gebruik van de de loopkar te stimuleren en om iets in haar hand(en) te geven als je met ze gaat stappen, dat helpt soms qua afleiding zodat ze wel gaan stappen.
Maar klinkt ook alsof jouw dochtertje vooral idd focus heeft op taalontwikkeling, dat merk ik bij mijn dochter ook!
4 dagen geleden
Reactie op Kimb071091
Inmiddels toont ze nog steeds geen interesse in lopen, ze praat wel meer en ...
Klinkt heel herkenbaar hoor. Heb je inderdaad ook iets van een loopwagentje ofzo? Voor ons zoontje hadden we een poosje geleden een tafeltje met stoeltje gekocht en hij ging dus de hele tijd met dat stoeltje als steun lopen door dat stoeltje te schuiven. Alsof hem dat vertrouwen gaf. Daarvoor liep hij wel langs de bank enzo maar verder niet. Maar dus een week nadat we dat stoeltje hadden gekocht, liep hij los 🤷♀️ hij loopt nu een week of 2 zelfstandig en loopt alsof hij nooit anders heeft gedaan 😂
2 dagen geleden
Reactie op AnoniemGD
Klinkt heel herkenbaar hoor. Heb je inderdaad ook iets van een loopwagentje ...
Ja ze loopt al bijna een half jaar met loopwagentje