8 Reacties

22 dagen geleden

Hier ook wel eens gebeurd, maar toen ben ik gestopt met hapjes geven omdat ik dacht dat hij er nog niet aantoe was. Na 2 weekjes ofzo weer geprobeerd en nu gaat het veel beter. Ik zou goed opletten dat hij ook gefocust op het eten want als mijn zoon dat niet doet dan vergeet hij te slikken. Dat moeten ze sowieso leren. 3 of 4 mini hapjes zijn al voldoende.

22 dagen geleden

Reactie op kinderwens1995

Hier ook wel eens gebeurd, maar toen ben ik gestopt met hapjes geven omdat ...
Hij krijgt al 3 weken hapjes en iedere avond ging het goed. Tot vandaag dus. Hij was echt geconcentreerd op de lepel 😢

22 dagen geleden

Hier ook aan het oefenen maar alleen nog maar kokhalzen 😂

22 dagen geleden

Reactie op Naomii

Hier ook aan het oefenen maar alleen nog maar kokhalzen 😂
Was het maar kokhalzen… dat was het nu niet. Liep helemaal rood aan

22 dagen geleden

Getsie. Ben nu 3 dagen met hapjes bezig. En dit is mijn angst. Wat moeten jullie geschrokken zijn!

18 dagen geleden

Wat zul je geschrokken zijn!! Lag je baby in halfzittende houding of helemaal rechtop? Met echt vast voedsel begin je pas als baby zelfstandig kan zitten, bij mijn vorige 2 kinderen was dat met 7/8mnd. Daarvoor kregen ze alleen maar bv. Bijdeze baby verwacht ik ook rond die leeftijd te beginnen aangezien ze nu met 5mnd nog niet eens omrolt. Voor tips over vast voedsel geven: Google eens op 'Kleintjes methode'.

18 dagen geleden

Reactie op Bloempje51

Wat zul je geschrokken zijn!! Lag je baby in halfzittende houding of helem ...
Ja dit! De kans op verslikken is veel groter met gepureerd eten, mede daarom wachten wij ook tot in ieder geval 6 maanden en dan starten met de kleintjes methode..

16 dagen geleden

Aardappel is beetje plakkerig en ook wat dikker als je t pureert.. ik leng de gepureerde aardappel aan met een beetje water. Hoeft geen soep te worden, maar gewoon een mini beetje zodat het de meer richting de dunheid van andere voeding gaat. Hopelijk werkt dat?