23 Reacties
3 maanden geleden
Onze kraam zei dat 1x per week dikke prima was! Rest vd week afspoelen!
3 maanden geleden
Alleen voor het 1e gebruik, daarna na elk gebruik met koud water afspoelen en erna met warm water + afwasmiddel. Vaker schijnt niet nodig te zijn tegenwoordig. Speentjes spoel ik elke dag af en kook ik wel 1x in de week uit, omdat die nogal wat rondzwerven door het huis
3 maanden geleden
Volgens mij hoef je ze maar 1x uit te koken maar ik vind het zelf een prettig idee om het zo nu en dan wel te doen. Heb ze nu toevallig net weer even uitgekookt.
3 maanden geleden
Mijn kraamhulp gaf aan dat 1x per 24 uur goed is dus dat hou ik voorlopig nog even aan
3 maanden geleden
Spenen en flessen na elke beurt omspoelen. Zelf gebruik ik een magnetron sterilisator. De kraamhulp zei 2x in de week gebruiken en van tevoren afwassen met afwasmiddel en goed schoon spoelen voor ze erin gaan. Dit geldt voor de flessen maar ook voor de spenen.
3 maanden geleden
Het kan ook in de vaatwasser op +60 gr en dan hoef je niet te steriliseren. Andere tip: je kolfspullen overdag in een hydrofiel doen en in de koelkast leggen, dan hoef je zelfs niks af te spoelen (voor op werk straks)
3 maanden geleden
Iemand een tip voor een goede universele steralisator? Die dus met elke type fles te gebruiken is
3 maanden geleden
Gouden tip waar ik echt nu al elke dag blij mee ben: de sterilisatie zakjes van Medela!!