23 Reacties

3 maanden geleden

Elke dag

3 maanden geleden

Elke dag!

3 maanden geleden

Hier ook nog elke dag

3 maanden geleden

Elke dag inderdaad..

3 maanden geleden

Onze kraam zei dat 1x per week dikke prima was! Rest vd week afspoelen!

3 maanden geleden

Ik doe het 1x in de week

3 maanden geleden

Elke dag een aantal keer afwassen en uitkoken 1 keer per week

3 maanden geleden

Niet. Afwassen met heet water na elk gebruik. (Flessen). Kolf afspoelen met koud water na gebruik en 1x per dag weken en afwassen met afwasmiddel en azijn. Mij is verteld bij de eerste en deze baby dat steriliseren alleen voor eerste gebruik maar hoeft. Scheelt veel gedoe.

3 maanden geleden

Niet, wel iedere dag met een sopje schoonmaken en goed afdrogen met schone theedoek.

3 maanden geleden

Alleen voor het 1e gebruik, daarna na elk gebruik met koud water afspoelen en erna met warm water + afwasmiddel. Vaker schijnt niet nodig te zijn tegenwoordig. Speentjes spoel ik elke dag af en kook ik wel 1x in de week uit, omdat die nogal wat rondzwerven door het huis

3 maanden geleden

Volgens mij hoef je ze maar 1x uit te koken maar ik vind het zelf een prettig idee om het zo nu en dan wel te doen. Heb ze nu toevallig net weer even uitgekookt.

3 maanden geleden

Mijn kraamhulp gaf aan dat 1x per 24 uur goed is dus dat hou ik voorlopig nog even aan

3 maanden geleden

Spenen en flessen na elke beurt omspoelen. Zelf gebruik ik een magnetron sterilisator. De kraamhulp zei 2x in de week gebruiken en van tevoren afwassen met afwasmiddel en goed schoon spoelen voor ze erin gaan. Dit geldt voor de flessen maar ook voor de spenen.

3 maanden geleden

Het kan ook in de vaatwasser op +60 gr en dan hoef je niet te steriliseren. Andere tip: je kolfspullen overdag in een hydrofiel doen en in de koelkast leggen, dan hoef je zelfs niks af te spoelen (voor op werk straks)

3 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Het kan ook in de vaatwasser op +60 gr en dan hoef je niet te steriliseren. ...
Hoe werkt dat dan,

3 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Het kan ook in de vaatwasser op +60 gr en dan hoef je niet te steriliseren. ...
Hoe bedoel je dat in de koelkast leggen en niks hoeven afspoelen?

3 maanden geleden

Reactie op roosss12

Hoe bedoel je dat in de koelkast leggen en niks hoeven afspoelen?
Ja!

3 maanden geleden

Alleen de eerste keer, daarna in de vaatwasser

3 maanden geleden

Iemand een tip voor een goede universele steralisator? Die dus met elke type fles te gebruiken is

3 maanden geleden

Gouden tip waar ik echt nu al elke dag blij mee ben: de sterilisatie zakjes van Medela!!