10 Reacties
één maand geleden
Ons dochtertje heeft afgelopen zomer haar toeties begraven in de tuin. We hadden gezegd dat er dan lolly's uit kwamen.
Zo gezegd, begraven en erna ben ik samen met haar in bad gegaan, mijn man heeft in die tussentijd de toeties uit de grond gehaald en lolly's geplant.
Kwam erna beneden...helemaal enthousiast en blij.
Heeft natuurlijk wel nog gegraven om te kijken of de toeties wel echt weg waren, maar erna nooit meer gevraagt om een toetie.
1e nacht heeft ze bij ons in bed gelegen, was even een weg vinden met inslapen maar na die nacht pakt ze haar knuffeltje ( welke altijd aan de toetie zat) en gaat ze slapen. Ze was trouwens wel pas 4 toen we dit deden, denk dat ze het toen ook pas echt 'begreep'.
één maand geleden
Wij waren bij de logopedist met de oudste en die vertelde me nogmaals hoe slecht de speen was (met behoorlijk harde woorden). Toen direct gestopt. We hebben de speentjes 'op de post' gedaan voor kleine kindjes die 'm nodig hadden want m'n dochter was een grote meid en een speen is voor baby's. Zijn samen een cadeautje gaan kopen ter vervanging. Het was drie avonden echt hard huilen, maar daarna was het ook klaar. Hoe erg ze er aan gehecht was, het was duidelijk voor haar dat de speen van haar broertje was/m'n dochter had 'm niet meer nodig want grote meid. Was echt even lastig door te zetten maar blijven benoemen hoe trots ik op haar was. Na paar dagen ging het super goed en haar mondstand stond na paar weken ook al veel mooier!
één maand geleden
Reactie op SilvanaBobMilouNoah
Ons dochtertje heeft afgelopen zomer haar toeties begraven in de tuin. We h ...
Oh wat een leuke manier om van de speen af te komen.
Vraagje; Hebben jullie toevallig ook nog een ander kindje waarbij ze die tut dus wel de hele tijd ziet?
één maand geleden
Reactie op Ren0701
Wij waren bij de logopedist met de oudste en die vertelde me nogmaals hoe s ...
Mag ik vragen hoe oud je dochter hier was?
één maand geleden
Reactie op Trotsemamavan
Oh wat een leuke manier om van de speen af te komen.
Vraagje; Hebben jull ...
Ja, een zoontje van 4 maanden, af en toe als ze moe is vraagt ze wel eens mag ik de toetie van Noah lenen?
Maar dan zeg ik ; nee, dat is een baby toetie jij bent toch een grote meid
Jij hebt lolly's gekregen die mag hij niet hebben.
Dan is het eigenlijk altijd wel weer goed
één maand geleden
Oh wat lastig. Wij hebben met 2,5 bewust gekozen die speen eruit te doen voor de baby kwam. Juist om deze reden, maar daar heb je nu helemaal niks aan.
Ik weet niet hoe afhankelijk de baby is van de speen? Hier geven we hem alleen tijdens slapen (bij de oudste ook gedaan). Daardoor zou ie al veel minder in het zicht zijn (en later makkelijker af te komen).
Bij onze dochter heb ik vrij abrubt dat ding eruit gedaan omdat ik zag dat ie kapot was. Ik heb uitgelegd dat zij tanden heeft en de speen dus kapot gaat. En dat spenen zijn voor babies zonder tanden. Ik zie op insta ook wel eens dat mensen er zelf een gaatje in knippen. Slapen ging overigens echt wel ff een periode moeizaam hoor. Maar met een of twee weken werd het beter.
25 dagen geleden
Mijn oudste was ook heel lastig van de speen af te krijgen. Niet dat ze erom huilde, maar ze sliep gewoon niet zonder. Vaak om 23u nog klaarwakker en dan gaf ik ‘em maar weer…
Wat hier uiteindelijk heeft geholpen, is het boekje van de Speenfee. ‘Ik wil mijn speen’ heet het geloof ik. Ik heb niet gedaan alsof er echt een speenfee bestaat, maar meer om ook op die manier te benoemen dat spenen voor baby’s zijn.
Toen (aangekondigd) in een nacht de speen omgeruild voor een klein cadeautje, dat vond ze in haar bed toen ze ‘s morgens wakker werd. Toen was het ook klaar gelukkig, daarna geen problemen meer mee gehad.
Ze is nu overigens 9 en heeft een zusje van 5 maanden. Ze zegt nog wel eens ‘ik wou dat ik nog een speen had’ 😅