Hi allemaal,
Ik heb soms als ik loop enorme steken in mijn lies (vooral rechterkant) die voelen alsof ik een stroombotje stoot en helemaal doorschieten in mijn been. Het zijn echt heftige steken die er ineens inschieten waardoor mijn been verkrampt en ik bijna val.
Herkent iemand dit? Ik heb het niet eerder bij zwangere vriendinnen gehoord en die herkennen het ook niet echt.
Vandaag heb ik er erg veel last van waardoor ik bijna geen stap kan zetten zonder dat ik de steken krijg.
Vooral bij staan en lopen
Oke goed om te weten! De baby is al ingedaald zij mijn verloskundige. Heb ook al 2 cm ontsluiting sinds een week. Kan het zijn dat hij dan nog verder zakt? Ze kon vorige week zijn hoofdje al voelen..
Jep, hier ook al een paar weken last van! Herken het ook niet van eerdere zwangerschap. De ene dag is het erger dan de andere maar las inderdaad dat dit door indalen kan komen
Ja herkenbaar, al een paar weken last van, inderdaad een zenuw waar de baby mogelijk tegenaan drukt. Inmiddels trekken ze bij mij ook door naar m’n bil 🥲
Heel herkenbaar, en zo vervelend. Ik heb het vanaf week 35 gehad, enige wat helpt is liggen en eventueel benen beetje omhoog (met een kussen). Ik kreeg ze op een gegeven moment ook 's nachts, dus ik hoop dat dat je bespaart blijft.
Na de bevalling is het wel echt weg 🤣☺️
Bij mij zijn deze klachten ook begonnen, ik zit nu op week 38.1 de verloskundige zei vorige week al dat de baby diep ingedaald zit. Kan dan bijna niet lopen, na een stukje lopen gaat het bij mij wel weer beter, maar lekker is anders...
Klinkt bijna als “lightning crotch” toevallig deze term eens voorbij horen komen en zelf nauwelijks last van (gelukkig), maar wie weet kun je iets met de term! 😊