18 Reacties

13 dagen geleden

Ja! Vieze stinkhandjes met allerlei pluisjes ertussen. En inderdaad, nu ze ze in de mond stoppen, is het nog erger.

13 dagen geleden

Regelmatig de handjes onder een kraantje warm water, tongetje boenen, en de handjes niet vaak insmeren.

13 dagen geleden

Heeft onze dochter ook. Stinkt naar zure oude melk. Ik neem regelmatig dr handjes af met een doekje en als ze in bad gaat was ik dr handjes ook even met zeep.

13 dagen geleden

Reactie op miamia2023

Regelmatig de handjes onder een kraantje warm water, tongetje boenen, en de ...
Tongetje boenen? Mondje lekker met rust laten, dat hoort echt zo te zijn.

13 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Nou in de Surinaamse cultuur gebruiken we gewoon malassi om het tongetje schoon te maken. Wij wachten echt niet met schoonmaken of poetsen tot ze uiteindelijk zelf tanden poetsen. Is heel gebruikelijk

13 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Tevens ook goed tegen spruw dat wist ik dan weer niet

12 dagen geleden

Ik smeer ze af en toe in met pure kokosolie kan je die pluisjes ook makkelijk eruit frummelen

12 dagen geleden

Herkenbaar idd!

12 dagen geleden

Reactie op babymarch2022

Tevens ook goed tegen spruw dat wist ik dan weer niet
Spruw leeft op suikers. Denk dat dit eerder averechts werkt

12 dagen geleden

Reactie op kich

Spruw leeft op suikers. Denk dat dit eerder averechts werkt
Ah geen idee verder beiden kids hebben er nooit last van gehad gelukkig, maar dacht misschien wel goed om te delen, maar natuurlijk wel altijd je eigen research doen mocht je het willen gebruiken🤍

12 dagen geleden

Hahah moest even lachen bij de titel van dit topic. Wij hebben dit ook en noemen zijn handen inmiddels kotshandjes🤣. Ik maak nu heel regelmatig zijn handjes schoon tijdens het verschonen en dat helpt heel goed!

12 dagen geleden

Reactie op babymarch2022

Nou in de Surinaamse cultuur gebruiken we gewoon malassi om het tongetje sc ...
Dan blijf ik helemaal bij mijn punt...🙈 waarom zou je suiker(vervanger)/zoetstof in de mond van je baby doen... Omdat dingen gebruikelijk zijn in sommigen culturen betekend niet dat het goed is helaas.

11 dagen geleden

Herkenbaar! & inderdaad ook pluisjes tussen de vingers haha

11 dagen geleden

Haha hier ook herkenbaar! Ik noem het zijn smikkelhandjes omdat hij er altijd zo lekker op zit te smikkelen 😂

11 dagen geleden

Reactie op babymarch2022

Nou in de Surinaamse cultuur gebruiken we gewoon malassi om het tongetje sc ...
Oh ik vind dat mondje zo lekker ruiken 😍 noem mij raar maar vindt dat zo heerlijk! Ik noem het een melkmondje, ruikt heerlijk zoet. Ik geef bv. Vond dat bij m'n andere 2 kinderen ook zo heerlijk 😄

11 dagen geleden

Reactie op Bloempje51

Oh ik vind dat mondje zo lekker ruiken 😍 noem mij raar maar vindt dat zo h ...
Ik vind dit ook!!🫣 die huidplooien en handjes vind ik ook niet altijd even fris maar dat melkmondje als hij gaapt…. Love it

11 dagen geleden

Onze dochter heeft dit ook en ik kan me dit ook nog herinneren van onze 1e dochter. Het werd vanzelf beter toen ze haar handjes wat meer open ging doen, toen konden we het wat beter schoonmaken. Maar 1x de handjes in de mond na een spuugje en het stinkt weer. Ik probeer het regelmatig met een washandje met warm water schoon te maken en 2x per week in bad/douche met wat babyzeep.

11 dagen geleden

Ja hier ook een bekend probleem. Dochter heeft altijd handjes in de mond en vaak last van maagzuur.. Handjes ruiken naar navelpluis🤢🤣 Ik was ze meerdere keren per dag even met een nat washandje met wat weleda erop