16 Reacties

3 maanden geleden

Als je echt ineens weer buikpijn hebt terwijl het vloeien bijna gestopt was, zou ik de verloskundige even bellen voor de zekerheid. Zij zijn nog steeds bereikbaar voor dit soort vragen tot 6 weken na je bevalling!

3 maanden geleden

Foto doet het niet bij mij maar om verschil te maken kan je het onder de kraan houden. Een stolsel valt in stukjes uit elkaar en kan je soort van uit elkaar trekken/ met de vingers doorheen duwen. Placenta is echt weefsel en blijft intact!

3 maanden geleden

Dankjewel voor jullie reacties! Ik heb net toch de vk maar gebeld omdat ik opeens nog meer stolsels verloor en flink bloedverlies had. Het is nu alleen ook weer gestopt, hopelijk blijft het hierbij... Ik ben ivm een fluxus na de bevalling al gecheckt op placenta resten en die waren er toen niet, dus een extra controle lijkt nu vooralsnog niet nodig.

3 maanden geleden

Hi, heb je vandaag toevallig veel gedaan? Ik heb dit ook gehad ongeveer 2,5 na me bevalling, ik bloedde al bijna niet meer (lichtjes). Ik heb die dag me zoontje voor het eerst wil getild (die weegt 17 kilo) trap af getild, mee op me arm gedanst, getroost. (Kon geen nee meer zeggen) maar ik heb toen ook een groot stolsel verloren. Daarna direct ook weer gestopt. Hou het in de gaten, als je twijfelt gewoon bellen!

3 maanden geleden

Reactie op Annaniem123

Hi, heb je vandaag toevallig veel gedaan? Ik heb dit ook gehad ongeveer 2,5 ...
Ik heb mijn zoontje van 1,5 vandaag inderdaad ook weer voor het eerst van de trap af getild en daarna nog even getild tijdens een fotoshoot (alles voor het mooie plaatje hé 😅). Misschien dat dat er iets mee te maken heeft! Ben jij toen weer rustiger aan gaan doen? En daarna helemaal geen last meer gehad?

3 maanden geleden

Ik ben 2 keer een stuk placenta verloren, maar ik zie geen foto… anders zou ik je misschien wel kunnen vertellen of het dat is of niet, het verschil zag ik duidelijk

3 maanden geleden

Nou even een update, wat ik in eerste instantie verloor was het eerste van vele stolsels. Inmiddels lig ik na een curretage in het ziekenhuis en ben ik nu 3 weken postpartum nog ruim 2 liter bloed verloren 😥 Hopelijk sterk ik snel aan.

3 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Nou even een update, wat ik in eerste instantie verloor was het eerste van ...
Jeetje wat heftig 😫 heel veel sterkte 🌸 hoop dat je snel weer de oude bent 🌺🌸🌷

3 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Nou even een update, wat ik in eerste instantie verloor was het eerste van ...
Veel beterschap! Dat zal wel heel erg schrikken zijn! Ben met mijn bevalling 3 liter verloren, Waren het stolsels en een nabloeding of was er toch placenta achtergebleven? Ik ben 2 keer een stuk placenta verloren en mij wilde ze eigelijk ook curetteren, want er zit nog een stukje, alleen ben ook bang voor weer veel bloedverlies tijdens en na de behandeling want kan niet veel meer missen, ben net een beetje opgeknapt.. Of kreeg je dit bloedverlies al voor de behandeling?

3 maanden geleden

Heel veel beterschap🌸

3 maanden geleden

Reactie op Babynummer2-2024

Veel beterschap! Dat zal wel heel erg schrikken zijn! Ben met mijn bevalli ...
Ja het was zeker schrikken. Ik ben eerst ruim een liter verloren aan stolsels en nabloeding en daarna nog ruim een liter tijdens de curretage om het stuk placenta te verwijderen. Er zit nu waarschijnlijk ook nog een klein stukje placenta in, maar die hebben ze moeten laten zitten omdat het bloedverlies te ruim werd. Ik krijg zo waarschijnlijk wel een bloedtransfusie om me weer snel weer op de been te krijgen.

3 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Ja het was zeker schrikken. Ik ben eerst ruim een liter verloren aan stolse ...
Dat heb ik ook gehad, dat scheelt wel in je herstel! Heb 2 zakjes bijgekregen, daarna ook ijzertabletjes of drankje is ook zeker aan te raden. Ben ik blij dat ze me vorige week niet gecuretteerd hebben, las al dat dat gepaard kan gaan met opnieuw ruim bloedverlies. Hopelijk knap je snel op en komen onze laatste stukjes er vanzelf uit 😩

3 maanden geleden

Dat heb ik ook gehad, dat scheelt wel in je herstel! Heb 2 zakjes bijgekreg ...
Ik hoop het ook! Ik krijg in ieder geval over een week of 4 nog een nacontrole en mogelijk een afspraak om het achtergebleven stukje alsnog te verwijderen. Dat doen ze dan helemaal gericht met een camera en dus niet door de hele baarmoeder leeg te schrapen. Wellicht dat dat voor jou ook een optie is?

3 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Ik hoop het ook! Ik krijg in ieder geval over een week of 4 nog een nacontr ...
Ja dat staat bij mij nu ook op de planning mocht het niet vanzelf loskomen, over een week of 4 ook

3 maanden geleden

Ja dat staat bij mij nu ook op de planning mocht het niet vanzelf loskomen, ...
Vind jij het niet spannend dat er nu nog wel stukjes in je baarmoeder zitten die ook weer voor bloedingen kunnen zorgen? Ik merk dat ik het zelf wel erg spannend vind, ik moet er niet aan denken om weer zulke stolsels te verliezen als ik niet thuis ben of alleen met onze twee kindjes 😔

3 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Vind jij het niet spannend dat er nu nog wel stukjes in je baarmoeder zitte ...
Ja dat heb ik ook wel, er zit nu nog een stukje in van 1 bij 2 cm ongeveer, ik ben vorige week een groot stuk verloren nog en sinds dien is het bloeden eigelijk helemaal gestopt, heb morgen weer controle maar het is de tijd een beetje uitzitten. Curretage en weer zoveel bloed verliezen was ook geen optie, het is eigelijk allemaal niks haha