10 Reacties
10 dagen geleden
Ik zou zeker stoppen met de speen. Ook dat geeft even een paar moeilijke nachten, maar dan ben je er wel vanaf ☺️! Ik ben ook van plan dan te stoppen.
8 dagen geleden
Reactie op Rdam 88
Ik twijfel nog zo erg. Er komen nog zooooveel moeilijke fases aan waarbij d ...
Ligt eraan. Als jij iets “terug” geeft waaruit hij dan trost kan halen. Onze oudste (3 jaar) was ook snel van de speen af en kreeg een happy horse knuffel ervoor terug. “Nijn” is haar grootste troost! Nooit om een speen gevraagd.
Oh en natuurlijk de knuffels/liefde van mama en/of papa zijn een nog betere troost!
8 dagen geleden
Mijn eerste heeft nooit een speen gehad en ook deze baby pakte er geen. Je verzint wel andere trucs voor het slapen en ongemak. Ik wiegde ze dan vaak eventjes en sabbelen op een knuffeldoekje of bijtring werkt ook.
6 dagen geleden
Reactie op Rdam 88
Maar, hoe breng je hem dan weer in slaap als hij wakker wordt?… iemand een ...
Mijn zoon heeft nooit de speen gepakt! Dus kwestie van wiegen, knuffelen en sussen. Daarbij heeft hij nu zn eigen vuistje ontdekt om zichzelf te kalmeren! Komt echt goed. Soms wou ik dat er momenten waren waarop hij de speen wel zou pakken en is het even pittig. Maar ik vind het allemaal reuze meevallen zonder speen :) is goed te doen!