16 Reacties
2 maanden geleden
Ik zou zeker stoppen met de speen. Ook dat geeft even een paar moeilijke nachten, maar dan ben je er wel vanaf ☺️! Ik ben ook van plan dan te stoppen.
2 maanden geleden
Reactie op Wendyyyyyy
Ik zou zeker stoppen met de speen. Ook dat geeft even een paar moeilijke na ...
Ik twijfel nog zo erg. Er komen nog zooooveel moeilijke fases aan waarbij de speen echt troost kan bieden (als natuurlijke pijnstiller), denk aan tandjes, ziek zijn, etc.
2 maanden geleden
Reactie op Rdam 88
Ik twijfel nog zo erg. Er komen nog zooooveel moeilijke fases aan waarbij d ...
Ligt eraan. Als jij iets “terug” geeft waaruit hij dan trost kan halen. Onze oudste (3 jaar) was ook snel van de speen af en kreeg een happy horse knuffel ervoor terug. “Nijn” is haar grootste troost! Nooit om een speen gevraagd.
Oh en natuurlijk de knuffels/liefde van mama en/of papa zijn een nog betere troost!
2 maanden geleden
Mijn eerste heeft nooit een speen gehad en ook deze baby pakte er geen. Je verzint wel andere trucs voor het slapen en ongemak. Ik wiegde ze dan vaak eventjes en sabbelen op een knuffeldoekje of bijtring werkt ook.
één maand geleden
Reactie op Rdam 88
Maar, hoe breng je hem dan weer in slaap als hij wakker wordt?… iemand een ...
Mijn zoon heeft nooit de speen gepakt! Dus kwestie van wiegen, knuffelen en sussen. Daarbij heeft hij nu zn eigen vuistje ontdekt om zichzelf te kalmeren! Komt echt goed. Soms wou ik dat er momenten waren waarop hij de speen wel zou pakken en is het even pittig. Maar ik vind het allemaal reuze meevallen zonder speen :) is goed te doen!
één maand geleden
Reactie op TamBlo
Hier eenzelfde verhaal. Ben je inmiddels gestopt met de speen? Ik ben heel ...
Nee, niet gestopt. Ik merkte op een gegeven moment dat hij minder vaak wakker werd in de nacht en ik zag ook dat hij een groot deel van de nacht zonder speen slaapt (als hij in z’n diepe slaap is). Denk dus toch dat ik het nog even een tijdje ga aankijken. Er komen nog genoeg ‘moeilijke tijden’ aan, zoals tandjes, waarin die speen toch wel echt fijn is voor ze. En uiteindelijk kan hij hem vast wel zelf pakken en in z’n mond doen.. tot die tijd soms even afzien ben ik bang. En jullie?
één maand geleden
Snap ik. Heel begrijpelijk dat je het dan liever even aankijkt. Bij ons spelen dezelfde gedachten. Ons zoontje is vandaag 17 weken en vannacht idd elk uur wakker voor een speentje. Ook overdag na 30 minuten een paar keer een speentje geven voordat hij verder kan slapen. Ik twijfel daarom zo om te stoppen. Voor ons, maar vooral omdat ik hoop dat het hem wat meer rust en een diepere slaap zal geven. Aan de andere kant helpt het hem ontzettend om rustig en fijn in slaap te vallen. Ik knuffel met hem en geef z’n speentje en hij valt meteen in slaap. Vandaar dat ik nieuwsgierig was naar je verhaal :)
één maand geleden
Reactie op TamBlo
Snap ik. Heel begrijpelijk dat je het dan liever even aankijkt. Bij ons spe ...
Jaa ik begrijp dit dilemma heeeeelemaal! Het is ook zo lastig om te achterhalen waar ze nou wakker van worden.. het kan gewoon de 4-maanden-regressie zijn en dan zal het waarschijnlijk niet veel uitmaken of hij nou zonder of met speen slaapt 😜
17 dagen geleden
Reactie op Myfirst
Hoe heb je dat aangepakt??
Gewoon weggegooid. En ipv speen even troosten en weer even zelf de tijd geven. Ze moeten wel hun handje kunnen vinden om evt te duimen. Die heb ik ook wel eens gegeven en uiteindelijk is ze gaan duimen (prima, kan ze zelf bedienen). En als je zwak wordt dan je partner het even over laten nemen