10 Reacties

10 dagen geleden

Ik zou zeker stoppen met de speen. Ook dat geeft even een paar moeilijke nachten, maar dan ben je er wel vanaf ☺️! Ik ben ook van plan dan te stoppen.

10 dagen geleden

Maar, hoe breng je hem dan weer in slaap als hij wakker wordt?… iemand een idee?

9 dagen geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ik zou zeker stoppen met de speen. Ook dat geeft even een paar moeilijke na ...
Ik twijfel nog zo erg. Er komen nog zooooveel moeilijke fases aan waarbij de speen echt troost kan bieden (als natuurlijke pijnstiller), denk aan tandjes, ziek zijn, etc.

9 dagen geleden

Goede vraag.. ik zit hier ook mee. Bij zoontje van bijna 3 nog steeds niet van de speen af… Maar inderdaad heeft het met tandjes enzo wel echt geholpen. Het blijft dus altijd lastig om er vanaf te komen.

9 dagen geleden

Stoppen met de speen. Na 2 dagen lukt het inslapen wel zonder speen. En het doorslapen ook. Is wel echt even doorzetten.

9 dagen geleden

Reactie op Rdam 88

Ik twijfel nog zo erg. Er komen nog zooooveel moeilijke fases aan waarbij d ...
Ligt eraan. Als jij iets “terug” geeft waaruit hij dan trost kan halen. Onze oudste (3 jaar) was ook snel van de speen af en kreeg een happy horse knuffel ervoor terug. “Nijn” is haar grootste troost! Nooit om een speen gevraagd. Oh en natuurlijk de knuffels/liefde van mama en/of papa zijn een nog betere troost!

9 dagen geleden

Mijn eerste heeft nooit een speen gehad en ook deze baby pakte er geen. Je verzint wel andere trucs voor het slapen en ongemak. Ik wiegde ze dan vaak eventjes en sabbelen op een knuffeldoekje of bijtring werkt ook.

6 dagen geleden

Hier hetzelfde probleem.. Ik hoor toch wel dat cold turkey stoppen het beste werkt, dus daar neigen wij naar, maar dat schijnt wel lastig te zijn ten tijde van slaapregressies. Dus mocht je daar al in zitten, is het het overwegen waard om daar op te wachten.

6 dagen geleden

Hier neemt nu het aantal momenten waarop we de speen erin doen af (van 20 naar 4x ofzo). Ik zie op de babyfoon dat hij nu wat langer doorslaapt zonder speen, dus het gaat de goede kant op hier! Hij is nu bijna 18 weken.

6 dagen geleden

Reactie op Rdam 88

Maar, hoe breng je hem dan weer in slaap als hij wakker wordt?… iemand een ...
Mijn zoon heeft nooit de speen gepakt! Dus kwestie van wiegen, knuffelen en sussen. Daarbij heeft hij nu zn eigen vuistje ontdekt om zichzelf te kalmeren! Komt echt goed. Soms wou ik dat er momenten waren waarop hij de speen wel zou pakken en is het even pittig. Maar ik vind het allemaal reuze meevallen zonder speen :) is goed te doen!