14 Reacties

4 maanden geleden

Mijn zoon was tijdens de bevalling gedraaid als sterrenkijker. Enige wat heel pijnlijk was is dat ik eerder persweeën had en die weg moest zuchten. Gelukkig was hij weer terug gedraaid. Maar je kan ook natuurlijk bevallen met een sterrenkijker hoor.

4 maanden geleden

Ze kan tijdens de bevalling zelfs nog draaien. Bij mij niet gelukt en bevallen van een sterrenkijker. Geen keizersnede, geen pijnstilling. Was ik te laat voor. Bevalling heeft hierdoor langer geduurd omdat ik op mijn zij weeën heb moeten opvangen. Ook persweeën moeten inhouden in de hoop dat hij nog iets draaide. Zou me dus niet al te druk maken. Ik wist overigens niet dat hij een sterrenkijker was, pas tijdens bevalling. Verklaarde wel waarom ik ineens in een operatie hemd werd gehesen. Stond daar later pas bij stil.

4 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Mijn zoon was tijdens de bevalling gedraaid als sterrenkijker. Enige wat he ...
Ja precies zelfde ervaring die persweeën inhouden, samen met katheter om blaas leeg te maken pijnlijkste van hele bevalling.

4 maanden geleden

Reactie op Janneke12-21

Ja precies zelfde ervaring die persweeën inhouden, samen met katheter om bl ...
Ja dat vond ik het moeilijkste. Ik weet nog dat ik naar de wc wilde puur om te persen. Dat hadden ze door en mocht niet😂.

4 maanden geleden

Ze kan tijdens de bevalling nog draaien vertelde gynaecoloog mij vorige week.

4 maanden geleden

Mijn zusje is thuis bevallen van een sterrenkijker van zo'n 4,5 kg en dat is prima verlopen. Ik begreep dat dit normaal gesproken niet de bedoeling is, maar waarschijnlijk was hij nog net voor de bevalling gedraaid.

4 maanden geleden

30% van de baby’s ligt in sterrenkijkerpositie voordat de bevalling begint. De meeste baby’s draaien tijdens de bevalling goed, maar een klein percentage blijft zo liggen. Hier bij de eerste een sterrenkijker gehad. Kreeg geen persdrang en uiteindelijk is hij met vacuümpomp geboren. Het kan dus wel gewoon natuurlijk. Ik zou er vertrouwen in hebben dat je kindje nog draait. Vroedvrouw Margot heeft op Instagram ook tips voor hoe je een sterrenkijker kan helpen te draaien tijdens de bevalling.

4 maanden geleden

Ze kan nog van alles doen zelfs tijdens het persen, zou me niet te druk maken. Ik kreeg wat hulp van de vacuümpomp 2x persen en toen was ze er.

4 maanden geleden

Ik ben vanochtend bevallen van een sterrenkijker (alleen kwamen ze daar pas tijdens de bevalling achter) en ik wil je niet bang maken, maar hij heeft een behoorlijk blauw voorhoofdje. Hij heeft het super goed gedaan hoor, hele snelle bevalling, letterlijk in 4x persen was hij er. Bij mij waren er in die zin geen complicaties, maar achteraf zagen ze dus wel aan z'n hoofdje dat hij het ergens een beetje moeilijker gehad heeft. Als het goed is zou het heel snel moeten genezen allemaal, en hij is ook helemaal gezond verklaard door de kinderarts vanmorgen 🩵

4 maanden geleden

Mijn eerste was ook sterrenkijker, kwamen ze pas achter tijdens de bevalling. Hierdoor had ik wel snel persweeën door de druk. Heb een tijd deze moeten weg puffen op mijn zij en uiteindelijk is ze toch gedraaid toen ik 9 a 10 cm had. De kleintjes kunnen zich nog vaak makkelijk om hun as draaien als ze al ingedaald liggen. Zou me niet teveel zorgen maken. Je kunt dit!

4 maanden geleden

Mij is verteld dat een kindje altijd voor die eruit gaat nog een kleine draai moet maken en dus het vaak wel goed komt bij sterrenkijkers! Dus letterlijk 1 minuut voor geboorte kan het nog helemaal draaien☺️

4 maanden geleden

Zelf 2x achter elkaar sterrenkijker gehad. Vond wel zware bevallingen. Duurde ook een stuk langer dan bij de bevalling ervoor. In alle houdingen gezeten om het kindje te laten zakken tijdens de weeën. Had veel druk en pijn op schaambot. De schedel schuift dan niet goed inelkaar doordat het verkeerd ligt. Zonder pijnstilling bevallen, 1e keer thuis, daarna in het ziekenhuis. Pas na de bevalling hoorde Ik dat het een sterrenkijker was. Hopelijk nu weer een normale bevalling...

4 maanden geleden

Bij mij gedraaid tijdens de bevalling 👍

4 maanden geleden

Snap je spanning, ze zeggen dat baby’s ook nog goed kunnen draaien en misschien helpen deze je (samen met je partner bespreken)? https://youtube.com/shorts/x2CC2verLA4?si=EVl1951Mfzo2F-PW en https://youtu.be/HTD4IMXwFcM?si=t-lkxU8J8ivPJgfT